וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המחאה נגד שטייניץ: "אמירה אטומה ומתנשאת"

ליאור דטל

12.6.2012 / 13:51

שר האוצר יובל שטייניץ תקף את המחאה החברתית ואמר כי היתה בה התלהמות והתעלמות ממאבק המדינה נגד המשבר הכלכלי. ראשי המחאה זועמים. "המשבר אינו תירוץ"

ראשי המחאה החברתית תוקפים בחריפות את דבריו של שר האוצר, יובל שטייניץ, כי "לא צריך לחשוש לצאת נגד המחאה החברתית". בכנס של איגוד לשכות המסחר, אמר שטייניץ: "היתה במחאה הזו התלהמות והתעלמות מהמאבק שכל מדינה מנהלת נגד המשבר הכלכלי ולמען התעסוקה של אזרחיה. אנחנו במלחמת עולם כלכלית. כל מדינה נלחמת על הכלכלה הלאומית שלה ועל התעסוקה לאזרחיה אי אפשר לנהל את ענייני המדינה כאילו אנחנו אי - ולא להבין את המשימה העיקרית שלנו".

ראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי "קריאה זו מסגירה את פרצופה האמיתי של הממשלה, אשר מצד אחד מנסה להצר את צעדיהם של המבקשים למחות ומצד שני מייצרת באופן פעיל דהלגיטימציה לקריאה הכנה ורחבת ההיקף לכלכלה הוגנת וחברה צודקת שעלתה ממחאת הקיץ ומבטאת היטב את רחשי ליבו של הציבור גם היום. כעת ברור מלכתחילה ראתה ממשלת נתניהו במוחים מטרד ואיום ותו לא ותכניותיה הכלכליות, מגדילות הפערים, המחסלות את רשת הביטחון הסוציאלית הן עוד עדות מוצקה לכך".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, הדגיש כי "האמירה של שר האוצר היא אטומה ומתנשאת. דווקא מי שמיהרה להתנער מאחריות ולזרוק את כל האשמה על המגזר העסקי היתה הממשלה. מוטב ששר האוצר יצא מעמדת הפרשן החברתי ויתחיל להתמודד עם יוקר המחייה והמצוקות החברתיות שרבות מהן נוצרו במהלך כהונתו.

"האחריות הלאומית והרצון לשמור על משק פתוח ויציב היא לא שאיפה פרטית של שר האוצר אלא גם של ציבור הסטודנטים, יחד עם זאת אסור שהמשבר הכלכלי העומי ישמש תירוץ לחוסר מעש בתחום החברתי".

דובר "ישראל יקרה לנו", איל עופר, אמר כי "שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ עדיין אינו מבין שהכלכלה בנויה על אנשים. כבר לפני שנה, בעת שמקימי תנועת 'ישראל יקרה לנו' היו שותפים ליזמת חרם הקוטג', הקפדנו להבהיר שאנו לא נגד המגזר העסקי. יש הבדל תהומי בין אנשי עסקים הגונים המכבדים את עקרונות התחרות החופשית לבין מספר אנשי עסקים שלמדו לנצל את המערכת ולקמבן אותה נגד ועל גב אזרחי ישראל. הדברים גם הובאו בהצעות המיסוי אשר שלחנו לועדת טרכטנברג.

"מי שפוגע בשמו הטוב של המגזר העסקי הוא לא אחר מאשר שר האוצר שטייניץ שלא מבדיל בין רוב אנשי העסקים ההגונים לבין מספר טייקונים וסקטורים אשר חולבים את אזרחי ישראל. מחקרים אחר מחקרים מראים כי חברות שנחשפות ליצוא ולתחרות הופכות יעילות יותר. גם דו"חות של חברות מזון ישראליות הראו שבזכות המחאה הן למדו (לאט מדי) לתפקד בסביבה שבה הצרכן אינו קונה כל לוקש.

"הגיע הזמן שגם שר האוצר יפנים את לקחי המחאה במקום להטיח בוץ בכל אזרחי ישראל אשר הם אלו שמוחים על יוקר המחיה הבלתי נסבל בארץ. במקום דיבורים, ראוי שמר שטיניץ יפעל להורדת יוקר המחייה, בפרט במזון, דיור, חינוך, בריאות ותחבורה. אלו כל התחומים שדו"ח טרכטנברג ולאחרונה דו"ח קדמי מאשרים את טענת המחאה שמחירי מחייה בסיסית עלה בישראל לרמות בלתי נסבלות עבור רוב הציבור".

אורן פסטרנק, ממובילי המחאה בקיץ האחרון אמר כי "שלטון שחוקר פעילים חברתיים ומודיע שילחם נגד המחאה, מקצץ בחינוך, בדיור, ברווחה ובבריאות של כולנו סופו קרב ואני מאמין שהציבור הישראלי לא יקנה את הספינים החדשים של ראש הממשלה בקיץ הזה. אנחנו מתכוונים להמשיך ולהילחם על עתיד מדינת ישראל וסדרי העדיפויות שלה שהממשלה הזאת לא מבינה - ברחובות, בכנסת וברשויות המקומיות ובכל מקום. הפוליטיקאים הנוכחיים בראשות שטייניץ ונתניהו סיימו את תפקידם והפסיקו לשרת את העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully