וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התוצאות ביוון - צעד חיובי לשווקים הישראלים"

אורן פרוינד

18.6.2012 / 10:55

הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, אמיר כהנוביץ', אומר כי נצחון המפלגה התומכת בצעדי הצנע ביוון מהווה חדשות טובות לשוק הישראלי אך הפיתרון עוד רחוק והשוק יישאר תנודתי

"ניצחונה של המפלגה הדמוקרטית התומכת בצעדי הצנע הוא צעד חיובי לשווקים הישראלים" - כך אמר הבוקר הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, אמיר כהנוביץ'. עם זאת, כהנוביץ' מסביר כי פתרון המשבר באירופה עוד רחוק מסיומו ולכן בטווח הרחוק עוד מחכה לנו "תקופה של אי ודאות".

כהנוביץ' צופה כי לאחר בחירתה של המפלגה הדמוקרטית ביוון, צפוי להתחיל המו"מ בין המדינות בגוש היורו לבין יוון על תנאי החילוץ. לטענתו, האיום יהיה שללא ויתור של גרמניה ומדינות הגוש על צעדי הצנע הכבדים, המפלגות היווניות יפרשו ולא תהיה ממשלה יוונית.

"כאשר האיומים של המפלגות היווניות יגיעו אני מעריך שנראה תנודתיות בשווקים", הסביר כהנוביץ'. "בסופו של דבר לא תהיה ליוונים ברירה אלא להסכים על תכנית הקיצוצים, כאשר התרחיש המרכזי הוא איחוד כולל של גוש היורו".

זיו ספיר, מנהל דסק חו"ל של מגדל שוקי הון, סבור בדומה לכהנוביץ' כי הבחירות היווניות יספקו אופוריה בשווקים בטווח הקצר אולם בשלב מאוחר יותר התמונה תהיה פחות ורודה. לדבריו, "צריך להבין שהבחירות ביוון זה סוג של אופוריה נקודתית".

"מדובר בתהליך שנותן זריקת מרץ לשווקים הישראלים בטווח המיידי. עם זאת, חשוב לזכור כי יוון היא לא הבעיה ולא הפתרון. יש בעיות נוספות באירופה כמו האבטלה בספרד וגירעונות עמוקים ברב מדינות אירופה." הסביר ספיר. "בימים הקרובים נראה עליות בשוק המניות וירידה בתשואות האג"ח של מדינות אירופה אבל לטווח ארוך נחזור לראות אי ודאות עד שימצא פתרון כולל לבעיה באירופה.

אורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו של פסגות, סבור גם הוא כי "תוצאות הבחירות היווניות הן צעד חיובי לגוש היורו, מה שיעשה טוב לשווקים בטווח הקצר. עם זאת, חשוב לזכור כי כי הבעיות של ספרד ואיטליה עדיין קימות מה שאומר שבטווח הארוך עדיין צפויה אי וודאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully