וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם סגר את שבוע המסחר במגמת ירידה

שלי אפלברג

21.6.2012 / 16:51

על רקע המשך "מבצע טוויסט", עליו הכריז אמש הבנק הפדרלי בארה"ב ונתוני המקרו המאכזבים שהתפרסמו בסין התנהל המסחר בבורסה התל אביבית במגמת ירידה. ת"א 25 ירד ב-0.5%

יום המסחר האחרון של השבוע בבורסה של תל אביב התנהל בירידות שערים על רקע המשך "מבצע טוויסט", עליו הכריז אמש הבנק הפדרלי בארה"ב ונתוני המקרו המאכזבים שהתפרסמו בסין. ת"א 25 סיכם את היום בירידה של ב-0.5% ואת השבוע סגר בעליה של 0.434%, ת"א 100 נחלש ב-0.4% ואת השבוע סגר בירידה של 0.11%, ת"א בנקים איבד 1.3 ואת השבוע סגר בירידה של 1.3, נדל"ן 15 השיל 1.2% ואת השבוע סגר בירידה של 0.8% ומדד ת"א נפט וגז סגר ב-0.9% והשבוע ירד ב0.46%.

מדדי התל בונד אף הם מושפעים מהירידות. תל בונד 20 נסחר בירידה של 0.3% תל בונד 50 בירידה של 0.3% ותל בונד 60 עם ירידה של 0.3%. מדד התל בונד השקלי ירד ב-0.4%. מדד הפחד נסחר בירידה של 6%. מחזור המסחר זעום ומסתכם ב 741 מיליון שקל בלבד

ירידות נרשמו באיגרות החוב . בכיר בשוק ההון אמר בצהריים כי "כל האג"ח הקונצרני במגמת ירידה על רקע פדיונות בקרנות האג"ח הקונצרני . הפדיונות חלים בשל עליית הפחד עקב המשבר העולמי. נראה כי המשקיעים בוחרים להקטין חשיפה לניירות הערך של הטייקונים".

הבנק הפדרלי בארה"ב הודיע אתמול על תוכנית רכישה נוספת בהיקף של 400 מיליארד דולר. על פי התוכנית, ימכור הבנק איגרות חוב קצרות טווח וירכוש במקומן אג"ח ארוכות טווח ב-267 מיליארד דולר נוספים. "מבצע טוויסט" ממשיך בשל ההאטה בשוק התעסוקה בארה"ב ובמטרה לתמוך בהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם. התוכנית שהיתה אמורה להסתיים בסוף החודש הוארכה עד סוף השנה.

עוד התבשרו המשקיעים מעבר לים כי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) הותירה אתמול את הריבית בארה"ב בשפל הנוכחי של 0%-0.25%. ועדת השוק שבה והעריכה כי אינפלציה נמוכה וחולשת הכלכלה עשויות להצדיק את השארת הריבית בארה"ב ברמה "נמוכה באופן חריג" לפחות על שלהי שנת 2014.

החוזים העתידיים על וול סטריט מורים כעת על ירידות שערים שערים קלות. בורסות אסיה המשיכו להתנהל היום בירידות בהובלת שנחאי שאיבדה 1.4%. ובאירופה, ירידות של כ-0.6% בעקבות הזינוק בתשואות אג"ח ספרד בהנפקה שערכה היום הממשלה.

אירופה

שרי האוצר של גוש היורו ייפגשו בלוקסמבורג על רקע דיווחים כי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל צפויה לתת אור ירוק להתערבותה של קרן היציבות האירופית בשווקים הפיננסיים לרכוש אג"ח של מדינות במצוקה.

ביוון הושבעה אתמול ממשלה חדשה. יו"ר מפלגת הדמוקרטיה החדשה, אנטוניס סמארס, הושבע לתפקיד ראש ממשלת יוון. סמארס אמר לנשיא קרולוס פאפוליאס כי יש לו את מספר חברי הפרלמנט הדרוש כדי לכונן ממשלה לטווח ארוך בשותפות מפלגות המרכז-שמאל. "המאמצים שלנו הניבו רוב פרלמנטרי כדי לכונן ממשלה עמידה".

מניות במרכז

על רקע ההחרפה במלחמת המחירים בענף התקשורת, צונחות איגרות החוב של שאול אלוביץ'. אג"ח ג' של אינטרנט זהב צונחת כעת במסחר ב-6.5% ונסחרת בתשואה של 21%, סדרה ב' של החברה נסחרת בירידה של 2% ונסחרת בתשואה של כ-20%. בי קומוניקיישן א' יורדת ב-1.4% במסחר ונסחרת בתשואה של 10%. סידרה ב' של החברה משילה כ-0.7% מערכה ונסחרת בתשואה של 14%.

בעל השליטה ב אי.די.בי אחזקות נוחי דנקנר ממשיך להגדיל אחזקותיו במניות הקבוצה. החברה דיווחה הבוקר כי דנקנר רכש 0.6% ממניות החברה תמורת כחצי מיליון שקל. הרכישה מתווספת למספר סבבי רכישות שביצע דנקנר מתחילת החודש הנוכחי, בהם השקיע בסך הכול כ-5.2 מיליון שקל.

גם אג"ח של קבוצת אי.די.בי נחלשות. דיסקונט השקעות אג"ח ח' צונחת ב-15% לתשואת של 19%. סדרה ט' יורדת ב-3.4% לתשואת זבל של 22% ו סדרה ד' של החברה נסחרת בירידה של 3.7% עם תשואה של 41%. אי.די.בי אחזקות סדרה ג' משילה כ-3% מערכה ונסחרת עם תשואה של 65%. גם אי די בי פתוח סדרה סדרה ז' של 2% ונסחרת בתשואה של 34% .

מניות כור ודיסקונט השקעות נסחרות על רקע עצירת המיזוג ביניהן. המיזוג, שנעצר על רקע הירידות בני"ע הסחירים של החברות, אמור היה לאפשר לדסק"ש גישה נוחה יותר לקופת המזומנים של 2.6 מיליארד שקל שיש לכור.

היום הודיעה כור כי שיפרה את הסכם האשראי המובטח במניות קרדיט סוויס עם אחד מהתאגידים המלווים. התאגיד המלווה יוכל להעמיד לפירעון מיידי את יתרת האשראי במקרה של הורדת דירוג האשראי של קרדיט סוויס על ידי מודיס מתחת ל-A2 בהשוואה להסכם הקודם אז ניתן היה להעמיד את יתרת האשראי לפירעון מיידי מתחת לדירוג של A1 החברה במשא ומתן עם התאגיד המלווה הנוסף לשם עדכון התניה זהה.

אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר השלימה הבוקר את עסקת המכירה של 47 מרכזים מסחריים בארה"ב בשווי של כ-1.43 מיליארד דולר לידי ענקית ההשקעות הפרטיות (הפריווט אקוויטי) בלקסטון ולענקית קמעונאות הנדל"ן DDR.

אג"ח סדרה ה' של אלביט הדמיה יורדות ב-8% ונסחרות בתשואה של 36% על רקע יום האקס . מנגד, אג"ח אלביט הדמיה ו' עולה ב-5.7% לתשואה של 62% ואג"ח סדרה ז' של החברה עולה ב-2% לתשואה של 37%.

איזיצ'יפ שנכנסה השבוע למדד ת"א 25, נסחרת בעליות בניגוד למגמה הכללית. בשלוש השנים האחרונות שילשה החברה את שווייה ל-4 מיליארד שקל והיא צופה כי תגדיל את המכירות פי ארבע עד 2015.

מחזיקי האג"ח של אמפל יצביעו האם להעמיד את החוב כלפיהם לפירעון מיידי. החוב של אמפל לבעלי האג"ח מסתכם ב-850 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully