וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט אותו הים: פער של אלפי שקלים במחירי חופשות בין אילת לחיפה

רינה רוזנברג

19.6.2012 / 9:30

ים, בריכה, מלון מפנק ופעילויות לילדים מושכים ישראלים רבים לאילת בקיץ. אבל אפשר למצוא את כל אלה גם בחיפה, נהריה, נתניה או אשקלון - במחיר נמוך בעד אלפי שקלים

האסוציאציה הראשונית של מרבית הישראלים לחופשת קיץ משפחתית בארץ, במלון עם אטרקציות וחוף ים, היא כמובן אילת. לעתים, עולים על הפרק גם ים המלח או טבריה. אבל לאורך חופי הים של ישראל פזורות ערים נוספות, פופולריות פחות, שמאפשרות לבלות עם המשפחה חופשה איכותית במלונות ארבעה-חמישה כוכבים - עם בריכה, ארוחות, מגוון פעילויות לילדים וחוף ים כמובן.

בתי מלון רבים בערים כמו נתניה, חיפה, נהריה ואשקלון מציעים ביולי-אוגוסט פעילויות בידור לילדים, מועדונים, תפריטים מיוחדים בחדר האוכל וגם שיתופי פעולה עם קאנטרי קלאב באזור בבתי מלון נטולי בריכות. כך לדוגמה, במלון מדיסין בנהריה מקבלים כרטיסי כניסה חינם לראש הנקרה, והאורחים של המלון יכולים להיכנס חופשי לקאנטרי קלאב שנמצא כשתי דקות הליכה מהמלון. במלון חוף התמרים בעכו יש בריכה, מועדון ילדים וחדרים משפחתיים.

נאור חן, מנכ"ל מלון עונות בנתניה וממלא מקום נשיא התאחדות המלונות בישראל, אומר כי בתקופת הקיץ נהפך המלון שבניהולו ממלון עסקי למלון נופש: "רפרטואר המזון והמשקאות משתנה, עם תפריטים מיוחדים לילדים בבריכה. אנחנו מקיימים שיתוף פעולה עם זכיין הכיסאות בחוף, שנותן לאורחים שלנו כיסאות נוח בחינם, נותנים הנחה במסעדה בחוף וגם על העיסויים", הוא אומר.

לדבריו, פעילויות אלה קיימות רק בתקופת הקיץ, שכן נתניה היא עיר מאוד עונתית - ולהבדיל מים המלח או אילת, בחורף קשה למכור בה נופש, כי הנופש נשען על הבריכות והים. "אנחנו דומים ליוון בסוג הפעילות שלנו", הוא מוסיף.

אשקלון, שאינה מוגדרת בקרב ישראלים כעיר תיירותית, מחזיקה שני בתי מלון של רשתות גדולות - הולידיי אין של רשת קראון פלאזה וגני דן של של רשת דן. מלון הולידיי אין בעיר מתפרש על 30 דונם על מצוק מעל הים, שכוללים בין היתר מגרשי ספורט, טניס וקט רגל, משטחי שיזוף ובמה גדולה להופעות.

צנחן נחת על מלון הכרמל בנתניה, יולי 2011. שלומי גבאי
מסתבר שלא חייבים לנסוע בכביש הערבה כדי לתפוס שמש וים. חוף נתניה/שלומי גבאי

"המלון הזה גדול יותר ממלונות עירוניים אחרים, ואפילו גדול יותר מהרבה מלונות באילת", אומר שי אסיה, סמנכ"ל השיווק ברשת קראון פלאזה. "הוא נבנה כמלון נופש עם חללים גדולים, אבל בגלל פעילויות עסקיות שיש באזור, במהלך השבוע הוא נהפך למלון עסקי יותר. עם זאת, במהות שלו הוא מלון נופש".

המלון קיים כבר 13 שנה, אבל רק לפני שנתיים החליטו להתחיל לשווק אותו לציבור כאלטרנטיבה לאילת: "הרעיון היה להביא את אילת לכיוון המרכז. הנתונים הפיסיים כבר היו, והיה רק צריכים למלא אותם בתוכן" אומר עשיה. "בתקופות השיא אילת מאוד יקרה. חוץ מזה העיר רחוקה, ולא תמיד מסתדר להגיע אליה. לפני שנתיים עשינו עיבוי לתוכנית הבידור, וגם בתחום האוכל ביצענו שינוי - איש עסקים יכול לאכול ארוחת בוקר מצומצמת וקלה ולצאת לדרך, אבל כשיש משפחות המגוון והמבחר בחדר אוכל גדול יותר ומותאם גם לילדים".

הניסיון לגרום לישראלים לבלות את חופשתם ביעד אחר שאינו אילת, ניכר גם בבתי מלון אחרים בארץ. "אנחנו מציעים שאטלים של מיניבוס כל שעה מהמלון לחוף, כדי לחסוך את ההליכה ברגל שאורכת כרבע שעה", אומר עדי מאור, מנכ"ל המלונות דן כרמל ודן פנורמה בחיפה.

עם זאת לדבריו, הייחוד של חיפה הוא לא רק בחוף הים שלה: "האטרקציה היא בתוכן שיש לעיר להציע. אפשר להגיע ממנה בקלות ברכב פרטי לעכו, לכפרים הדרוזיים, לנצרת או ליערות הכרמל. יש הרבה מקומות לראות ולבקר ברדיוס של חצי נסיעה. חיפה נהפכה למוקד יציאה לטיולים לכל הצפון".

בנוסף, משפחה שתלון באחד ממלונות חיפה למשך שני לילות, תוכל לבחור בכניסה לאחת האטרקציות בעיר: גן החיות, המדיטק, סדנאות גלישה על החוף, קרטינג, מוזיאונים או סיור מודרך באוטובוס של ארבע שעות. משפחות שילונו שלושה לילות, יקבלו כניסה לשתי אטרקציות, וכן הלאה.

אפשר לנסוע גם לשני לילות בלבד

לאורך חופי הים התיכון יש עוד מגוון יעדים לחופשת בטן-גב משפחתית בעונת הקיץ, אבל לפי נתונים שמציגה מנהלת תיירות פנים של קבוצת איסתא, שמחה אלפסי, אילת היא באופן מובהק עיר הנופש הבלתי מעורערת של ישראל. "בסופו של יום, 60% מהלקוחות הבודדים נוטים להזמין חופשות באילת, 20% בים המלח ו-20% הנותרים ברחבי הארץ", היא אומרת.

טווח המחירים במלונות שמחוץ לאילת רחב, ויכול להתקרב במקרים מסוימים למחירי אילת - אף שהביקוש בהם נמוך יותר. עם זאת, אפשר לחסוך אלפי שקלים במחיר החופשה אם בוחרים במלון שאינו באילת. בדקנו את המחירים שנדרשת לשלם משפחה (זוג עם שני ילדים) עבור נופש במלון בערים על קו החוף של הים התיכון, לארבעה לילות על בסיס חצי פנסיון, ומצאנו כי הם נעים בין כ-4,900 שקל בנהריה או כ-5,600 שקל בחיפה, ועד לכ-8,000 שקל במלון רמדה בנתניה.

באילת, לעומת זאת, מחירי מלונות חמישה כוכבים לאותו נופש משפחתי מתחילים ב-8,000 שקל, בלאונרדו פלזה למשל, ומגיעים עד כ-12 אלף שקל במלון אגמים. "אילת מביאה איתה אופי אחר של חופשה", אומרת אלפסי. "יש בה מגוון גדול יותר של מלונות וריכוז גדול יותר של הרשתות הגדולות, כמו פתאל וישרוטל, והמשמעות היא שהאורחים באילת יקבלו תוכנית בידור של אומנים מוכרים יותר, כי משתלם להביא אמן גדול - כמו אייל גולן שמופיע במלונות רשת פתאל - לאזור שיש בו הרבה מלונות, מאשר למלון בודד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מלון הרודס אילת. ברני ארדוב
"אילת מביאה איתה אופי אחר של חופשה". מלון הרודס/ברני ארדוב

חן מסכים: "הצרכן שבוחר לבוא לנתניה ולא לאילת, לא מקבל את ההחלטה לפי המחיר. מי שבוחר להגיע לאילת, עושה זאת מטעמים אחרים. באילת ישראלים מרגישים במידה מסוימת בחו"ל, וחשים שהם רחוקים מהבית". לדבריו, התחרות של המלונות בנתניה היא עם מלונות שנמצאים באזור קו החוף, ולא עם אתרי נופש מובהקים, כמו אילת, ים המלח וטבריה.

יתרון נוסף של המלונות בערים הפחות מבוקשות הוא הגמישות בהזמנה: לעומת אילת, בתי מלון בערים כמו חיפה, נתניה או אשקלון פחות קשוחים במחזורי האירוח שלהם בתקופת הקיץ, בגלל הביקוש השונה. "באילת, ביולי-אוגוסט המחזורים בדרך כלל קבועים מראש: באמצע השבוע ארבעה לילות מיום ראשון עד חמישי, ובסוף השבוע שלושה לילות מיום חמישי עד יום ראשון", אומר רפי בארי, סמנכ"ל השיווק ברשת דן.

"לא באים לעיר לשני לילות, כדי ליצור מחזוריות קבועה שבה אנשים ייכנסו וייצאו מבתי המלון ויהיו תפוסות גבוהות כל הקיץ. בחיפה, באשקלון ובערים אחרות, החופשה המממוצעת היא שני לילות, מה שמאפשר גם להוריד את עלות החופשה הרגילה".

לדברי חן, באילת קל יותר לדרוש מלקוחות ארבעה לילות באמצע שבוע ושלושה בסוף שבוע. "בנתניה אנחנו משתדלים למכור לפחות שני לילות כחבילה", הוא מסביר. "אני לא עושה את זה כתנאי, אלא יוצר חבילה כזו, שלמשפחה יהיה יותר משתלם לבוא לשני לילות ולא ללילה אחד - אבל אנחנו עדיין לא יכולים לדרוש שלושה או ארבעה לילות". גם בלי הדרישה הזו, תפוסת החדרים במלון עונות בנתניה ביולי-אוגוסט היא כ-86%, לעומת כ-90% במלונות המובילים באילת באותם חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully