וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה בארקיע: "קיצוצים חד צדדיים"

זוהר בלומנקרנץ

18.6.2012 / 13:23

ועד עובדי ארקיע פנה להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בעקבות חשש כי ההנהלה מתעתדת לבצע צעדי צמצום והתייעלות ללא היוועצות עם העובדים

סכסוך עבודה חדש בארקיע: ועד עובדי ארקיע טוען לקיצוצים חד צדדיים וצמצום האדם ע"י ההנהלה. נצגי העובדים פנו היום להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה חדש בחברה. המשמעות: אפשרות לשיבושים בטיסות החברה בשיא עונת הקיץ.

"נודע לי כי הנהלת ארקיע החליטה על שורת צעדים של צמצוום והתייעלות בחברה. לאורך כל התקופה האחרונה, לא זומן הוועד הארצי ולא לישיבה אחת בנוגע לקיצוצים או התייעלות כלשהי בחברה. החלטת ההנהלה באה בהמשך להחלטות חד צדדיות בעבר, הפוגעות פגיעה קשה בציבור העובדים וביכולתם להשתכר", פתח מכתב של יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, למנכ"ל החברה, גדי טפר, עימו נפגש הבוקר בנושא.

"לצערי, העיתוי שבו בחרה הנהלת החברה להפעיל צעדים חד צדדיים אלה דווקא בתקופה העמוסה בעבודה, בשיא העונה, מלמדת על מחוייבות החברה לצעדי התייעלות. הנהלת החברה ממשיכה להתנהל בצורה חד צדדית, ובניגוד גמור לסיכום מישיבת הדירקטוריון האחרונה על מתווה להתייעלות וצמצום, ואף להתעלם בבוטות מנציגות העובדים", המשיך כהן במכתבו, שהעתקים ממנו הועברו לבעל השליטה, אבי נקש וליו"ר איגוד התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי.

לטענת כהן, הנהלת ארקיע - לדוגמא - קיצצה באופן חד צדדי את משמרת הלילה של עובדי התחזוקה, שמשמעותה פגיעה של כ-20% בשכר העובדים. עובדי החברה מחזיקים כ-30% מהבעלות על ארקיע.

"אין הנהלת החברה נוהגת בעובדים כשותפים ובצורה הוגנת ובוחרת שוב ושוב לנקוט בצעדים חד צדדים שכל מטרתם לפגוע בעובדי החברה וכאילו הם מקור 'הבעיה' והאחראים הבלעדיים למצבה. לאור הדברים הקשים, אנו, מועצת העובדים ואני בראשם, נחושים להגן על זכויות העובדים בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותם", סיימה פנייתו של יו"ר ועד עובדי ארקיע למנכ"ל.

מחברת ארקיע נמסר בתגובה, כי "החברה אינה מנהלת את יחסי העבודה באמצעות כלי התקשורת".

  • עוד באותו נושא:
  • ארקיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully