וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק: מאגר "נועה" יחובר לרשת הגז עוד כשבועיים

איתי טרילניק

17.6.2012 / 21:54

מאגר "נועה" מכיל על פי ההערכות כ-1.2 מיליארד מ"ק (BCM) גז טבעי, ועתיד לסייע באספקת הגז לישראל בקיץ

חברת דלק הודיעה היום (א') לבורסה כי פיתוח מאגר "נועה", הנמצא בסמוך למאגר ים תטיס המתדלדל, יוקדם, ויושלם בשבועיים הקרובים. מאגר "נועה" מכיל על פי ההערכות כ-1.2 מיליארד מ"ק (BCM) גז טבעי, ועתיד לסייע באספקת הגז לישראל בקיץ.

זאת, על רקע המחסור בגז טבעי בשל התדלדלות מאגר ים תטיס והפסקת הגז המצרי, התורמים למשבר הצפוי בייצור החשמל בקיץ הקרוב. משרד האנרגיה הורה לשותפות במאגר, קבוצת דלק (53%) ונובל אנרג'י (47%) לפתח אותו לפני כשנה, לאחר שפיתוחו נדחה במשך שנים בשל חוסר כדאיות כלכלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיתוח מאגר "נועה" נדחה במשך שנים בשל חוסר כדאיות כלכלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך הודיעה נובל אנרג'י על הימצאות מימן גפרתי בגז המסופק ממאגר הלויין "פינקלס". זאת, יום אחד בלבד לאחר שהודיעה על סיום הפיתוח שלו ותחילת האספקה למשק. במהלך קידוחי הניסיון של "פינקלס" לא נמסרה הודעה דומה. המאגר, הנמצא כ-3 קילומטר מאסדת ים תטיס הקיימת, נקדח גם הוא בהוראת משרד האנרגיה, בעלות 105 מיליון דולר. זאת, גם כן בשל המחסור בגז ומשבר החשמל בקיץ.

בעבר פורסם כי כמות הגז המוערכת ב"פינקלס" עומדת על כ-1.35 BCM. על פי הודעתה של נובל, מימן גפרתי נמצא באופן טבעי בגז הטבעי, אך הפקת הגז הופסקה על מנת לבדוק אם ידרש טיפול מיוחד בגז לפני העברתו למערכת ההולכה לארץ. ככל הנראה, תחודש הפקת הגז בימים הקרובים. בנובל טוענים כי "פינקלס" יתרום לחסכון של 650 מיליון שקל לחברת החשמל בקיץ הקרוב, בשל הפחתת הצורך ברכש התחליפים לגז, סולר ומזוט.

  • עוד באותו נושא:
  • קבוצת דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully