וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נחתם בירידות חדות

שלי אפלברג

14.6.2012 / 16:44

המסחר בבורסה התל אביבית התנהל במהלך היום במגמת ירידה שהקצינה לקראת סיום המסחר. מדד ת"א 25 ירד השבוע ב-3.69% ומדד ת"א 100 ירד ב-3%

יום המסחר האחרון של השבוע בבורסה בתל אביב נפתח במגמה שלילית מתונה ונסגר בירידות חדות. הירידות הינן על רקע ירידות השערים בוול סטריט אתמול והחששות מהתרחבות משבר החובות לאיטליה, לצד עדכון המדדים שאמור להיערך ביום ראשון הקרוב.

מדד ת"א 25 איבד 1.2% והשבוע השיל מערכו 3.69% . מדד ת"א 100 רשם ירידה של 0.9%. וירידה שבועית של 3% ת"א בנקים שהחל את היום במגמת עלייה הוביל את הירידות ונפל ב-1.2%. ובסיכום השבועי ירד ב 3.83% מדד נדל"ן 15 הסיר % 0.8 מערכו ובסיכום השבועי 2.78%. מדד ת"א נפט וגז החסיר 2.1% ובסיכום השבועי 4.9% . מדדי התל בונד סגרו בירידות בהובלת מדד תל בונד 60 שהשיל מעצמו השבוע -.88% ואתמול 0.44%. מדד הפחד הישראלי זינק ב8.2%.

בגזרת איגרות החוב הממשלתיות נרשמות עליות שערים נאות: הגלילים הצמודים הקצרים נסחרו בעליות של עד 0.11% והארוכים בעליות של עד 0.33%, גם בשחרים השקליים התמונה דומה עם עליות של עד 0.42% ; הקצרים טפסו עד 0.2% והארוכים מוסיפים לערכם עד 0.5%.

לדברי יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת אילון: "השוק נשרף כי אירופה נסחרת באדום והחוזים העתידיים על ארה"ב שליליים. לכולם רועדות הברכיים איך ייגמרו הבחירות ביוון - ההנפקה האחרונות שהיו אתמול והיום באיטליה וספרד מעלות חששות להידבקות במשבר החובות של המדינות".

את הירידות החדות במניות הבנקים תולה פגוט ב"חשש כבד בקרב המשקיעים לגבי תיק האשראי של הבנקים - שנמצא במצב של סיכון בשל אפשרות קריסת קבוצת לווים. מכיוון שתיק המניות של הלווים הטייקונים, מהווה ביטחונות לחלק מהחובות האשראי".

.

כור ואי.די.בי מסתבכות בהשקעה על קרדיט סוויס

איגרות החוב של קונצרן אי.די.בי רושמות ירידות חדות על רקע החשש מהפוזיציה של כור המחזיקה ב-2% ממניות קרדיט סוויס .

הבנק המרכזי של שווייץ דרש היום כי קרדיט סוויס יגדיל השנה את דרישות הלימות ההון שלה כדי שיוכל להתמודד עם החמרה אפשרית של משבר החוב באירופה. מניית הבנק יורדת ב-8.3% בבורסה בציריך לאחר פרסום ההודעה ונסחרת במחיר של 17 פרנק.

אם המחיר יירד ל-14 פרנק, יידרש דנקנר להגדיל את הביטחונות שלו. לדברי פגוט, עקב הירידה החדה במחיר המניה, ייאלץ דנקנר בקרוב לשקול האם הוא מגדיל את הסיכון או מקבע את ההפסד. "השוק לא יאהב הגדלת משאבים של כור לטובת הגדלת סיכון".

איגרות החוב של אי.די.בי פתוח נסחרות בירידות חדות. סדרה י' נסחרת בירידה של 5.1% בתשואה של 27.7%. סדרה ז' נסחרת בירידה של 6.6% ונסחרת בתשואה של 25%. סדרה ט' נסחרת בירידה של 3.6% עם תשואה של 15.5%.

גם איגרות החוב של החברה האם, אי.די.בי אחזקות, נסחרות בירידות. סדרה ג' מאבדת 3.2% בתשואה זבל של 50%. סדרה ד' נסחרת בירידה של 3.3% בתשואת זבל של 36.5%. סדרה ה' נסחרת בירידה של 2.8% ונסחרת עם תשואת זבל של 43%.

לדברי דניאל רפופורט, מנהל דסק המסחר במניות ונגזרים של לאומי שוקי הון, "המשקיעים בישראל מחכים להרבה נתונים שיתפרסמו כגון תוצאות הבחירות ביוון ,האינפלציה בישראל, ולכן מחזורי המסחר נמוכים. אי הודאות הגדולה והמחזורים הנמוכים גורמים לתנודתיות אותה אנו רואים כעת בשוק".

בסוף היום צפוי להתרחש שינוי המדדים (מתרחש פעמיים בשנה) מכיוון ששינוי המשקל של מניית פריגו במדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ירד ל10% אנו נראה הרבה מכירות במניה . העובדה שמבטח שמיר , בבילון ומניית בראק אן וי נכנסות למדד ת"א 100 ישפיעו על כך שיהיו מחזורי גדולים מהרגיל במניות הללו.

את הירידות החדות במגזר הבנקים תולה רפופורט בכך כי מגזר הבנקים בישראל סובל יחד עם מגזר הבנקים באירופה הירידות בקרדיט סוויס מורידות את כל הסקטור ואי הוודאות לגבי הבחירות ביוון.

נטל החובות של ספרד ואיטליה מכביד על השווקים ברחבי העולם

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית לאחר שהמכירות הקמעוניות בארה"ב ירדו חודש שני ברציפות - בראשונה זה שנתיים - ועל רקע התייקרות עלויות המימון של ממשלות גרמניה ואיטליה. הורדת דירוג האשראי של ספרד לקראת סיום המסחר בוול סטריט אף היא הכבידה על המדדים.

אמש הורידה סוכנות הדירוג מודי'ס את הדירוג של ספרד ל-Baa 3, לעומת דירוג קודם של 3A. סוכנות הדירוג אף ציינה כי הסיוע שספרד תקבל מהאיחוד האירופי בסכום של 100 מיליארד יורו יכביד את על נטל החובות של המדינה. במודי'ס אמרו גם כי הם עשויים לערוך הורדה נוספת בדירוג האשראי של ספרד והם ציינו את הגישה המוגבלת של ספרד לשוקי האג"ח העולמיים ואת חולשת הכלכלה במדינה.

חברת דירוג האשראי איגן-ג'ונס הורידה את דירוג האשראי של ספרד עמוק יותר לדרגת "זבל". החברה הורידה את דירוג האשראי של ספרד בשתי דרגות מדרגת B לדרגת CCC פלוס. מוקדם יותר היום אמר שון איגן, מייסד משותף ונשיא איגן-ג'ונס, כי ספרד ואיטליה זקוקות לחבילות חילוץ מלאות מהאיחוד האירופי, בשל רמות החוב הממשלתי הגבוהות ואיכות האשראי הגרועה של הבנקים שלהן, וכי הן יפנו בבקשות חילוץ בתוך שישה חודשים.

המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים אחרי הורדת הדירוג של ספרד. לונדון יורדת ב-0.8%; פרנקפורט מאבדת 0.8%; פאריס נחלשת ב-0.8%; מילאנו נחלשת ב-0.7%; מדריד יורדת ב-0.2%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-0.4%. היורו מתחזק מול הדולר ב-0.06% ונסחר בשער של 1.2565.

זינוק נרשם בתשואות על האג"ח של איטליה וספרד. התשואה על אג"ח ל-10 שנים של ספרד הגיעה לרמה של 7% - שיא כל הזמנים. איטליה ערכה היום מכרז אג"ח לשלוש שנים שבמסגרתו היא מכרה 4.5 מיליארד יורו בריבית ממוצעת של 5.3%, לעומת ריבית של 3.91% במכרז דומה שנערך באמצע מאי. התשואה על אג"ח ל-10 שנים של איטליה נוגעת בשיא של 10 חודשים ועולה ב-0.079% לרמה של 6.295%. אתמול ערכה איטליה הנפקה של אג"ח לשנה בשווי של 6.5 מיליארד יורו בריבית ממוצעת של 3.97% - לעומת ריבית ממוצעת של 2.34% בהנפקה דומה קודמת.

מניות במרכז

האג"חים של סקיילקס ממשיכים לתקן: איגרת החוב מסדרה ח' עולה ב-5.9% והתשואה עליו נושאת ריבית גבוהה של 32.7%, כאשר ברקע העסקה של חברת האצ'יסון ההונג קונגית שאמורה לרכוש את השליטה בחברת סקיילקס, החברה האם של חברת התקשורת פרטנר, מידי חברת סאני אלקטרוניקה של אילן בן דב תמורת כ-125 מיליון דולר. העסקה מגלמת למחזיקי אג"ח סקיילקס תספורת של לפחות 15%.

ניירות הערך של חברת חשמל והשותפות בקידוח תמר נסחרות על רקע הידיעה כי כלכלן מינהל החשמל במשרד האנרגיה, דורון אהרן, חשף במכתב ששיגר אל שורת גורמים בענף האנרגיה כי ועדת הפיקוח על המחירים הזמינה דו"ח מחברת הייעוץ הלוי?דוויק, שלפיו חברת החשמל הסכימה לשלם לשותפות תמר מחיר גז מוגזם, שיסב לציבור צרכני החשמל עלות מיותרת של כ-30 מיליארד שקל עד 2025.

דלק אנרגיה מ קבוצת דלק של יצחק תשובה נסחרת על רקע הקדמת לוחות הזמנים להזרמת גז טבעי מבאר הפינקלס.

ניירות הערך של קבוצת עזריאלי , נסחרת על רקע ההודעה כי החברה חתמה על הסכם לרכישת בנין משרדים בשאלוט צפון קרוליינה בארה"ב , תמורת 245 מיליון דולר כ 951 מיליון שקל

מבני תעשיה הודיעה על רקע כי החברה הבת בקנדה חתמה על הסכם למכירת זכויות החכירה שלה בנכס צ'קפארם בטורונטו בתמורה ל 265 מיליון שקל . שווי הנכס רשום בספרי החברה בתמורה ל 234 מיליון שקל כך שאם תושלם העסקה החברה תרשום רווח של 30 מיליון שקל.

מניות התקשורת ממשיכות לרכז עניין על רקע השינוי עליו הכריז שר התקשורת משה כחלון, שיאפשר לגוף פרטי להקים פלטפורמה לטלוויזיה רב ערוצית על גבי עידן פלוס. הצעד של כחלון למעשה יפתח את השוק שבו שולטות yes ו- HOT לתחרות.

עוד בתקשורת, סלקום , HOT ו בזק נסחרו על רקע הדרישה של סלקום כי בזק ו-HOT יחשפו את מבנה הרשתות, כאשר המשקיעים של HOT יתרכזו בהצעת הרכש החדשה שפורסמה. החברה הודיעה אתמול כי תגדיל את היקף המניות בהצעת הרכש ל-4.8 מיליון מניות שיאפשרו לבעל השליטה בחברה פטריק דרהי להגיע לאחזקה של 71%.

פוטאש הקנדית, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, הודיעה כי עדיין בכוונתה לרכוש את השליטה בחברת כיל , הנשלטת כיום על ידי החברה לישראל של האחים עופר.

ב כלל ביטוח , נמשכים המגעים בין ההנהלה לעובדים על רקע ניסיונם לגבש ועד יציג ולהצטרף לההסתדרות.

חברת התרופות הגנריות הישראלית, טבע , דיווחה היום (ה') בשעות הצהריים כי התקבלו תוצאות מוצלחות בניסוי בשלב השלישי בתרופת הקופקסון, שניתן שלוש פעמים בשבוע

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully