וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט מאמין בשוק המשכנתאות: רכש חברה ב-3.85 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

19.6.2012 / 12:25

המיליארדר אופטימי לגבי עתיד שוק הנדל"ן: "בכל יום אנחנו יוצרים יותר משפחות מאשר בתים; ההורמונים עושים את שלהם"

המיליארדר וורן באפט מאותת על שינוי מגמה בשוק המשכנתאות האמריקאי שהתרסק במשבר של 2008-9 לאחר שרכש בעסקת ענק חברת משכנתאות שנמצאת בקשיים.

ברקשייר האתאוויי, חברת האחזקות של באפט, החליטה לשלם 3.85 מיליארד דולר עבור רזידנטל קפיטל, חברת משכנתאות שנשלטה עד כה על ידי אליי פייננשיאל. החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל בחודש שעבר, וברקשייר העמידה תג מחיר של 2.4 מיליארד דולר על החברה עצמה ועוד 1.45 מיליארד דולר על שווי תיק ההלוואות שלה.

המהלך של באפט מבטא את האופטימיות שהוא פיזר בחודשים האחרונים באשר לעתידו של שוק המשכנתאות. במכתב לבעלי המניות של ברקשייר האתוואיי מפברואר האחרון, הודה באפט כי הוא "טעה לחלוטין" בתחזיותיו כי שוק הנדל"ן האמריקאי יתאושש כבר ב-2012, אולם בהמשך מנה את הסיבות מדוע התאוששות שלו בעתיד היא עניין בלתי נמנע.

"בכל יום אנחנו יוצרים יותר משקי בית מאשר בתים", כתב אז באפט. "אנשים אולי יימנעו בתקופות של אי-וודאות מלהוליד ילדים, אבל בסוף ההורמונים יעשו את שלהם…", הסביר באפט בפשטות מדוע שוק הנדל"ן יתרומם.

שווי הנכסים בארה"ב אכן עולה בחודשים האחרונים בערים רבות, וההערכות הן כי המחירים ימשיכו לעלות, הן משום שקבלנים מדווחים על מצוקת מיקומים אטרקטיביים לבנייה חדשה והן משום שהריבית הנמוכה במשק מעודדת נטילת הלוואות. עם זאת, בארה"ב עדיין ישנם 11 מיליון בתים שהמשכנתא עליהם עדיין גבוהה משוויים, לפי נתונים של "וושינגטון פוסט". כל עוד שיעור המועסקים וגובה השכר לא יעלה משמעותית, בעלי הבתים יתקשו להחזיר את ההלוואות שנטלו.

  • עוד באותו נושא:
  • וורן באפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully