וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי הוריד את תחזית הצמיחה לארה"ב; העלה תחזית האבטלה

סוכנויות הידיעות

20.6.2012 / 21:40

הבנק הפדרלי הודיע על הארכת "מבצע טוויסט" עד סוף השנה: היקף המבצע יוגדל ב-267 מיליארד דולר נוספים; שב והעריך כי הריבית תישאר בשפל עד שלהי 2014

הבנק הפדרלי בארה"ב הודיע היום על הרחבת "מבצע טוויסט", תוכנית בהיקף של 400 מיליארד דולר שבמסגרתה הבנק הפדרלי מוכר אג"ח קצרות טווח ורוכש במקומן אג"ח ארוכות טווח, ב-267 מיליארד דולר נוספים, בשל ההאטה בהתאוששות שוק התעסוקה בארה"ב ובמטרה לתמוך בהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם. התוכנית, שהיתה אמורה להסתיים בסוף החודש, הוארכה עד סוף השנה.

הבנק הפדרלי החל ב"מבצע טוויסט" בחודש ספטמבר האחרון. בניגוד להרחבה כמותית (QE), "מבצע טוויסט" אינו כרוך בהגדלת היקף הנכסים במאזניו של הבנק המרכזי. במקום זאת, מוכר הבנק הפדרלי אג"ח לטווח קצר ורוכש במקומן אג"ח לטווח ארוך.

מאז הודעת הבנק הפדרלי על "מבצע טוויסט" ב-21 בספטמבר, נפלה התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים מרמה של 1.86% לרמה של 1.62% אתמול, לאחר שבתחילת יוני נפלה לשפל של 1.44%.

בה בעת, ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) הותירה היום את הריבית בארה"ב בשפל הנוכחי של 0%-0.25%, ושבה והעריכה כי אינפלציה נמוכה וחולשת הכלכלה עשויות להצדיק את השארת הריבית בארה"ב ברמה "נמוכה באופן חריג" לפחות על שלהי שנת 2014.

"בחודשים האחרונים נרשמה האטה בצמיחת התעסוקה, ושיעור האבטלה ממשיך להיות גבוה", נאמר בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי. "נראה כי שיעור הגידול בהוצאות משקי הבית הוא איטי משהוערך מוקדם יותר השנה".

"הוועדה צופה כי שיעור האבטלה ימשיך לרדת רק בקצב איטי לרמות שתואמות את יעדיה", נאמר בהודעה כי צוין גם כי מתחים בשווקים הפיננסים הגלובליים ממשיכים להוות סיכון משמעותי, וכי האינפלציה צפויה להיות ברמה שתואמת את יעדי הבנק המרכזי, או מתחת לה.

הבנק הפדרלי הוריד את הריבית בארה"ב לשפל הנוכחי של 0%-0.25% בחודש דצמבר 2008, ובהמשך רכש אג"ח בהיקף של 2.3 טריליון דולר בניסיון להוזיל את עלויות המימון בטווח הארוך. בחודש ינואר השנה, העריך הבנק המרכזי כי יותיר את הריבית בשפל הנוכחי לפחות עד שלהי שנת 2014, לעומת התחייבותו עד אז להשאיר את הריבית ברמה זו עד אמצע שנת 2013.

בהמשך הערב, בשעה 21:00 לפי שעון ישראל, צפוי הבנק הפדרלי לפרסם את תחזיות האבטלה, האינפלציה והריבית לשנים הבאות, ובשעה 21:15 לפי שעון ישראל, צפוי יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, לקיים מסיבת עיתונאים.

לקראת החלטת הריבית השבוע, היו כלכלנים שהעריכו כי הבנק הפדרלי לא יסתפק בהארכת "מבצע טוויסט", אלא יודיע גם על תוכנית הרחבה כמותית (QE) שלישית במספר. כך למשל, מיקלה מרקוסן, הכלכלנית הגלובלית הראשית של הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל, העריכה בתחילת השבוע בדו"ח למשקיעים כי הבנק הפדרלי עשוי להודיע השבוע על תוכנית הרחבה כמותית שלישית בהיקף של 600 מיליארד דולר, בנוסף להרחבת היקף 'מבצע טוויסט' ב-150 מיליארד דולר נוספים.

תחזית ברוח דומה סיפק בשבוע שעבר כלכלן גודלמן סאקס, יאן הציוס. "אנו מעריכים כי הבנק הפדרלי יחליט על הרחבה מוניטרית בישיבתו הקרובה. התחזית המרכזית שלנו היא כי צפויה תוכנית חדשה לרכישת נכסים הכוללת הרחבה של היקף הנכסים במאזני הבנק המרכזי, אולם הארכת תוקפו של 'מבצע טוויסט' ו/או התחייבות של הבנק הפדרלי להותיר את הריבית בשפל מעבר ליעד הנוכחי של שלהי 2014 אף היא אפשרית", כתב הציוס בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully