וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מתנגח באטיאס: "מסדר הטבות למצביעיו ולא מתעניין בטובת הציבור"

נמרוד בוסו

12.6.2012 / 18:22

תקף את הממשלה: "שולחים אנשים לגור בפריפריה שהם מזניחים". הציג את מדיניות הדיור של מפלגתו שכוללת בניית 150 אלף יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך

יאיר לפיד הציג הערב את תוכנית הדיור של מפלגתו, "יש עתיד", בוועידה שנערכה במלון דן פנורמה. שני המרכיבים המרכזיים בתוכניתו הם בניית 150 אלף יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך במספר מרכזים עירוניים, ובמחירי שכירות של 65% ממחירי השוק היום.

לדבריו צעד זה יסייע להורדה מבוקרת של מחירי הדירות לרכישה. לפיד טען כי ביכולתה של המדינה לווסת את מחירי הדיור כרצונה, מכיוון ש-93% מקרקעות המדינה הן אדמות מינהל.

לפיד אמר כי מחירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים צריך לחזור ולהיות בגובה של 99 משכורות בממוצע כפי שהיה בשנת 2007, בעוד שכיום עומד מחירה על 138 משכורות. "דירה ממוצעת של ארבעה חדרים בשוודיה עולה 30 משכורות, דירה ממוצעת של ארבעה חדרים באנגליה עולה 71 משכורות. דירה ממוצעת של ארבעה חדרים בישראל עולה 138 משכורות", טען לפיד והוסיף "איזה אדם צעיר יכול לעצור את חייו ל-138 חודשים, כמעט שתים עשרה שנים, לא לצאת בערב לא לקחת בייביסיטר לא לקנות אוטו, לא לעשות ילדים כמובן ורק לחסוך 100% ממשכורתו כדי לקנות דירה? כמובן שאף אחד - אז לא תהיה להם דירה".

יאיר לפיד בכנס בדן פנורמה ת"א. דרור עינב
ביכולתה של המדינה לווסת את מחירי הדיור כרצונה, מכיוון ש-93% מקרקעות המדינה הן אדמות מינהל. לפיד/דרור עינב

לפיד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת שר השיכון אריאל אטיאס, על כך שאפשרו שינוי בהמלצות ועדת טרכטנברג כך שאת סעיף מיצוי כושר ההשתכרות, החליף סעיף שנות ותק בנישואים.

לדבריו, "אנחנו חיים במדינה שיש בה תרבות פוליטית מושחתת ומשחיתה בה אתה לא מקבל לפי מה שאתה נותן - אלא לפי כמה אתה קרוב לצלחת, כמה קל לך לסחוט ובעיקר לפי השאלה אם יש לך מפלגה פרטית שיושבת בממשלה רק מסיבה אחת - לטפל בציבור שלה".

לפיד ציין כי טענותיו לא מופנית נגד אטיאס, "הוא וחבורתו מעולם לא הסתירו שאין להם שום עניין בטובת הציבור הכללי, והם שם רק בשביל לסדר הטבות למצביעים שלהם", אמר לפיד והפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה, "נתניהו צריך להגיד לאטיאס 'אדוני, אם אתה לא תעשה את העבודה שלך ותדאג לכלל הציבור בישראל, אז אתה לא תוכל להמשיך בתפקיד שלך'".

לדבריו, נתניהו היה צריך לעזור למצוקת הדיור של מעמד הביניים הישראלי, לא לעסוק בפוליטיקה הישנה של אינטרסים ולא לפחד משותפיו הקואליציונים. "לא תפקידי להסביר לכם למה נתניהו מסרב באופן עקבי לטפל במצוקה המתמשכת של מעמד הביניים הישראלי - אבל זה המצב. הוא לא מציע פתרון דיור לדור הבא, ואת הפתרון שהובא בוועדת טרכטנברג - התמוסס ודאגו שהוא ייעלם".

לפיד תקף בנוסף את קריאות הממשלה לצעירים לעבור להתגורר באזורי הפריפריה "הממשלה אומרת אתה לא חייב לגור בתל אביב או ירושלים - לך תגור בפריפריה. שזו תשובה מאוד מרשימה. פתאום הממשלה דואגת לפריפריה, אתם דאגתם לחינוך בפריפריה לפני שאתם שולחים אנשים לגור שם? הרי הממשלה הזו סירבה לסייע בתקציבים לסגירת פערים בחינוך לפריפריה. אתם דאגתם לתחבורה ציבורית יעילה בפריפריה? ברכבת שבניתם מתל אביב לשדרות או ברכבת שבניתם מירושלים לקריית שמונה?", שאל לפיד לסיכום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully