וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס הורידה דירוג ספרד: רמה אחת מעל זבל

ישראל פישר , סוכנויות הידיעות

14.6.2012 / 8:49

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה כי היא מורידה את הדירוג של המדינה ל-Baa 3, לעומת דירוג קודם של 3 A. הסוכנות הודיעה כי הם עשויים לערוך בעתיד הורדה נוספת

בלילה נרשמה הורדה נוספת בדירוג האשראי של ספרד, על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס שהודיעה כי היא מורידה את הדירוג של המדינה ל-Baa 3, לעומת דירוג קודם של 3 A. סוכנות הדירוג אף ציינה כי הסיוע שספרד תקבל מהאיחוד האירופי בסכום של 100 מיליארד יורו, יכביד את על נטל החובות של המדינה. במודי'ס אמרו גם כי הם עשויים לערוך הורדה נוספת בדירוג האשראי של ספרד והם ציינו את הגישה המוגבלת של ספרד לשוקי האג"ח העולמיים ואת חולשת הכלכלה במדינה.

"ניקח כמובן בחשבון מהם הפרטים ומהם התנאים של חבילת התמיכה בבנקים במדינה, וניקח גם בחשבון מה צפוי להיות מבחינה רחבה יותר בגוש היורו כשנשקול הורדות נוספות", האמרה אנליסטית של מודי'ס, קתרין מוהלברונר. במודי'ס כתבו כי "הכלכלה הספרדית המשיכה להיחלש וגרמה להיחלשות בחוזק הפיננסי של הממשלה ולהגברת הפגיעות להפסקה פתאומית במימון".

כעת עומד דירוג האשראי של ספרד ברמה אחת מעל "דירוג זבל". סוכנות הדירוג S&P שומרת על הדירוג של המדינה ברמה של BBB מינוס על תחזית שלילית – שתי רמות מעל דירוג זבל. בשבוע שעבר הורידה סוכנות הדירוג פיץ' את הדירוג של ספרד ל-BBB מינוס עם תחזית שלילית.

חברת דירוג האשראי איגן-ג'ונס לא המתינה אמש והורידה את דירוג האשראי של ספרד עמוק יותר לדרגת "זבל". החברה הורידה את דירוג האשראי של ספרד בשתי דרגות מדרגת B לדרגת CCC פלוס.

מוקדם יותר היום אמר שון איגן, מייסד משותף ונשיא איגן-ג'ונס, כי ספרד ואיטליה זקוקות לחבילות חילוץ מלאות מהאיחוד האירופי, בשל רמות החוב הממשלתי הגבוהות ואיכות האשראי הגרועה של הבנקים שלהן, וכי הן יפנו בבקשות חילוץ בתוך שישה חודשים.

איכות האשראי הרעועה של הבנקים והמצב התקציבי הגרוע של המדינות הולכים בדרך כלל יד ביד, אמר היום איגן בראיון לערוץ CNBC. כך זה ברוב המדינות, כמו ארה"ב, בריטניה, שווייץ ואירלנד, ולכן ספרד ואיטליה אינן יוצאות דופן, הוסיף. "לא הגיוני להפריד את איכות האשראי של הבנקים מאיכות האשראי של הממשלות משום שלעתים קרובות למדי, הם תומכים זה בזה, וכך זה בוודאי באיטליה וספרד", אמר איגן.

"אנחנו סבורים שספרד תחזור ותבקש יותר מה-100 מיליארד יורו (125 מיליארד דולר) שהם ביקשו עכשיו, ולפי דעתנו גם איטליה תפנה בבקשת סיוע בששת החודשים הקרובים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully