וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט יוון מתפוגג? תנודתיות באירופה

מיכל רמתי

18.6.2012 / 14:19

תומכי הצנע ביוון ניצחו בבחירות וחיזקו את המטבע ואת בורסות היבשת אך העליות התמתנו במהלך היום. עולה ב-0.7%; פריז עולה ב-0.2%

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בתזזיתיות, כאשר החובות של ספרד ואיטליה שבו למקד את חששות המשקיעים לצד האופטימיות הזהירה בשווקים בעקבות תוצאות הבחירות ביוון.

מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-0.4%. פרנקפורט ופריז , שנפתחו בעליות של קרוב ל-2%, מתחזקות ב-0.7% ו-0.2%; לונדון עולה ב-0.3% לאחר שקפצה בפתיחת המסחר ב-1.4%; מנגד, בורסת אתונה נסחרת בעליות חדות של כ-6% בעוד שהסיכון על האג"ח הממשלתיות של יוון צונח ב-0.8% ל-24.8% תשואה.

בורסות מילאנו ומדריד נסחרות בירידות שערים של יותר מ-1%. הסיכון על האג"ח הממשלתיות של ספרד ל-10 שנים מזנק ב-0.25% ל-7.13% תשואה - השיעור הגבוה ביותר מאז נכנסה ספרד לגוש היורו. האג"ח המקבילות של איטליה עולות ב-0.13% ל-6.047%.

היורו נסחר ללא שינוי מול הדולר בשער של 1.2636 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר עלה מעל ל-1.27 דולר ליורו ונגע בשיא של חודש.

מפלגת הדמוקרטיה החדשה השמרנית ותומכת החילוץ האירופי זכתה ביותר קולות מכל מפלגה אחרת ביוון, מה שהתפרש בעולם כתמיכה של הבוחרים בהישארות בגוש היורו למרות המחיר של צנע כבד וממושך. על אנטוניס סמאראס, יו"ר המפלגה, יהיה לגבש קואליציה ב-3 הימים הקרובים, או לפחות לזכות בתמיכה פרלמנטרית של מפלגת פאסוק הסוציאליסטית, שתאפשר לו להעביר את הרפורמות הדרושות לקבלת התשלום הבא של הסיוע האירופי, על מנת לעמוד בתשלום החובות הבא באמצע יולי.

על מנהיגי אירופה מנגד, יהיה לגבש תכנית ממותנת שתאפשר לסמאראס לטעון כי הצליח לזכות בהקלות, ולהעביר רפורמות אלה. "הטרויקה תגיע לאתונה על מנת לשאת ולתת מחדש על התכנית, ברגע שתושבע ממשלה חדשה. המשא ומתן עשוי להימשך 3-5 שבועות..... הקלה של היעדים התקציביים צפויה לקחת חלק בדיונים, ויתכן כי הטרויקה תציע גם צעדים לעידוד הצמיחה, כמו פרויקטים תשתיתיים במימון הבנק האירופי להשקעות (EIB)", מעריכים כלכלני ברקליס.

עדכון ראשון: 11:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully