וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "התקציב הבא לא יהיה קל"

דניאל שמיל

14.6.2012 / 13:15

בנאום שנשא בוועידת ישראל לתחבורה ברמת גן אמר שר האוצר יובל שטייניץ כי המשימוה הלאומית נוכח המשבר באירופה היא שמירה על צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה. "לא נממש כל שרצינו"

"התקציב הבא לא יהיה קל", כך הודה היום (ה') שר האוצר, יובל שטייניץ, בנאום שנשא בוועידת ישראל לתחבורה ברמת גן.

"לא נוכל לממש את כל מה שרצינו וקווינו" המשיך שטייניץ, "קבעתי את סדרי העדיפויות של האוצר לתקציב. קודם כל, המשימה הלאומית בזמן המשבר באירופה היא צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה. חייבים לעשות מאמץ לשמור על זה. כל הישג אחר הוא לא חשוב. זה לא משנה מה נעשה מבחינה חברתית, אם יש אבטלת המונים, היא גוברת על מה שניתן. גם השכר יורד באופן משמעותי. אני לא יכול להבטיח גן של שושנים. המצב בעולם קשה, וישראל היא לא אי. אם נשמור על גירעון קטן, נוכל ליהנות מתשתיות תחבורה חדשות".

שטייניץ תיאר את ההשקעה בתחבורה (כ-10 מילארד שקל בעשור הקרובות) כאמצעי להתמודד עם המיתון העולמי.

"אנחנו עושים שני דברים בשיא המשבר: משפרים תשתיות בתחבורה ובהון האנושי בתחום החינוך. אנחנו באים ואומרים למשקיעים שהעסק שלכם ייהנה מתשתיות יותר טובות. זה חלק ממסר של מדיניות מקרו-כלכלית. אנחנו לא נראים כמו מי שטובע ושוחה בתנועות מהירות. התוצאה למדיניות שלנו היא הטובה ביותר בעולם המפותח. המדינה היחידה שהצליחה להיחלץ מהמשבר זו ישראל".

בכנס, שאירגנה חברת מורג הנדסה, נאם גם שר התחבורה, ישראל כץ, שהתווכח עם מפגינה שהיתה באולם וצעקה: "איפה אתם הייתם שהקו לירושלים היה תקוע? איפה הייתם שלא ידעו איפה להעביר את הרכבת הקלה בת"א?". בתגובה לטענות שלא נסע באוטובוס אמר כץ: "נסעתי באוטובוס יותר מכל המפגינים. כשהייתי צעיר גם אוטובוס היה לוקסוס, הלכנו ברגל".

כץ הוסיף: "עשר שנים לא העיזו לקבל החלטה על התוכנית לרפורמה בתחבורה הציבורית. לעשות שינוי זה דבר קשה, ואף פוליטיקאי לא מוכן לעשות זאת. היום המצב כבר יותר טוב, זה יותר טוב כי אף אחד לא כותב. עשינו ברכבת משהו מאוד קטן וקשה. אני לא הנחתי אבני פינה ברכבת הקלה בת"א ובתמנע, אני מחכה שהטרקטורים יעבדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully