וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה הזרמת הגז לישראל ממאגר פינלקס

איתי טרילניק

13.6.2012 / 10:37

ההזרמה ממאגר פילנקס, מאגר לוויין למאגר ים תטיס, צפויה להגביר את אספקת הגז לישראל בכ- 50% ולחסוך למשק 650 מיליון שקל בקיץ הקרוב

השותפות במאגר תמר הודיעו על התחלת הזרמת הגז ממאגר הפינקלס, מאגר לוויין למאגר ים תטיס. ההזרמה צפויה להגביר את אספקת הגז לישראל בכ- 50%, בקצב ההזרמה הנוכחי. על פי ההודעה, עלות פיתוח המאגר הגיעה ל- 105 מיליון דולר, והיא תחסוך למשק 650 מיליון שקל בקיץ הקרוב. בהודעת דלק לבורסה נמסר גם כי בקרוב יפורסם גם דו"ח הרזרבות העדכני של המאגר.

מאגר הפינקלס נקדח בהוראת משרד האנרגיה והמים, על מנת להגביר את אספקת הגז לישראל בתקופת הקיץ. בעבר טענו השותפות בים תטיס, נובל (47%) ו דלק (53%) כי אין כדאיות כלכלית בהפקתו. ואולם, נוכח המחסור בגז בשל הפסקץ הגז המצרי והתדלדלות מהירה מן הצפוי של ים תטיס, הורה המשרד למפעילה, נובל אנרג'י, להפיק אותו. זאת, במקביל להוראה להפחית את השאיבה מהמאגר המרכזי בים תטיס בחודשי החורף, על מנת לשמור את יתרת הגז במאגר לקיץ, עת יגיעו הביקושים לחשמל לשיא.

לאוסון פרימן, סגן נשיא נובל אנרג'י מזרח ים תיכון, אמר: "אנו גאים להביא את באר הפינקלס לכדי פעילות. בשל לוח הזמנים הדוחק, החלטנו לנצל את אסדות הקידוח שלנו הפועלות במסגרת תכנית הקידוחים בים התיכון ולפרוש ציוד תת-ימי המיועד לפרויקטים גלובליים אחרים שלנו. באותו אופן אנו עובדים במלוא המרץ בכדי להאיץ גם את פיתוח באר נועה ".

  • עוד באותו נושא:
  • גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully