וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתח שבוע גורלי באירופה: עליות באחד העם

ואדים סבידרסקי

17.6.2012 / 16:49

על רקע ההמתנה לתוצאות הבחירות ביוון נחתם היום המסחר בבורסה התל אביבית בעליות שערים. מדד ת"א 25 עלה ב-2%. ת"א 100 התחזק ב-1.5%

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום בעליות שערים על רקע ההמתנה לתוצאות הבחירות ביוון והמגמה החיובית בשווקים בסוף השבוע. העליות בבורסות העולם נרשמו על רקע הערכות כי בנקים מרכזיים בעולם ינקטו במהלך מתואם לייצוב השווקים ומניעת מחנק אשראי אם תוצאות הבחירות יגרמו לתוהו ובוהו בשווקים.

מדד ת"א 25 עלה ב-2%. ת"א 100 התחזק ב-1.5%, ומדד מניות הבנקים זינק ב-1.65%. מדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.75%. בשוק הסולידי, האג"ח הממשלתיות השקליות מסוג שחר, רשמו עליות של עד 0.5%. אג"ח גליל צמודות מדד איבדו עד 0.2%.

המשקיעים עוקבים מקרוב אחרי תוצאות הבחירות שיתקיימו היום ביוון. הבחירות עשויות להוביל לכך שיוון תהפוך למדינה הראשונה שפורשת מגוש היורו. בנקים מרכזיים של הכלכלות המובילות בעולם נערכים לנקוט בצעדים לייצוב השווקים הפיננסים ולמניעת מחנק אשראי, במקרה שתוצאות הבחירות ביוון ביום ראשון יגרמו לתנודות חריפות בשווקים - כך אמר אתמול גורם בכיר בקבוצת 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, "הבנקים המרכזיים נערכים למהלך מתואם להזרמת נזילות".

יונתן כץ מלידר שוקי הון סבור כי "הצפי ליציאת יוון מגוש היורו לאחר הבחירות עשוי להביא את בנק ישראל להורדת ריבית במשק חדה יותר של 0.5% עוד לפני המועד המתוכנן בסוף החודש".

ביום שישי האחרון, בורסות וול סטריט בורסות וול סטריט נסגרו בעליות, ומדד S&P 500 השלים שבוע חיובי שני ברציפות - עלייה דו-שבועית ראשונה מאז אפריל. מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.9%; מדד S&P 500 טיפס ב-1% בדרכו לעלייה שבועית של 1.3% - שבועי חיובי שני ברציפות; מדד נאסד"ק הוסיף 1.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.59%.

כלכלני בנק לאומי צופים כי בטווח הקרוב המסחר באפיק מנייתי המקומי יתנהל בעיקר בהשפעת החששות בדבר התפשטות משבר החובות למדינות נוספות. במבט ענפי, ממליצים בבנק להחזיק בסקטורים החשופים פחות לרגולציה ומציגים צמיחה דוגמת הטכנולוגיה. בנוסף, על אף ההתפתחויות האחרונות שבים וממליצים בלאומי על אחזקה בסקטור האנרגיה לאור הפוטנציאל העתידי הגלום בו וחיוניותו למשק המקומי.

המדד הפתיע את התחזיות

בזירת המקרו המקומית, התפרסם ביום שישי האחרון, מדד המחירים לצרכן לחודש מאי שהפתיע את השוק והאנליסטים. המדד הצביע על אי שינוי ברמות המחירים לעומת התחזיות לאינפלציה קלה. מתחילת השנה, עלה המדד ב-1.3%, וב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-1.6%. על רקע מהפכת הסלולר המתחוללת בשוק, נראה כי ההוזלה המשמעותית טרם קיבלה ביטוי במחירים וסעיף התקשורת רשם ירידה צנועה של 0.1% בלבד במהלך מאי.

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון, מציינים כי המדד הנמוך נגרם כתוצאה מירידה במחירי הדלק, ירידה בסעיפי המזון ועלייה מתונה מהצפוי במחירי הדיור. לדבריהם, האינפלציה בחודש מאי כמעט שלא הושפעה מהוזלת שירותי הסלולר, כך שרוב ההשפעה צפויה להשתקף במדד חודש יוני, הצפוי להיות נמוך במיוחד. לאור המדד הנמוך וסימני ההתמתנות, גם בפעילות הכלכלית וגם באינפלציה, בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית בסוף החודש ב-0.25%.

מניות במרכז

מניות האנרגיה ריכזו עניין לאחר שנובל אנרג'י, מפעילת מאגר ים תטיס, הודיעה ביום חמישי בערב על הפסקת הזרמת הגז הטבעי ממאגר הלווין "פיניקלס" בשל מציאת גז מימן גופריתי, יחד עם גז הטבעי המופק בקידוח. החברה הודיעה, כי תפסיק את ההפקה מפיניקלס עד שיתברר שיעור המימן הגופריתי וייקבע הצורך אם וכיצד לטפל בו.

דסק"ש , מקבוצת אי.די.בי , צפויה לאשר היום הזרמה של 30 מיליון שקל לחברה הבת מעריב (66%), וזאת למרות חשש המשקיעים לפירעון חובות החברה. מי שהחליט על ההזרמה, שתהיה מדורגת, הוא מנכ"ל דסק"ש עמי אראל. בסך הכול, עד עתה דסק"ש השקיעה והעניקה הלוואות בהיקף של כ-280 מיליון שקל למעריב. מי שצפוי לאשר בהמשך את ההזרמה הוא דירקטוריון דסק"ש בראשותו של דנקנר, הכולל את הדח"צים פרופ' אחיטוב ניב ודר' דן אופנהיים.

לאחר שאיבדה 30% מערכה בחודש האחרון ללא דיווח מהותי מצד החברה, בלטה היום מניית בעליות של 25% במסחר במחזור של 5 מיליון שקל, פי 2 מהמחזור הממוצע במניה. זאת לאחר שרשמה עלייה של 23% בבורסות וול סטריט במהלך הסופ"ש האחרון. הסיבה לעלייה היא סגירת פוזיציות של שורטיסטים על המניה (קניה בחסר), כתוצאה מהכניסה הצפויה של החברה למדד ראסל 3000 בשבוע הבא. גורם נוסף שהביא לירידה בהיקף יתרות השורט על המניה היא העובדה כי מספר דירקטורים בחברה ניצלו את הירידות במניה בחודש האחרון בכדי לרכוש מניות נוספות של החברה במהלך הסופ"ש.

בנק מזרחי טפחות , בניהולו של אלי יונס, צפוי לצאת השבוע במהלך פרישה מרצון לעד כ-60 עובדים. המהלך הוא המשך למדיניות של מזרחי טפחות, שבמסגרתה תימרץ מ-2006 מאות עובדים לפרוש בתנאים טובים, ובמקומם גויסו עובדים צעירים ואקדמאים בעלות שכר נמוכה יותר.

לאחר מספר חודשי עיקוב, פירסמה ביום חמישי חברת הנדל"ן מנופים את דו"חותיה הכספיים המסכמים את פעילותה העסקית במהלך הרבעון הראשון של 2012. החברה הציגה יציבות במכירות לצד הצגה מחדש של דו"חות שנתיים (2011), וחיסכון בהוצאות שוטפות ומימון, אשר גרמו לשיפור ברווחיותה.

בשורה התפעולית, דיווחה החברה על רווח של 14.8 מיליון שקל שנבע מפעילותה השוטפת - שיפור של 41% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 9.6 מיליון שקל לבעלי מניותיה בהשוואה להפסד נקי של 7 מיליון שקל אותו רשמה ברבעון המקביל אשתקד.

אבוג'ן , המפתחת תכונות משופרות למגוון גידולים חקלאיים תוך שימוש בגנומיקה בצמחים, ו-Rasi Seeds, חברה פרטית הודית המייצרת של זרעי אורז וגידולים חקלאיים נוספים, חתמו הסכם שיתוף פעולה להעלאת יבול ועמידות ליובש באורז. במסגרת שיתוף הפעולה, גנים, אשר התגלו על ידי אבוג'ן כבעלי פוטנציאל לשיפור תכונות אלו, ישולבו על ידי Rasi Seeds בצנרת הפיתוח שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully