וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון עלולה להידרדר לדרגת "מדינה מתפתחת"

21.6.2012 / 12:32

בימים אלה נבחנת האפשרות לסווג מחדש את בורסת המניות של יוון כאחד מהשווקים המתעוררים. "השוק כבר החליט לגבי המניות היווניות"

יוון עלולה לאבד את מעמדה כשוק מפותח וליהפך לכלכלה מתעוררת, בעקבות משבר החוב והידרדרות מצבה הכלכלי. חברת המדדים MSCI בוחנת בימים אלה אפשרות לסווג מחדש את בורסת המניות של יוון כאחד מהשווקים המתעוררים, שינוי שיהפוך את יוון למדינה המפותחת הראשונה שמורדת לדרגת "מתפתחת".

מדד MSCI יוון, הכולל רק שתי חברות - קוקה קולה הלניק בוטלינג וחברת הלוטו OPAP - "לא עומד יותר מבחינה מבנית בדרישות ההיקף של שווקים מפותחים", אמרה היום MSCI, שאחרי מדדי המניות שלה עוקבים משקיעים עם נכסים בסך של כ-7 טריליון דולר. החברה אמרה כי היא עשויה להפסיק לחשב את מדד MSCI יוון אם שווי המניות ימשיך לרדת.

המשקל של יוון במדד MSCI וורלד ירד ל-0.03% בחודש שעבר, לעומת 0.16% במאי 2010. MSCI אמרה כי תשקול להעביר את יוון לסטטוס של שוק נפרד במידה ותעזוב את גוש היורו ותגביל משקיעים בשוק המניות שלה.

יוון השלימה במרץ את הסדר החובות הגדול בהיסטוריה לאחר שנושיה מחלו לה על חובות של יותר מ-100 מיליארד יורו (126.9 מיליארד דולר). מדד MSCI יוון איבד יותר מ-93% בחמש השנים האחרונות, לנוכח הנסיגה החדה בתמ"ג וקשייהם של הפוליטיקאים לשמור על יציבות הכלכלה ועל הישארותה בגוש היורו. חברות במדד נסחרות במכפיל רווח ממוצע 8, 34% פחות מחברות במדד MSCI וורלד, הכולל את השווקים המפותחים.

"השוק כבר החליט לגבי המניות היווניות", אמר מייקל שאול, יו"ר חברת מרקטפילד אסט מנג'מנט. "MSCI פשוט נכנעת לבלתי נמנע. במובן מסוים, הם באמת צריכים קטגוריה חדשה, שווקים מפותחים מפונצ'רים".

MSCI העלתה את יוון לסטטוס של שוק מפותח בשנת 2001. הורדת הסטטוס תהיה הפעם הראשונה שבה MSCI מורידה שוק מפותח לקטגוריית שוק מתעורר, לפי אתר החברה. משקיעים העוקבים אחר מדדי MSCI עלולים להימנע מהשקעה במניות יווניות כתוצאה מכך.

אתמול הושבע אנטוניס סמארס, יו"ר מפלגת הדמוקרטיה החדשה, לתפקיד ראש ממשלת יוון. סמארס, שמפלגתו זכתה בבחירות ביום ראשון, הגיע להסכמה עם המפלגה הסוציאליסטית פאסוק ועם מפלגת השמאל הדמוקרטית. לשלוש המפלגות יש ביחד 179 מושבים מתוך 300 בפרלמנט היווני.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully