וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה נוספת בסלולר: כחלון פותח את שוק יבוא המכשירים לתחרות

אמיר טייג

11.6.2012 / 19:21

לאחר 7 שנים של גרירת רגליים של קודמיו, כחלון מבטל את הצורך לקבל אישור יבוא מכשירי סלולר ממשרד התקשורת. הדיון בוועדת הכלכלה נקבע ליום ראשון

בימים הקרובים צפויה ועדת הכלכלה לאשר את הרפורמה שצפויה להוזיל את מכשירי הסלולר המיובאים לישראל. משרד התקשורת יגיש לוועדה בקשה לשינוי תקנות יבוא מכשירי הסלולר לישראל, ולאפשר יבוא מכשירים בצורה קלה יותר מבלי לקבל את אישור משרד התקשורת.

עד כה, נדרש יבואן לקבל ממשרד התקשורת רישיון סחר וכן אישור סוג, על מנת לייבא לארץ טלפונים סלולריים ולסחור בהם. המשרד מתכוון לקבוע כי ציוד קצה סלולרי אינו טעון קבלת אישור סוג, ובלבד שמתקיימים לגביו כל התנאים הללו: הציוד עומד בדרישות התקנים האירופיים או נציבות הפדרלית לתקשורת בארצות הברית, והוא נושא סימון המעיד על כך. עוד נדרש כי המכשירים יהיו חדשים לחלוטין, כלומר שלא נעשה בהם שימוש קודם.

מהמשרד נמסר כי "מעתה ציוד סלולרי העומד בקריטריונים אלה, לא נדרש לקבל אישור סוג ממשרד התקשורת. בנוסף, הוחלט כי יבואנים יהיו פטורים מהחובה לקבל רישיון סחר, ובלבד שעמדו בחובות הדיווח והרישום אודות סוגי הציוד שבכוונתם לסחור בהם, כפי שיקבע המשרד בצו".

"אין סיבה שמכשיר סלולר בארץ יעלה כפול מבחו"ל", אמר שר התקשורת משה כחלון בכנס האינטרנט של TheMarker לפני כחודש. "זה תחום אנכרוניסטי. אנחנו רוצים שכל אחד יוכל להביא כל מכשיר שעומד בתקנים אירופיים או אמריקאים בסיסיים. מה שיעמוד בתקן אירופי יוכל להיכנס לארץ. היום זה לוקח חודשים רבים. הרפורמה הזאת תכניס לשוק מאות מיליוני שקלים. אני לא מבין למה מחירי המכשירים כפולים בארץ. יש פה דברים לא הגיוניים. זה ייתן יתרון גדול למתחרים, היום כמעט שאין תחרות. הנתונים מזעזעים ביחס למספר המכשירים שנמכרים בחברות מול המכשירים שנמכרים בשוק הפרטי. זה בלי פרופורציה. זה ישחרר את הצרכנים מהתלות. ברגע שננתק את הזיקה ננתק גם את העניין בחבילות. יוכלו לקנות מכשיר איפה שרוצים, וסים איפה שרוצים, וכל חבילת הטפסים הזו תעבור מהעולם", הוסיף כחלון.

בדומה לרפורמות רבות בתחום הסלולר, גם רפורמה זו ישבה על שולחנם של שרי התקשורת שנים רבות. תהליך ההקלה בניסיון להרחיב את התחרות בתחום החל כבר לפני 7 שנים, עוד בתקופתה של דליה איציק כשרת התקשורת. מסיבה בלתי ידועה, הדבר לא הגיע מעולם לכלל מיצוי. יש הטוענים כי גורמים במשרד התקשורת עצמו טירפדו את המהלך, שכן הדבר מייתר את פעילותם של עובדים רבים באגף הספקטרום של המשרד.

מהון להון, המשיכו צרכני הסלולר לשלם לחברות הסלולר כסף רב עבור מכשירי הסלולר, ובמיוחד בשנים האחרונות בהן שידרגו מיליוני לקוחות את מכשיריהם לסמארטפונים יקרים. החל משנת 2009 זיהו חברות הסלולר את הבוננזה, והפסיקו לסבסד את מחירי המכשירים והחלו להרוויח ממכירתם. בשנת 2011 הרוויחו שלוש החברות יחד מעל מיליארד שקל רק ממכירת המכשירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully