וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה תסגור מפעלים ותפטר 10,000 עובדים

14.6.2012 / 11:14

מנכ"ל נוקיה סטיבן אילופ הודיע כי החברה הורידה את תחזית הרווח לשנה הקרובה וכי בנוסף לסגירת מפעלים תצומצם את המחקר והפיתוח. מניית החברה יורדת ב-7.2%

יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם הודיעה היום כי היא מורידה את תחזיות הרווח שלה לשנה הקרובה וכי היא תפטר כ-10,000 עובדים ותסגור מפעלי ייצור ותצמצם את המחקר והפיתוח בשלוש מדינות – כך אמר מנכ"ל החברה סטיבן אילופ. לפי אתר החדשות הפיני YLE, עובדים בשני מפעלים גדולים של נוקיה בפינלנד נקראו לפגישות מרוכזות על ידי ההנהלה.

מניית החברה יורדת ב-7.2% אחרי פרסום ההודעה והיא מגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מאז 1996. כחלק מהארגון מחדש בחבר, ייסגרו מפעלים בפינלנד, גרמניה וקנדה ואת החברה יעזבו כמה בכירים, ובהן ניקלס סאוואנדר, מארי מקדואל וג'רי דה-ווארד.

האנליסט אלכסנדר פטרק מ-BNP פאריבה אמר היום לבלומברג כי "אנחנו לא רואים את נוקיה חוזרים לרווחיות בתחום המכשירים הניידים בעתיד הנראה לעין, לא השנה ולא בשנה הבאה". הוא הוסיף כי "הם לא יכולים להמשיך ככה".

מאז 2011 ערכה החברה הפינית חמישה גלי פיטורים לאחר שסבלה מירידה חדה במכירותיה בשל הקושי להתמודד עם האייפון של אפל ועם מכשירי האנדרואיד הרבים בשוק הסלולר. השנה אף איבדה נוקיה את מעמדה כיצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם לטובת סמסונג והיא ממשיכה להיות דומיננטית בעיקר בשוק המכשירים הפשוטים.

אנתי רינה, יו"ר ארגון עובדים בפינלנד, אמר כי "משהו רע קורה". עובד בקו הייצור של נוקיה באחד מהמפעלים שעובדיהם זומנו לשיחה אמר כי "יש שתי אפשרויות: חדשות טובות או חדשות רעות".

באחרונה יצאו דיווחים כי נוקיה מנהלת משא ומתן למכירתה לענקית הדרום קוריאנית סמסונג. ואולם, סמסונג הכחישה השבוע את הדברים והגדירה אותם "חסרי בסיס".

אתמול אמור מקורבים לחברה הפינית כי היא קרובה למכירת חטיבת מכשירי היוקרה שלה, ורטו, לחברת האחזקות השוודית EQT, כחלק מתוכנית התייעלות שלה. העסקה תיערך לפי שווי של 200 מיליארד יורו לוורטו, המוכרת מכשירים המבוססים על מכשירי נוקיה המשובצים בתכשיטים ומכירם הממוצע הוא 5,000 יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully