וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים בחברות הסלולר הוותיקות ממשיכים לצנוח

רותי לוי

17.6.2012 / 8:19

מאז חדרו לשוק הסלולר החברות החדשות גולן טלקום והוט מובייל ממשיכות החברות הותיקות להוריד את מחירי החבילות שלהן. מחירי החבילות של פלאפון ירדו ב-40%, של פרטנר - ב-24%

נראה כי מאז השקת הפעילות של חברות הסלולר החדשות גולן טלקום ו-HOT מובייל, החלפת תוכניות מדף הפכה כמעט לספורט עבור החברות הותיקות. תוכניות התעריפים והצעות לשימור לקוחות עלו והוסרו בתוך ימים ולקוחות שחתמו על הסכמי התקשרות רק בחודש שעבר - משלמים ביוקר.

כך למשל, בתחילת מאי עוד הציעה פלאפון תוכנית דקות והודעות ללא הגבלה הכוללת 2 ג'יגה גלישה בעלות של 229 שקל, ללקוחות שעברו מחברה אחרת זכו בהטבה חודשית בשווי 20 שקל. בבוקר ההשקה של החברות החדשות, ה-14 למאי, עודכן מחיר התוכנית ל-179 שקל, עם הטבה זהה למניידים. לקראת סוף חודש מאי עידכנה פלאפון את תעריפיה בשלישית - חבילה זהה לזו שהוצגה בתחילת מאי החלה להימכר לכלל הלקוחות לפי - 139 שקל - ירידה של כמעט 40% בהשוואה להצעה הראשונה בתחילת מאי. במהלך השינוי האחרון, פלאפון אף עידכנה כלפי מטה את מספר דקות השיחה המינימלי שהלקוחות התחייבו לדבר כדי לעמוד בתנאי התוכנית, מ-250 דקות בחודש ל-100 דקות בלבד.

תנודות מחירים התרחשו גם ב פרטנר : בתחילת מאי הציגה החברה הכתומה תוכנית הכוללת 2,600 דקות, מספר זהה של הודעות ונפח גלישה של 2 ג'יגה בעבור 289 שקל, לקוחות שהציגו קבלה עבור מכשיר נהנו מהטבה כספית ושילמו 190 שקל בלבד. מעט אחרי כניסת המתחרות החדשות השיקה החברה חבילה ללא הגבלה עם נפח גלישה של 2 ג'יגה עבור 145 שקל בחודש, המגלמת ירידה של 24%.

לפני שבועיים עידכנה פרטנר את תוכניותיה פעם נוספת, ועתה היא מציגה תוכנית דקות והודעות ללא הגבלה עם חבילת גלישה בנפח 1 ג'יגה עבור 135 שקל. כמה ימים מאוחר יותר החברה עידכנה את תנאי התוכנית לרעת הלקוחות כאשר הגדירה את מחירי תוכניות ה"אנלימטד" שלה כ"מחירי מבצע" אשר צפויים להתייקר ב-14 שקל כעבור שנה.

ירידה של 32% במחיר החבילה

לפני כניסת החברות החדשות ההצעה הכי קרובה של סלקום לתוכנית לא מוגבלת היתה חבילה עם 2,700 דקות והודעות וגלישה לא מוגבלת עבור 325 שקל (290 שקל למניידים). ביום ההשקה עידכנה סלקום תוכנית דקות והודעות ללא הגבלה ו-2 ג'יגה גלישה עבור 219 שקל, לקוחות שנהנו מהטבת ניוד וניתוק זיקה קיבלו את התוכנית במחיר של 169 שקל. לפני שבועיים חל עדכון נוסף בתוכניות, והחברה הציעה את כל אלה בעבור 149 שקל בלבד - 32% פחות מהמחיר שהציעה לפני כחודשיים.

בסוף השבוע הזה עידכנה סלקום את מחיריה שוב, החברה מציגה היום חבילה הכוללת דקות והודעות ללא הגבלה וגלישה בנפח 1 ג'יגה בעבור 129 שקל.

מחירי סלולר. TheMarker
מחירי סלולר/TheMarker

כל החברות השיקו פתרונות מקבילים הכוללים גלישה בנפח מצומצם בתמורה להוזלה נוספת. מקור בתעשייה אמר ל-TheMarker כי הפסד ההכנסות היומי של אחת משלוש חברות הסלולר הותיקות מגיוס ומעבר של מנויים לתוכניות זולות, הוא כ-5 מיליון שקל - בהשוואה למכירות בשנת 2011.

נדמה כי הסיבה לעדכונים התכופים בתוכניות התעריפים היא כי החברות הוותיקות מתקשות להחליט מהי הנוסחה הנכונה שתאפשר להן להימנע ממכירת תוכניות ב-99 שקל - ועדיין לשמור על קהל הלקוחות שלהן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"לתת לצרכן סיבה לשלם 40 שקל יותר"

לצד מגמה של ירידת מחירי התוכניות והנהגת מחירים זהים ללא הטבות מיוחדות לרכישות מכשיר או למניידים, החברות מתקשות לסגור פערים מול חברות הסלולר החדשות. במקום לשלב שירותים נוספים שעשויים להצדיק את פערי המחיר, הן מציגות תוכניות דומות במחיר שאינו תחרותי.

לדברי נתן לרר מחברת בי-סימפל, העוסקת בשיפור הסכמי התקשרות מול חברות התקשורת, "לחברות הסלולר הגדולות יש אפשרות לייצר הצעות ערך והן מפספסות אותה כרגע. הן יכולות לשלב בהצעות החדשות שירותים מתקדמים כמו GPS, שירותי תיקונים, שירותי מוזיקה, פקס למייל או מספר כפול לרכב, שיכולים לשכנע צרכן מדוע הוא משלם 40 שקל יותר על החבילה בחברה הוותיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully