וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם: שופרסל צנחה ב-7% בעקבות מגעי רמי לוי-מגה

דרור רייך

19.6.2012 / 19:04

המסחר בבורסת תל אביב נחתם בעליות שערים קלות ■ עיכוב המיזוג בין שתי חברות האחזקה מקבוצת אי.די.בי הביא לירידה של 3.8% במניית כור ו-4.5% בדיסקונט השקעות

יום המסחר בבורסה בתל אביב נחתם בעליות שערים, מדד ת"א 25 התחזק ב-1.3% מדד ת"א 100 רשם עלייה של 1% , מדד ת"א בנקים נחתם בעלייה קלה של 0.15% ומדד נדל"ן 15ננעל ללא שינוי.

במרכז יום המסחר עמדו 2 סיפורים מרכזיים - אמש נודע כי רמי לוי מנהל מו"מ לרכישת 53 סניפים של מגה מידי דודי ויסמן. לוי פנה לפני מספר ימים לממונה על ההגבלים העסקיים בכדי לראות האם מהלך שכזה אכן יאושר על ידי רשות ההגבלים.

רמי לוי הגיב הבוקר לפרסומים והבהיר כי עדיין לא מתנהל משא ומתן אלא נערכה בחינה ראשונית של המהלך. בתגובה מניית רמי לוי זינקה ב-3.8%, שופרסל צנחה ב-7.15%.

עוד במרכז המסחר, המיזוג בין כור לבין דיסקונט השקעות, שתי חברות האחזקה מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, מתעכב על רקע הירידות הני"ע הסחירים של החברות - כך דווח הבוקר למשקיעים. החברות, שאמורות היו להשלים את המיזוג עד סוף החודש, מסרו כי הן ממשיכות לבחון את השפעותיהן של ההתפתחויות בשוק על המיזוג ועל עיתויו וכן מתווים חלופיים ביצועו. בתגובה איבדו מניות דסק"ש וכור 4.5% ו-3.8% בהתאמה.

בעקבות הדיווח, גם איגרות החוב של דסק"ש ושל אי.די.בי פיתוח יורדו במסחר. אג"ח דסק"ש מאבדות עד 4% ועולות ל"תשואת זבל" של עד 17.7%. אג"ח אי.די.בי פיתוח מגיבות בירידות של עד 5.6%, כשהאג"ח הארוכות נסחרות בתשואות של 15%-30%. מדובר בתשואות גבוהות המעידות כי המשקיעים חוששים שהחברה עשויה להתקשות לעמוד בתשלומי חובותיה. האג"ח של כור ננעלו במגמה מעורבת.

ערן ליאור, משווק השקעות במיטב התייחס ליום המסחר וציין: "המסחר מתנהל במגמה מעורבת. עיני המשקיעים נשואות לעבר המתרחש באירופה, שם ממשיכות אג"ח הספרדיות להכביד (סביבות 7% תשואה שנתית של אגח"ים ל 10 שנים). היום הנפיקה ממשלת ספרד אג"ח קצרות בתשואה יחסית גבוהה. המשקיעים מתקשים להיות אופטימיים ,וזאת למרות שתוצאות הבחירות ביון הצביעו על נכונות להקמת קואליציה של מפלגות התומכות בתוכנית הצנע והישארות בגוש היורו".

עוד הוסיף ליאור ואמר: "בת"א מניית מלאנוקס מטפסת לשיא כל הזמנים בעקבות מספר הודעות חיוביות של החברה במסגרת כנס בגרמניה. מניית רמי לוי עולה כ 5% בעקבות הודעת החברה על רצונה להגדיל את פריסת הרשת על ידי רכישת עשרות סניפי דיסקאונט מרשת " מגה בול" מידי הרבוע הכחול , ומנגד שופרסל צונחת בחדות במחזור גבוה פי 4 מהממוצע".

"אחת המסקנות המעניינות בוועדת הריכוזיות היא שצריך לפעול באופן מודע וברור להגביל תחרותיות. צריך לחשוב איך זה ישפיע על השוק בכללותו ולא רק על קרנות העמיתים והגמל. מהלך כזה עלול לפגוע משמעותית בשוק הון הישראלי", כך אמר הבוקר (ג') סם ברונפלד, יו"ר הבורסה הישראלית במסגרת כנס שוק החוב של חברת מידרוג ואיגוד החברות הציבוריות.

ברונפלד הביע דאגה עמוקה לעתידו של השוק הישראלי וציין את מחזורי המסחר הנמוכים כראיה לשפל חסר התקדים. ללא טריגר משמעותי עתידו של השוק הישראלי בעוד חמש שנים יהיה רע מאוד" אמר ברונפלד.

כמו כן, שר האוצר, יובל שטייניץ, הודיע היום כי החליט לקבוע הוראת שעה בנושא הרווחים ה"כלואים". הוראת שעה בנושא הרווחים ה"כלואים", תאפשר לחברות רב לאומיות לקבל הטבת מס בגינם. על פי ההערכות, "כלואים" בארץ כ-100 מיליארד שקל, רובם של חברות דוגמת טבע, מוטורולה, אינטל ואמדוקס. החברות נמנעות מהוצאת כספים אלה כדיבידנד, כדי לא לשלם עליהם מס. עם זאת חלקן הוציא אותן כהשקעות בחברות בחו"ל, ועל כך ישנה מחלוקת עם משרד האוצר, אם עליהן לשלם מס בגין אותן השקעות.

במקביל, המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות שערים. המגעים להרכבת קואליציה ביוון נכנסים היום ליומם השני, לאחר שאתמול החל אנטוניס סמארס, ראש מפלגת הדמוקרטיה החדשה שזכתה בבחירות ביוון ביום ראשון, בדיונים עם ראשי המפלגות הגדולות האחרות. גורם בכיר במפלגתו של סמארס העריך כי כבר היום תושג הסכמה על הקמת ממשלה חדשה.

בורסות וול סטריט אשר השלימו בשבוע שעבר עלייה דו-שבועית ראשונה מאז אפריל, נסגרו אתמול בלילה במגמה מעורבת ביום המסחר הראשון של השבוע.

מניות במרכז

דלק נדל"ן מבקשת מבית המשפט לדחות את מועד האסיפות המקדימות של בעלי סדרות האג"ח השונות שנקבעו ל-28 ביוני. על פי החלטתה האחרונה של השופטת ורדה אלשיך, היו אמורים בעלי האג"ח לכנס אסיפות בהן יציג הנאמן בפני המחזיקים את ההסדר שמציע בעל השליטה, יצחק תשובה. אולם עורכי המייצגים את דלק נדל"ן, ביקשו אתמול (ב') לדחות את המועד כדי להשלים ניסוח מסמכים שונים הקשורים להסדר. החברה חייבת כ-2.15 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח.

סאני מסרבת למכור את מניות פרטנר ולשלם את חוב הריבית הנוכחית לבעלי האג"ח. הלילה בשעה 1:00 הודיעה החברה למחזיקי האג"ח כי הדירקטוריון שלה בחן את מקורות התשלום העומדים לרשותו לצורך תשלום הריבית שאמורה להיות משולמת למחזיקים ב-1 ביולי. הדירקטוריון החליט כי החברה דוחה את התשלום הקרוב העומד על סך של 6 מיליון שקל לתאריך לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully