וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל מזרימה 25 מיליון דולר לצים

ואדים סבידרסקי

21.6.2012 / 11:28

במסגרת תוכנית ההבראה של החברה מזרימה בעלת השליטה בצים החברה לישראל סיוע בשווי מחצית ממסגרת אשראי אותה אישרה החברה לישראל לצים בנובמבר 2009

חברת ספנות צים מקבלת סיוע בהיקף של 25 מיליון דולר מבעלת השליטה החברה לישראל של האחים עופר. סכום זה, המהווה מחצית ממסגרת אשראי אותה אישרה החברה לישראל לצים בנובמבר 2009, יומר למניות צים עבור חברת האם. כל זאת במסגרת תוכנית ההבראה של החברה המיושמת כבר כ-3 שנים והתחייבות להעמיד כספי רזרבה במלואם עד סוף החודש.

בנובמבר 2009, החליטה החברה לישראל להעמיד לצים מסגרת אשראי עד 50 מיליון דולר ומכונת "סכום הרזרבה". המסגרת נועדה לשמור על גמישות בנסיבות מיוחדות לפי צורכי הנזילות והצרכים התפעוליים של צים. סכום הרזרבה שמנוצל מהווה חלק בלתי נפרד מהשקעת החברה לישראל בצים ומומר למניות צים לפי מנגנון ההמרה או שמוזרם כהלוואת בעלים, לפי שיקולי דירקטוריון החברה לישראל.

צים נקלעה לקשיים כבר בשנת 2009, בשל קריסה בהיקפי הסחר העולמי והשלכותיה על ענף ההובלה הימית. באותה תקופה העריכה החברה כי צפויה להיקלע לגירעון תזרימי של כמיליארד דולר עד שנת 2014. לפיכך, גיבשה החברה לישראל את תוכנית ההבראה הכוללת בין היתר הסדרים מול בנקים ונושים של צים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully