וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסוגה משיא של 5 שבועות; S&P ירד בראשונה זה 5 ימים

נמרוד הלפרן

20.6.2012 / 23:30

שוק האג"ח בארה"ב נסגר בירידות; ג'יי. פי מורגן עלה ב-3% עקב דיווח כי צמצום השקעה כושלת; P&G נסוגה ב-3% עקב אזהרת רווח

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות קלות על רקע הודעת הבנק הפדרלי על הארכת "מבצע טוויסט" לצד הורדת תחזית הצמיחה והתעסוקה על ידי הבנק המרכזי. מדד S&P 500 ירד בראשונה זה חמישה ימי מסחר, ושם בכך קץ לרצף העליות הממושך ביותר מאז חודש מאי.

מדד דאו ג'ונס, אשר נסגר אתמול בשיא של חמישה שבועות, ירד ב-0.1%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.2% - ירידה ראשונה זה חמישה ימי מסחר; מדד נאסד”ק נסגר כמעט ללא שינוי. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 1.64%.

הבנק הפדרלי האריך את "מבצע טוויסט"; הוריד תחזית הצמיחה

הבנק הפדרלי בארה"ב הודיע היום על הרחבת "מבצע טוויסט", תוכנית בהיקף של 400 מיליארד דולר שבמסגרתה הבנק הפדרלי מוכר אג"ח קצרות טווח ורוכש במקומן אג"ח ארוכות טווח ב-267 מיליארד דולר נוספים, בשל ההאטה בהתאוששות שוק התעסוקה בארה"ב ובמטרה לתמוך בהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם. התוכנית שהיתה אמורה להסתיים בסוף החודש - הוארכה עד סוף השנה.

הבנק הפדרלי החל ב"מבצע טוויסט" בחודש ספטמבר האחרון. בניגוד להרחבה כמותית (QE), "מבצע טוויסט" אינו כרוך בהגדלת היקף הנכסים במאזניו של הבנק המרכזי. במקום זאת, מוכר הבנק הפדרלי אג"ח לטווח קצר ורוכש במקומן אג"ח לטווח ארוך.

מאז הודעת הבנק הפדרלי על "מבצע טוויסט" ב-21 בספטמבר, נפלה התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים מרמה של 1.86% לרמה של 1.62% אתמול, לאחר שבתחילת יוני נפלה לשפל של 1.44%.

יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי. J. Scott Applewhite, AP
שיעור האבטלה בארה"ב ברבעון הרביעי של השנה צפוי להיות בממוצע ברמה של 8%-8.2%. יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי/AP, J. Scott Applewhite

בה בעת, ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) הותירה היום את הריבית בארה"ב בשפל הנוכחי של 0%-0.25%, ושבה והעריכה כי אינפלציה נמוכה וחולשת הכלכלה עשויות להצדיק את השארת הריבית בארה"ב ברמה "נמוכה באופן חריג" לפחות על שלהי שנת 2014.

"בחודשים האחרונים נרשמה האטה בצמיחת התעסוקה, ושיעור האבטלה ממשיך להיות גבוה", נאמר בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי. "נראה כי שיעור הגידול בהוצאות משקי הבית הוא איטי משהוערך מוקדם יותר השנה".

"הוועדה צופה כי שיעור האבטלה ימשיך לרדת רק בקצב איטי לרמות שתואמות את יעדיה", נאמר בהודעה כי צוין גם כי מתחים בשווקים הפיננסים הגלובליים ממשיכים להוות סיכון משמעותי, וכי האינפלציה צפויה להיות ברמה שתואמת את יעדי הבנק המרכזי או מתחת לה.

הבנק הפדרלי הוריד את הריבית בארה"ב לשפל הנוכחי של 0%-0.25% בחודש דצמבר 2008, ובהמשך רכש אג"ח בהיקף של 2.3 טריליון דולר בניסיון להוזיל את עלויות המימון בטווח הארוך. בחודש ינואר השנה, העריך הבנק המרכזי כי יותיר את הריבית בשפל הנוכחי לפחות עד שלהי שנת 2014, לעומת התחייבותו עד אז להשאיר את הריבית ברמה זו עד אמצע שנת 2013.

בה בעת, בכירי הבנק הפדרלי הורידו היום את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב בשנה הנוכחית, עקב החולשה בשוק התעסוקה, וצופים שיפור מועט בלבד בשיעור האבטלה במהלך השנה הנוכחית.

בכירי הבנק המרכזי צופים כעת כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב עתיד לצמוח השנה בשיעור של 1.9%-2.4% לעומת תחזית קודמת מחודש אפריל לצמיחה של 2.4%-2.9%. כמו כן, הורידו את תחזיות הצמיחה לשנת 2013, וצופים כעת צמיחה של 2.2%-2.8% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.7%-3.1%.

שבעה מחברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) מעריכים כעת כי הבנק הפדרלי יתחיל להעלות את הריבית בארה"ב מהשפל הנוכחי בשנת 2014, ואילו שישה צופים כי הדבר יתרחש רק בשנת 2015.

הרעה חלה גם בתחזיות האבטלה של בכירי הבנק הפדרלי, אשר צופים כעת כי שיעור האבטלה בארה"ב ברבעון הרביעי של השנה יהיה בממוצע ברמה של 8%-8.2%, לעומת תחזיתם הקודמת מחודש אפריל לשיעור אבטלה של 7.8%-8%. שיעור האבטלה בשנה הבאה צפוי להיות בטווח של 7.5%-8%, לעומת תחזית קודמת לטווח של 7.3%-7.7%.

בכירי הבנק המרכזי העריכו כי הצמיחה המתונה והחולשה בשוק התעסוקה ימנעו מהאינפלציה לעלות מעבר ליעד השנתי של 2%. לפי תחזיתם צפוי מדד המחירים לצרכן לעלות השנה בטווח של 1.2%-1.7%, ובשיעור של 1.5%-2% בשנת 2013. בשנת 2014 צפויה אינפלציה של 1.5%-2%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ירידה בביטחון המנכ"לים בארה"ב

מספר המנכ"לים של חברות מובילות בארה"ב שמתכננים לגייס עובדים או להגדיל את השקעות ההון של החברות שהם מנהלים, ירד ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון הראשון, על רקע ציפיות להאטה במכירות עקב חולשת הכלכלה הגדולה בעולם. כך עולה מסקר המנכ"לים הרבעוני של קבוצת ביזנס ראונדטייבל (Business Roundtable).

מדד התחזית הכלכלית של ביזנס ראונדטייבל ירד ברבעון הנוחכי לרמה של 89.1 נקודות לעומת רמה של 96.9 נקודות ברבעון הראשון של השנה. מדד מעל לרמה של 50 נקודות משקף צמיחה כלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית.

36% מהמנכ"לים שהשתתפו בסקר אמרו כי בכוונתם לגדיל את היקף כוח העבודה של החברות שהם מנהלים במהלך שישה החודשים הקרובים, לעומת 42% שגרסו כך ברבעון הקודם. כ-20% מהמנכ"לים אמרו כי בכוונתם לקצץ את כוח העבודה, לעומת 16% ברבעון הקודם.

43% מהמנכ"לים אמרו כי בכוונתם להגדיל את ההשקעות בציוד חדש, לעומת 48% שהעריכו כך ברבעון הקודם. 75% מהמנכ"לים העריכו כי צפויה צמיחה במכירות החברות שבראשן הם עומדים בשישה החודשים הקרובים, לעומת 81% שהעריכו כך ברבעון הקודם.

מגעים לקואליציה ביוון

בשעה שיוון ממשיכה להתקרב לקראת הרכבת קואליציה, מתכוננים מנהיגי אירופה לאפשרות של ניהול משא ומתן מחודש לגבי תנאי חבילת החילוץ. שרי האוצר של גוש היורו ייפגשו בלוקסמבורג ביום חמישי, על רקע דיווחים כי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל צפויה לתת אור ירוק להתערבותה של קרן היציבות האירופית בשווקים הפיננסיים ורכישת אג"ח של מדינות במצוקה.

ביוון, ניהל אתמול אנטוניס סמארס, ראש מפלגת הדמוקרטיה החדשה שזכתה בבחירות ביום ראשון, מגעים עם המפלגה הסוציאליסטית פאסוק ועם מפלגת השמאל הדמוקרטית, וההערכות הן כי היום תושג הסכמה סופית לגבי הרכבת הקואליציה. לשלוש המפלגות יש ביחד 179 מושבים מתוך 300 בפרלמנט היווני. מנהיג פאסוק אוונגלוס וניזלוס אמר כי הסכם קואליציוני עשוי להיחתם כבר היום בצהריים - שעות ספורות לפני המועד האחרון שניתן לסמארס להרכבת הממשלה.

בפסגת מנהיגי ה-G20 במקסיקו אתמול הפעילו המנהיגים לחץ על אירופה לשתף פעולה על מנת להתגבר על משבר החוב, ולגבש מפת דרכים להידוק האינטגרציה בגוש היורו. מנהיגי גוש היורו התחייבו לנקוט את כל האמצעים הנחוצים על מנת להגן על האיחוד המוניטרי.

מניות במוקד תשומת הלב

ענק הבנקאות האמריקאי ג'יי.פי מורגן צ'ייס מכר 60% עד 70% מהפוזיציה הכושלת שעלתה לו בהפסד מסחר המוערך בשניים עד שלושה מיליארד דולר, דיווח היום ערוץ חדשות הפיננסים CNBC.

כתבת CNBC, קייט קלי, דיווחה כי הבנק נמצא כעת בתהליך של מכירות שארית ההשקעה הכושלת של משרד ההשקעות הראשי של הבנק בלונדון, שבנוסף להפסדי מסחר בהיקף של מיליארדי דולרים, גם גרמה לנפילה במניית ג'יי.פי מורגן, אשר גרמה לקיצוץ שווי השוק של הבנק ביותר מ-25 מיליארד דולר.

פרוקטר אנד גמבל, יצרנית מוצרי הצריכה הגדולה ביותר בעולם, הורידה היום את תחזית הרווח לרבעון השני של השנה, וצופה רווח לפני סעיפים חד פעמיים של 75-79 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 79-85 סנט למניה. תחזית האנליסטים לרבעון בטרם פירסמה P&G את אזהרת הרווח היתה לרווח של 82 סנט למניה. ענקית מוצרי הצריכה הורידה גם את תחזית המכירות לרבעון.

אדובי סיסטמס, יצרנית התוכנות הגרפיות הגדולה בעולם, סיפקה תחזית רווח ומכירות מאכזבת לרבעון הכספים המסתיים בסוף אוגוסט. החברה צופה לרשום ברבעון רווח של 56-61 סנט למניה על מכירות של 1.08-1.13 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 61 סנט למניה על מכירות של 1.13 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully