וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור אלון תקים סופרמרקט מחוץ לתחנות הדלק

אבי בר-אלי

13.6.2012 / 9:51

החנות, תחת המותג "סופר אלונית", תוקם באוגוסט במרכז המסחרי המוקם בצומת צמח שמדרום לכנרת, בהשקעה של כ-4 מיליון שקל

חברת דור אלון מרחיבה את העתקת פעילותה העסקית מחוץ למתחמי תחנות הדלק ומתעתדת לפתוח סופרמרקט ראשון מחוץ לטווח המשאבות.

החברה תחנוך באוגוסט חנות תחת המותג "סופר אלונית" במרכז המסחרי המוקם בצומת צמח שמדרום לכנרת, בהשקעה של כ-4 מיליון שקל. מדובר בחנות בגודל 1,000 מ"ר - שטח גדול מהותית מזה של חנויות הנוחות (עד 200 מ"ר) - בעלת תמהיל מוצרים נרחב, האופייני לסופרמרקט.

נכון לסוף מארס הפעילה דור אלון 198 חנויות נוחות, שמהן 49 תחת המותגים AM:PM ו-24 חנויות של אלונית בקיבוץ ואלונית במושב. יתר 149 החנויות מופעלות תחת המותגים "אלונית" ו"סופר אלונית", מתוכן 22 אלוניות הפועלות מחוץ למתחמי התדלוק.

לפי דו"חותיה השנתיים של דור אלון, הסתכמו הכנסותיה ב-2011 ב-5.3 מיליארד שקל, ש-700 מיליון שקל מהם מקורם בפדיון חנויות אלונית ו-AM:PM. מנכ"ל דור אלון, ישראל יניב, אמר כי אחד היעדים שקבעה לעצמה החברה ל-2012 הוא להרחיב את היקף פעילותה הקמעונית.

באשר לתהייה כיצד פועלת החברה לפתיחת סופרמרקט תחת המותג "אלונית", המתחרה בכך למעשה במותג הקמעונות המוביל, מגה (מקבוצת רבוע כחול), או ברשת חנויות הנוחות המתרחבת AM:PM, השיב יניב כי אין בכך משום תחרות או סתירה, וכי הקבוצה מעוניינת גם בחיזוק המותג אלונית. יש לציין, כי רשת אלונית חתומה על הסדר אספקה מול רבוע כחול. כמו כן, לדור אלון אחזקה של 50% ברשת בתי הקפה sicaffe, המונה 18 סניפים, שמרביתם במתחמי התדלוק של דור אלון, וארבעה מהם עצמאיים.

בתוך כך, מתכוונת דור אלון להקים עד סוף השנה עשר תחנות תדלוק חדשות בהשקעה כוללת של כ-40 מיליון שקל, כשלצד מרביתן יוקמו גם חנויות אלונית. הסניפים החדשים שייפתחו השנה יהיו במעלות, כרמיאל, נהריה, עכו, ראשון לציון, פתח תקוה, אשדוד וכביש הערבה. בחודשיים הקרובים תחנוך לפיכך החברה את תחנת הדלק ואת חנות הנוחות ה-200 שברשותה.

בנוסף, נמצאת החברה בשלבים מתקדמים של תכנון עשר עמדות החלפת מצברים של חברת בטר פלייס, שצפויות להשתלב לקראת סוף השנה בארבעת מתחמי התדלוק שמפעילה דור אלון לאורך כביש חוצה ישראל (כביש 6). לפני כשנתיים חתמו דור אלון ובטר פלייס על הסכם מסגרת, שלפיו תשכיר החברה לבטר פלייס שטחים בתחנות הדלק שלה. "אנו רואים בזה הזדמנות, וממנפים את מיקום התחנות המרכזיות על צירי דרכים", אמר יניב בהתייחס לשיתוף הפעולה המפתיע. "לא משנה לנו אם מוכרים בנזין או חשמל, כל עוד אני מצויים בתחנה הסופית של מכירת האנרגיה ללקוח הקצה".

  • עוד באותו נושא:
  • דור אלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully