וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תדון בחוק התקציב הדו שנתי

מוטי בסוק

21.6.2012 / 14:55

על פי הצעת החוק שגיבש משרד האוצר, יהייה תקציב המדינה דו שנתי באופן קבוע למעט בשנות בחירות. בפועל הצעת החוק של שר האוצר לא תחייב את הממשלה הנוכחית

הממשלה תדון, ביום ראשון הקרוב, לבקשת שר האוצר, יובל שטייניץ, בהצעת חוק שגובשה במשרד האוצר, ביוזמת שר האוצר, ולפיה תקציבי המדינה יהיו מעתה ואילך דו-שנתיים, להוציא שנים בהן נערכות בחירות לכנסת. הצעת החוק של שר האוצר הוצגה לפני למעלה מחודש בועדת הכספים של הכנסת ע"י שר האוצר.

לפי הצעת החוק, תקציב המדינה מעתה ואילך יהיה דו שנתי, להוציא שנים של בחירות או שנים של משבר כלכלי. לפי ההצעה תקציב המדינה ל-2013, שהיא שנת בחירות, יהיה חד-שנתי. בפועל הצעת החוק של שר האוצר לא תחייב את הממשלה הנוכחית אלא את הממשלה שתבוא אחריה, לאחר הבחירות שאמורות להתקיים באוקטובר 2013, ולפיכך לא ברור אם יהיה להצעה רוב בישיבת הממשלה ביום ראשון. גם לא ברור אם שטייניץ יהיה שר האוצר בממשלה הבאה.

רעיון התקציב הדו-שנתי הוא בן טיפוחיו של שר האוצר, ועליו גאוותו. ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה נהוג תקציב דו-שנתי. אף אחת מהרשויות המקומיות וגופים ציבוריים אחרים בארץ לא אימצו את עקרון התקציב הדו-שנתי למרות השבחים ששר האוצר מרבה לחלק לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully