וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנקנר לא יקבל היתר על בניין בשטח לא-שלו

קובי מנדל

17.6.2012 / 10:48

ועדת ערר ביטלה אישור שניתן לדני דנקנר על בניין שנבנה בחלקה שהוחכרה לחברת המלח לישראל בע"מ. דנקנר עתר כנגד החלטה זו - אך עתירתו נדחתה

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה הבוקר את עתירתם של דני ושושנה דנקנר, בה בקשו להורות כי החלטת ועדת הערר לתכנון ולבניה בטלה, וכי היתר הבנייה שנתנה להם הוועדה המקומית לתכנון ולבניה חוף הכרמל תקף. הזוג דנקנר הינם בעלי החזקה בבניין הנמצא בחלק מחלקה, ששטחה מאות דונמים ומוחכרת לחברת המלח לישראל בע"מ. על השטח נבנה לכל המאוחר בשנת 1962 מבנה בשטח של כ-80 מ"ר אשר שימש למגורים של עובד חברת המלח.

העותרים הגישו לוועדה המקומית בקשה למתן תוקף חוקי לבית מגורים קיים, בשטח עיקרי של 488.43 מ"ר ושטח שירות של 92.5 מ"ר, כולל הקלות בשטח עיקרי, קומת מרתף ובריכת שחיה. השופטת ברכה בר-זיו ציינה בהחלטתה לדחות את הערר כי ידיהם של העותרים אינן נקיות ואל לו לבית המשפט המנהלי להעניק סעד לעותר שכזה.

בצטטה את דברי בית המשפט העליון, ציינה השופטת כי הדברים מקבלים משנה תוקף, כאשר תופעת הבניה ללא היתר הפכה "מכת מדינה", כאשר מדובר בעותרים שהביעו זלזול מופגן בחוק . זאת, כאשר בנו ללא היתר (או הוסיפו בניה ללא היתר על בניה קיימת במימדים קטנים) אחוזה רחבת ידיים על קרקע ציבורית , שאפילו לא הוחכרה להם , אלא לחברת המלח לישראל בע"מ, למטרת ניהול מפעלי מלח ומגורי עובדיה וכאשר אחד העותרים הינו דמות מרכזית במשק ומי שבידיו היה מופקד ניהולו של בנק מהגדולים במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • דני דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully