וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דסק"ש צפויה להזרים 30 מיליון שקל למעריב

ערן אזרן

17.6.2012 / 14:34

למרות חשש המשקיעים כי דסק"ש לא תעמוד בחובותיה, החליטה החברה להזרים 30 מיליון שקל למעריב בו היא מחזיקה ב-66% מהמניות. עד כה השקיעה דסק"ש במעריב כ-280 מיליון שקל

דסק"ש צפויה לאשר היום הזרמה של 30 מיליון שקל לחברה הבת מעריב (66%), וזאת למרות חשש המשקיעים לפירעון חובות החברה, כך נודע ל-TheMarker. מי שהחליט על ההזרמה, שתהיה מדורגת ולא בסכום אחד, הוא מנכ"ל דסק"ש עמי אראל. בסך הכול, עד עתה דסק"ש השקיעה והעניקה הלוואות בהיקף של כ-280 מיליון שקל למעריב. מי שצפוי לאשר בהמשך את ההזרמה הוא דירקטוריון דסק"ש בראשותו של דנקנר, הכולל את הדח"צים פרופ' אחיטוב ניב מאוניברסיטת תל אביב ודר' דן אופנהיים.

איגרות החוב של דיסקונט השקעות , חברת האחזקות העיקרית של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, צנחו במהלך 12 החודשים האחרונים ב-22%. לפי ספרי דסק"ש, היקף איגרות החוב של החברה נכון לסוף הרבעון הראשון עומד על 5.19 מיליארד שקל (סולו). האג"ח של החברה נסחרות בתשואות של 13%-15% - תשואות המעידות כי המשקיעים חוששים שהחברה תתקשה לעמוד בפירעון התחייבויותיה.

במהלך הרבעון הראשון של 2012 הפסידה מעריב 36.6 מיליון שקל הכנסותיה של מעריב ירדו ב-7.6% בהשוואה לרבעון המקביל לו ב-2011 והסתכמו ב-65 מיליון שקל. הפעילות השוטפת של מעריב יצרה גירעון של 32 מיליון שקל בתזרים המזומנים של החברה בהשוואה לגירעון של 15.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011.

רואי החשבון של מעריב קוסט פורר גבאי את קסירר ציינו בדו"ח המבקר הנלווה לדוחות הכספיים של החברה כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ"עסק חי" בהיעדר תוכנית מגובשת לכיסוי הגירעון התזרימי וחוסר הוודאות בנוגע לקבלת אשראי מהבנקים ומימוש מלא של תוכניתה העסקית של החברה.

רואי החשבון מזכירים את העובדה שהחברה צופה גירעון בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ב-2012 וב-2013, אי הוודאות לגבי יכולתה של החברה לעמוד ביעדי תוכנית העבודה וביעדים שהונחו בבסיס תזרים המזומנים החזוי והאפשרות שתזרים המזומנים בפועל יסטה מהותית לרעה מהתחזית.

דובר דסק"ש סרב להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully