וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיליונים עשויים לנטוש חברות הסלולר הוותיקות"

אמיתי זיו

17.6.2012 / 15:39

חברות הללולר הוותיקות מאבדות כחמש מיליון שקל בממוצע ביום על לקוחות שמתקשרים כדי להוזיל את חשבון הסלולרי שלהם. מיליון לקוחות כבר עברו לחברות החדשות

בכיר מאוד בענף הסלולר מודה בשיחות סגורות כי כל אחת מחברות הסלולר הגדולות - פרטנר , סלקום ופלאפון - מאבדות ביום כ-5 מיליון שקל על לקוחות שמתקשרים לשפר עמדות ולהוזיל את החשבון הסלולרית שלהם בעקבות כניסתן של חברות הסלולר החדשות לענף.

בתוך כך, מחקר חדש של פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, טוען כי "כמיליון מנויים כבר החליפו מפעיל סלולרי". על פי המחקר, כ-10% ממנויי חברות הסלולר (כמיליון מנויים) כבר עברו בין החברות השונות ו-28% נוספים שוקלים בסבירות גבוהה לעבור לחברה אחרת, מהם 4% שאומרים: "בטוח שאעבור".

סקר מעבר חברות סלולר. TheMarker
סקר מעבר חברות סלולר/TheMarker

"יש קבוצת נאמנים המהווה כ-35% מכלל המנויים שאינה שוקלת כלל לעבור חברה סלולרית", מבהיר פרופ' דגני. "לצידה יש עוד קבוצה של 22% שמגלה נאמנות מסוייגת, ועוד כ-28% שאמרו כי יש סבירות גדולה שיעברו, כלומר מעבר פוטנציאלי של כ-4-3 מיליון מנויים נוספים".

"המחקר שערכתי מגלה כי חלק גדול מהמעברים שבוצעו היה בעצם מעבר הדדי בין החברות הקיימות. הדבר מוכיח כי חברות הסלולר הגדולות בכל זאת נחלו סוג של הצלחה בקרבות הבלימה הגדולים שניהלו ערב כניסת מהפכת הסלולר לתוקף. מצד שני, חלק גדול מהמנויים התפתו לקבל את ההטבות והחבילות החדשות שהחברות הקיימות הציעו להן, ובסופו של דבר החליטו שלא לבצע את המעבר לחברה אחרת.

מחירי סלולר. TheMarker
מחירי סלולר/TheMarker

"עם זאת, תוצאות המחקר מעלות כי המהפך הסלולרי הגיע בזמן, בשעה שבה המהפכה הצרכנית מתרחשת בישראל. השינויים בשוק הסלולר תפסו את הציבור בשל לקבל בשורה צרכנית חדשה בתחום וכשזה הגיע, זה התפרץ.

"אני יכול להעריך כי אילולא קרבות הבלימה שניהלו חברות הסלולר הגדולות בחודשים האחרונים, כמות המנויים הנוטשים היה אף גדולה יותר. הדבר משתלב גם עם התופעה החדשה שאנו מזהים בשוק הצרכני בישראל, אותה אני מכנה 'אתחול מותגים' - המותג כבר לא מדבר לצרכנים כבעבר וחלק מהחברות כבר אתחלו את המותג, וכבר לא מוכרות רק חוויה, אלא שמות יותר דגש על מחירים ושירות", מסכם דגני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully