וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הפעלת קו שאטלים שלישי מחניון הנתיב המהיר

דניאל שמיל

14.6.2012 / 9:05

החברה המפעילה את הנתיב המהיר, שפיר הנדסה, מפעילה שני קווי שאטלים מהחניון חתוך תל אביב. הביקוש הגובר הביא לכוונה לפתוח קו נוסף אך ההפעלה נדחתה

תשעה חודשים לאחר שדווח על הכוונה להפעיל קו שאטלים שלישי מחניון הנתיב המהיר לתל אביב - הפעלתו של הקו החינמי החדש עדיין לא נראית באופק. ל-TheMarker נודע כי הפעלת הקו החדש מתעכבת בעקבות דרישת משרד התחבורה כי קודם להפעלת הקו - תוסיף זכיינית פרויקט הנתיב המהיר מקומות חנייה בחניון "חנה וסע" שבמחלף שפירים. זאת, מחשש כי מספר מקומות החנייה כיום לא יספיק לאכלוס המכוניות שיתווספו לנתיב עם פתיחת הקו החדש.

לחניון שפירים יש קיבולת של 2,000 מקומות חנייה, בהם עושים שימוש מדי יום 1,500-1,700 בעלי מכוניות. לפי הערכות, קו השאטלים החדש צפוי להוסיף לחניון כ-600 חונים מדי יום. לפיכך הורתה חברת חוצה ישראל, הממונה על הפרויקט, להכפיל את מספר המקומות בו, בהליך שצפוי להימשך כמה חודשים.

זכיינית פרויקט הנתיב המהיר, שפיר הנדסה, מפעילה כיום שני קווי שאטלים חינמיים לקריה בתל אביב ולמתחם הבורסה ברמת גן, שעורכים 250-300 סבבים ביום. השאטלים, שמופעלים בידי חברת דן, מספקים לחונים בחניון הנתיב שירות הסעה חינמי - בתמורה למענק של 10 שקלים מידי המדינה עבור כל רכב חונה.

היקף השימוש הנרחב בשאטלים הפתיע את המעורבים בפרויקט, וב-1 בינואר אמורה היתה הזכיינית להפעיל קו שאטלים שלישי, שישרת את מרכז העסקים בשדרות רוטשילד בתל אביב. הפעלת הקו נדחתה כמה פעמים בשל מחלוקת על תנאי הפעלת הקו - שלא עוגן במסגרת הסכם הזיכיון. בינתיים נדרשו המעורבים להיערכות נוכח הגידול המואץ במספר המשתמשים בשירות. בין היתר, הוסיפה שפיר לשירות השאטלים מידיבוסים - אוטובוסים בקיבולת של 30 נוסעים, לעומת מיניבוסים, שקיבולתם 14 נוסעים בלבד.

מחברת שפיר הנתיב המהיר נמסר: "אנו פועלים בשיתוף פעולה עם המדינה להגדלת מספר מקומות החנייה, כך שנוכל להפעיל בהקדם את קו השאטל השלישי לאזור רוטשילד ולאזורים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully