וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכירות הקמעוניות גררו את וול סטריט לירידות

נמרוד הלפרן, דרור רייך

13.6.2012 / 23:06

גם הורדת דירוג האשראי של ספרד לדרגת "זבל" הכבידה על המדדים. מדד המחירים ליצרן בארה"ב ירד ב-1% לעומת אפריל - הירידה החדה מאז יולי 2009

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית לאחר שהמכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו חודש שני ברציפות - בראשונה זה שנתיים - ועל רקע התייקרות עלויות המימון של ממשלות גרמניה ואיטליה. הורדת דירוג האשראי של ספרד לקראת סיום המסחר בוול סטריט אף היא הכבידה על המדדים.

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.6%; מדד S&P 500, אשר עלה אתמול ב-1.2%, נסוג ב-0.7%; מדד נאסד"ק איבד 0.9%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.06% לרמה של 1.6%.

בשוק הסחורות, עלה מחיר הזהב זה היום הרביעי ברציפות, והחוזים למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 1,619.4 דולר לאונקייה, עלייה של 0.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסגרו בניו יורק במחיר של 82.62 דולר לחבית, ירידה של 0.8%.

נתוני מקרו בארה"ב

מדד המחירים ליצרן בארה"ב נפל בשיעור החד ביותר מאז יולי 2009 בעקבות צניחה במחירי האנרגיה והמזון, והמכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו חודש שני ברציפות - ירידה דו-חודשית ראשונה זה שנתיים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב ירד בחודש מאי ב-1% לעומת החודש הקודם - הירידה החדה מאז יולי 2009 - בהמשך לירידה של 0.2% בחודש הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה לירידה מתונה יותר של 0.6%. לעומת חודש מאי 2011, עלה המדד ב-0.7% - העלייה השנתית המתונה ביותר מאז אוקטובר 2009.

מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים, עלה במאי לעומת החודש הקודם ב-0.2% - עלייה חודשית שנייה ברציפות - וב-2.7% לעומת מאי 2011. העלייה תאמה את תחזיות הכלכלנים. מחירי האנרגיה ליצרן נפל במאי ב-4.3% לעומת החודש הקודם - הנפילה החדה ביותר מאז מרץ 2009.

המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו במאי ב-0.2% והשלימו בכך ירידה חודשית שנייה ברציפות - ירידה דו-חודשית ראשונה זה שנתיים - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הירידה הייתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. נתוני חודש אפריל תוקנו כלפי מטה לירידה של 0.2% לאחר עלייה של 0.1% שעליה דווח במקור. המכירות הקמעונאיות בניכוי מכירות המכוניות ירדו במאי ב-0.4% - הירידה החדה ביותר מאז מאי 2010. תחזית הכלכלנים הייתה כי יישארו ללא שינוי.

הורדת דירוג של ספרד; התייקרות בעלויות המימון של איטליה

חברת דירוג האשראי איגן-ג'ונס הורידה היום את דירוג האשראי של ספרד עמוק יותר לדרגת "זבל". החברה הורידה את דירוג האשראי של ספרד בשתי דרגות מדרגת B לדרגת CCC פלוס.

בה בעת, עלויות המימון של ממשלות גרמניה ואיטליה התייקרו היום במכרזים למכירת אג"ח ממשלתיות שערכו שתי המדינות. ממשלת איטליה מכרה היום אג"ח ממשלתיות לשנה בהיקף של 6.5 מיליארד יורו (8.1 מיליארד דולר). המכרז משך תשואה של 3.972% לעומת תשואה של 2.34% במכרז מקביל שנערך ב-11 במאי. היחס בין הביקוש להיצע במכרז היה 1.73 לעומת 1.79 במכרז הקודם.

ממשלת גרמניה מכרה היום אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים בהיקף של 4.04 מיליארד יורו. המכרז משך תשואה של 1.52% לעומת תשואה של 1.47% במכרז הקודם שנערך ב-16 במאי.

מניות במוקד

דל, יצרנית המחשבים האישיים (PC) השלישית בגודלה בעולם, הודיעה אמש לאחר סגירת המסחר כי תתחיל בראשונה לחלק לבעלי המניות דיווידנד שנתי של 32 סנט למניה החל מהרבעון השלישי. החברה העריכה גם כי עסקיה בתחום התוכנה והשירותים לעסקים צפויים לרשום צמיחה שנתית ממוצעת של 10% עד שנת 2016.

חברת האינטרנט יאהו משלבת כוחות עם ערוץ חדשות הפיננסים CNBC במיזם שיתוף תכנים שנועד להגדיל את הקהל שלהן ולמשוך מפרסמים. במסגרת ההסכם, תהפוך CNBC לספקית התוכן העיקרית של אתר יאהו פייננס. שתי החברות יצרו ביחד תכני וידיאו מקוריים שיופיעו באתרי יאהו ו-CNBC ובמכשירים סלולריים ויקודמו בערוץ הכבלים. "השותפות היא צעד חשוב קדימה באסטרטגיה של יאהו להפוך לרשת מדיה פרמיום", אמר רוברטסון בארט, סגן נשיא לחדשות ופיננסים ביאהו.

הבוקר דיווחה אלווריון על קבלת הזמנה חוזרת לאספקת אינטרנט אלחוטי באורוגוואי. ההזמנה הראשונה היתה בשנת 2011 בה פרסה חברת דדיקאדו (Dedicado), ספקית שירותי תקשורת רחבת פס באורוגוואי את רשת ה-4G הראשונה במדינה, באמצעות פתרון ה-4Motion של אלווריון.

היקף שתי העסקות יחד, הראשונה והנוכחית, מוערכות במיליוני דולרים בודדים. מניית אלווריון עולה ב-2.5% במסחר באחד העם. דדיקאדו מאורוגוואי מעוניינת בשלב זה להגביר את יכולות הרשת בקיבולת גדולה יותר עבור לקוחות עסקיים וארגוניים של החברה במונטוידאו - אזור העסקים הראשי של אורוגוואי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully