וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: נתקעת בפקק בכביש 6? לא תשלם

פנחס וולף

17.6.2012 / 14:48

ביום רביעי תעלה בקריאה טרומית הצעת החוק של יוליה שמאלוב-ברקוביץ', לפיה נהגים בכבישי אגרה שנסיעתם תואט כתוצאה מעבודות בכביש או עומס יהיו פטורים מתשלום האגרה

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה) למתן פטור מאגרה בשל האטה בכביש 6. בשבוע שעבר התנגדה ועדת השרים להצעה, אלא שאז הגיש השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ערר, והיום, כאמור, הוועדה חזרה בה מהתנגדותה. בשל כך ההצעה תגיע להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב.

על פי ההצעה, יקבע שר התחבורה תקנות, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לעניין הפטור, כך שאם תהיה האטה משמעותית ממהירות הנסיעה המותרת בכביש האגרה (כביש 6, הנתיב המהיר לתל אביב ומנהרות הכרמל), בשל עבודות בכביש או בשל עומס תנועה – הנוסעים יהיו פטורים מתשלום האגרה. כדי לייעל את ההליך, ההצעה קובעת כי תקנות שר התחבורה יובאו לאישור ועדת הכלכלה בתוך חצי שנה מאישור הצעת החוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תכלית כביש האגרה הארצי, או, בשמו השגור – כביש 6, היא קיצור זמני הנסיעה עבור הבוחרים לנסוע בו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תכלית כביש האגרה הארצי, או, בשמו השגור – כביש 6, היא קיצור זמני הנסיעה עבור הבוחרים לנסוע בו. עבור שירות זה, נכונים הנוסעים בו לשלם דמי אגרה בסכומים משמעותיים", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "לעיתים תכופות מבצע בעל הזיכיון, חברת דרך ארץ בע"מ, עבודות תשתית בכביש האגרה. בנוסף, מעת לעת מנקז אליו הכביש מספר כלי רכב גדול מדי, המביא לעומס תנועה ואף לפקקי תנועה של ממש. אלו גורמים להתארכות משמעותית בזמני נסיעתם של הנוסעים בכביש".

בהצעה נכתב עוד כי, "הדבר גורם לכך שלקוחותיו של בעל הזיכיון אינם זוכים לשירות אותו ביקשו לקבל עבור דמי האגרה ששילמו – החיסכון בזמן. הפגיעה בחיסכון בזמן חותרת תחת תכליתו של כביש 6. לפיכך, מוצע לקבוע ששר התחבורה והבטיחות בדרכים, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יקבע הוראות לפיהן יינתן פטור מתשלום האגרה במקרה של נסיעה בקטע כביש בו נוצר עיכוב, עקב עבודות תשתית או עומס תנועה. בנוסף, מוצע לקבוע כי תקנות ראשונות יובאו לאישור ועדת הכלכלה בתוך שישה חודשים מיום כניסתו של החוק המוצע לתוקף".

בישיבת ועדת השרים לחקיקה התקיים ויכוח בין השר ארדן לשר האוצר יובל שטייניץ שהתנגד להצעת החוק. "לא ייתכן שנהגים ישלמו על פקקי תנועה. כפי שפעלתי לחיוב הרכבת להחזר כספי במקרה של איחור, כך גם יש לחייב את כבישי האגרה לסטנדרט שירות מינימלי", אמר ארדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully