וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעל בעליות לאור דיווח על מהלך מתואם של הבנקים המרכזיים

נמרוד הלפרן, שלי אפלברג

14.6.2012 / 23:23

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.3%. רויטרס: בנקים מרכזיים בעולם נערכים להזרמת נזילות לאחר הבחירות ביוון, במקרה שיהיה צורך בכך. מחיר הזהב עלה יום חמישי ברציפות

בורסות וול סטריט נסגרו בעליות, על רקע דיווחים כי בנקים מרכזיים בעולם נערכים למהלך מתואם להזרמת נזילות במקרה הצורך, ולאחר שנתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב חיזקו את הההערכות כי הבנק הפדרלי ינקוט בצעדים נוספים לעידוד צמיחת כלכלת ארה"ב.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.3%; מדד S&P 500, אשר איבד מתחילת השבוע ועד אתמול ב-0.8%, טיפס ב-1.1%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.01% לרמה של 1.61%. בשוק הסחורות, עלה מחיר הזהב בניו יורק זה היום החמישי ברציפות, והחוזים למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 1,619.6 דולר לאונקייה.

בנקים מרכזיים בעולם נערכים למהלך מתואם

בנקים מרכזיים של הכלכלות המובילות בעולם נכונים לנקוט בצעדים לייצוב השווקים הפיננסים ולמניעת מחנק אשראי, במקרה שתוצאות הבחירות ביוון ביום ראשון יגרמו לתנודות חריפות בשווקים, אמרו גורמים בקבוצת G20 לסוכנות הידיעות רויטרס. "הבנקים המרכזיים נערכים למהלך מתואם להזרמת נזילות", אמר גורם בכיר ב-G20 המעורה במצב.

בה בעת, ההערכות כי הבנק הפדרלי ינקוט בצעדים נוספים לעידוד הצמיחה בארה"ב, ובראשם הארכת משך "מבצע טוויסט", התגברו בעקבות נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב, אשר הצביעו על גידול מפתיע במספר תביעות האבטלה ועל הנפילה החדה ביותר זה שלוש שנים במדד המחירים לצרכן.

"אמנם אנו ממשיכים להעריך כי לא צפויה הודעה על תוכנית הרחבה כמותית שלישית במספר בישיבת הריבית של הבנק הפדרלי בשבוע הבא, הסיכויים לכך שהבנק הפדרלי יאריך את משך 'מבצע טוויסט' הולכים וגוברים עם כל נתוני מקרו שמתפרסם", כתב היום דן גרינהאוס, האסטרטג הגלובלי הראשי של הברוקראז' BTIG, בדו"ח למשקיעים. "מבצע טוויסט", שבמסגרתו ממיר הבנק המרכזי אג"ח קצרות טווח באג"ח ארוכות טווח, אמור להסתיים בסוף החודש.

"הסיבה היחידה האפשרית למגמה החיובית במסחר היום בוול סטריט, לאור נתוני המקרו הכלכליים שפורסמו, היא התגברות הסיכויים להרחבה כמותית", כתב גרינהאוס. "לא היה שום דבר טוב בנתונים שפורסמו היום".

נתוני מקרו מאכזבים בארה"ב

מדד המחירים לצרכן בארה"ב נפל בחודש מאי בשיעור החד ביותר זה שלוש וחצי שנים, מספר תביעות האבטלה השבועי גדל במפתיע, והגירעון בחשבון השוטף התרחב ברבעון הראשון לרמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 2008, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב צנח בחודש מאי ב-0.3% - הירידה החדה ביותר זה שלוש וחצי שנים - בעקבות נפילה חדה במחירי הדלק, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מעט יותר מתונה של 0.2%. מחירי הבנזין צללו בחודש שעבר ב-6.8% - הנפילה החדה ביותר מאז חודש דצמבר 2008. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון הנחשבים לתנודתיים, עלה במאי ב-0.2% - עלייה חודשית שלישית ברציפות ובהתאם לתחזיות הכלכלנים.

לעומת חודש מאי 2011 עלה מדד המחירים לצרכן ב-1.7%, לעומת עלייה שנתית של 2.3% בחודש אפריל. מדד הליבה עלה ב-2.3% במהלך 12 החודשים שהסתיימו במאי, ללא שינוי לעומת העלייה השנתית שנרשמה באפריל.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-6,000 לרמה של 386 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה במספר תביעות האבטלה לרמה של 375 אלף. משרד העבודה תיקן כלפי מעלה את מספר התביעות של השבוע הקודם מ-377 אלף ל-380 אלף. הממוצע הארבע-שבועי של מספר תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, עלה ב-3,500 לרמה של 382 אלף - הרמה הגבוהה ביותר זה שישה שבועות.

הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב התרחב ברבעון הראשון של השנה ל-137.3 מיליארד דולר, או 3.6% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) - הגירעון הגדול ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2008 - לעומת גירעון של 118.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2011, מסר היום משרד המסחר האמריקאי.

משבר החוב באירופה

חששות משבר החוב באירופה ממשיכים לעמוד במוקד תשומת לב המשקיעים, לאחר שחברת דירוג האשראי איגן-ג'ונס הורידה היום את דירוג האשראי של צרפת בדרגה אחת מדרגת A מינוס לדרגת BBB פלוס.

אתמול, הורידה איגן-ג'ונס את דירוג האשראי של ספרד עמוק יותר לדרגת "זבל". החברה הורידה את דירוג האשראי של ספרד בשתי דרגות מדרגת B לדרגת CCC פלוס. כעבור מספר שעות הורידה את דירוג האשראי של ספרד גם חברת דירוג האשראי מודי'ס, בשלוש דרגות לרמה של Baa3. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ספרד חצתה היום את רמת 7% - בראשונה בעידן היורו.

בה בעת נרשם זינוק בעלויות המימון של איטליה לאחר שמכרז למכירת אג"ח ממשלתיות לשלוש שנים בהיקף של 4.5 מיליארד יורו (5.6 מיליארד דולר) שערכה היום ממשלת איטליה, משך תשואה של 5.3% - זינוק לעומת תשואה של 3.91% במכרז הקודם של אג"ח אלו שבוצע לפני חודש.

המשקיעים צפויים לעקוב מקרוב גם אחרי תוצאות הבחירות שיתקיימו ביוון ביום ראשון הקרוב, אשר עשויות להוביל לכך שיוון תהפוך למדינה הראשונה שפורשת מגוש היורו. הבחירות החוזרות נערכות לאחר שתוצאות בחירות שהתקיימו ב-6 במאי חיזקו את המפלגות המתנגדות לצעדי הצנע להם התחייבה ממשלת יוון בתמורה לסיוע בינלאומי בהיקף של 240 מיליארד יורו (301 מיליארד דולר). "אנחנו נמצאים בשלב ההמתנה לבחירות ביוון", אמר ברנר דילטר, נשיא חברת אלטימיאו אסט מנג'מנט, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "אם יוון תישאר בגוש היורו, יש לצפות להתאוששות חדה בשבוע הבא. האירועים באירופה הם כעת מקור הדאגה העיקרי של ארה"ב", הוסיף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ישראליות בוול סטריט

ענקית התרופות הגנריות הישראלית, טבע, דיווחה היום על תוצאות מוצלחות בניסוי בשלב השלישי בתרופה קופקסון 40 מיליגרם, הניתן שלוש פעמים בשבוע. קופקסון היא תרופת הדגל שמייצרת החברה, המיועדת לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה. התרופה ניתנה בהזרקה תת-עורית בצורה יומיומית לחולה, בעוד שבניסוי הופחתה תדירות השימוש לשלוש פעמים בשבוע.

טבע החלה בניסוי הנוכחי - GALA‏ שמו - לפני כשנה. הניסוי נועד לבחון את היעילות, הבטיחות והסבילות של קופקסון 40 מיליגרם, שניתן לחולים שלוש פעמים בשבוע, בהשוואה לתרופת דמה (פלסבו). התרופה הצליחה להפחית את ההתקפים בקרב חולי טרשת נפוצה ב-34.4% ביחס לפלסבו - והשיגה בכך את היעדים שנקבעו. מדובר בניסוי שלב שלוש - כלומר, השלב הקליני המתקדם ביותר. הניסוי כלל 1,400‎‏ חולים ב-180 אתרים בארה"ב, אירופה וישראל.

קופקסון היא התרופה הנמכרת ביותר של טבע. מכירות קופקסון הגיעו ב-2011 לשיא של כ-3.6 מיליארד דולר - עלייה של 21% בהשוואה לשנת 2010. לפי הערכות, התרופה אחראית לכשליש מרווחי החברה. בשנים האחרונות יש חששות כבדים לירידת מעמדה של התרופה, על רקע כניסת חברות המייצרות תרופות גנריות או כאלה שניתנות בבליעה. החששות הובילו לירידות במניית טבע בחודשים האחרונים.

קרדיט סוויס באירופה

הבנק המרכזי של שווייץ דרש היום מבנק קרדיט סוויס כי יגדיל השנה את דרישות הלימות ההון שלו כדי שיוכל להתמודד עם החמרה אפשרית של משבר החוב באירופה.

הבנק המרכזי של שווייץ סימן היום למעשה את קרדיט סוויס בפעם הראשונה כמי שצריך להגדיל את הלימות ההון שלו והוא העריך את סיכון הנכסים של הבנק כ"חמורים מאוד" וכי ניתן שהוא יסבול מהחמרת המשבר. עוד אמר הבנק בשו"ח השנתי שפירסם כי פוטנציאל ההפסד של שני הבנקים במקרה כזה הוא "משמעותי". "עבור קרדיט סוויס, בהתחשב בנקודת הפתיחה הנמוכה בסביבה, זה חיוני כי הוא כבר ירחיב את בסיס ההון שלו במהלך השנה הנוכחית", כתב הבנק המרכזי של שווייץ.

בדו"ח השנתי שפירסם היום הבנק המרכזי, הוא גם המליץ ל-UBS להגדיל את הלימות ההון שלו. הוא אמר כי UBS יכול לעזות זאת על ידי השעיה של חלוקת דיווידנדים או מכירה של מניות חדשות בנוסף לצמצום לחשיפה לנכסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully