וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: "לא הייתה צריכה להיות תספורת בסקיילקס"

צבי זרחיה

13.6.2012 / 11:23

בדיון שמקיימת ועדת הכלכלה בעסקת סייקלקס טען נציג האוצר כי הסדר החוב במסגרת עסקת מכירת החברה לא הייתה הכרחית אם אילן בן דב היה מוותר על התמורה מהמכירה

"אם אילן בן דב הוא לא היה מקבל את התמורה ממכירת סקיילקס לחברת האצ'יסון, לא היתה צריכה להיות תספורת למחזיקי האג"ח של החברה", כך אמר הבוקר (ד') אליאור אגאי סגן החשבת הכללי באוצר בדיון שמקיימת ועדת הכלכלה בעסקת סייקלקס שהיא החברה האם של חברת פרטנר . לפי העסקה בן דב אמור לקבל 125 מיליון דולר.

לדברי אגאי, העסקה המתהווה עם הצ'אסון גורמת לתספורת של מעט יותר מ-50 מיליון שקל: "הסכום, אמנם, לא מהותי אבל העיקרון הוא מהותי". לדבריו, "הבעיה שזיהינו בעסקה הזו שבניגוד למוסכמות כלכליות בין בעלי אג"ח לבעלי שליטה, לפיו הוא לא חולק את רווחים העודפים אבל כשיש סיכונים קודם כל בעלי האגח רואים את חובם לפני שבעל השליטה רואה תמורה כלשהי. לפי מתווה העסקה המסתמנת יש היפוך בסדרי הנשייה. בעוד שידוע שבעלי החוב לא יראו את כל כספם הרי שבעל השליטה יוצא עם תמורה כספית ומוציא כספים מתוך החברה במכירה לצד שלישי".

יהל שחר, מנכ"ל סאני אמר כי "אילן בן דב לא עשה עסקה לבד, אלא עשה עסקה עם צד שני ובעצם כל העסקה הוכתבה לנו. היא יותר פרוגרטיביה של המציע מאשר שלנו. התספורת המוצעת היא בסך של 15% , ומדובר בהנחה סבירה כלכלית. זה די כואב, אבל תמיד צריך לראות את החלופה. בפן האישי, בעל השליטה אילן בן דב שעשה עסקה ולקח את פרטנר מאבד את כל המניות בפרטנר".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) אמר כי "השאלה האם בעל שליטה מקבל ערך עודף בעד אחזקותיו, בעוד בעלי האג"ח מקבלים תספורת. טענו שאין מדובר בהצעת רכש וולנטרית של אג"ח. הדבר הוא לגיטימי, אבל להבדיל מהזכות של כל אדם לרכוש אג"ח במהלך המסחר, רכישה מסיבית תגרום לעלייה בעוד שהצעת רכש וולנטרית מקבעת את ההפסד".

שאמה הכהן קרא בסוף הדיון לבן דב לוותר על חלק מהתמורה מחברת האצ'סון על מנת למנוע את התספורת מכספי הציבור.

לדברי שאמה הכהן: "העסקה מייצגת ומייצרת סגנון חדש של תספורת. מתברר שכיסו של בעל השליטה קודם לכיסו של הציבור שלו הוא חייב להחזיר את החוב. עסקת בן דב פרטנר לוקה ברגישותה כלפי כספי הציבור ויש לבצע את ההתאמות הנדרשות. ועדת הכלכלה קוראת לבן דב לוותר על חלק מהתמורה ולמנוע התספורת מכספי הציבור".

רועי מימרן יו"ר פורום החוסכים לפנייה אמר כי "פנה לחברת האצ'יסון והציע להם מתווה שבו בעלי האג"ח יעמידו את האג"ח לפרעון מיידי, ישתלטו על נכסי חברת סקיילקס, וימכרו את פרטנר ל"האצ'סון" באותו מחיר שאותו התווכנו לשלם את מניות "סקיילקס" ולבעלי האג"ח ביחד, וימכרו את עסקי יבוא "סאמסונג" לכל המרבה במחיר. במצב כזה בעלי האג"ח יקבלו את כל כספם והעסקה עם האצ'סון תוכל לצאת לפועל באותה עלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully