וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ביום השני הכי גרוע ב-2012; "מדד הפחד" קפץ ב-16%

נמרוד הלפרן

21.6.2012 / 23:24

חששות מהאטה כלכלית הפילו את המדדים ■ מדד נאסד"ק צלל ב-2.4% ■ מדד S&P 500 צנח ב-2.2% ■ דאו ג'ונס נפל ב-2% ■ עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב - התשואה ירדה ל-1.62%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות חדות בעקבות נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו בארה"ב, סין ואירופה, ואשר הגבירו את החששות מפני האטה בכלכלה העולמית. פרסום תוצאות מבחני העמידות של הבנקים בספרד, מהם עולה כי הבנקים במדינה יזדקקו להון נוסף בסכום של עד 78 מיליארד דולר, וציפיות להורדת דירוג האשראי של בנקים אירופים מרכזיים על ידי מודי'ס, הכבידו אף הם על המדדים.

מדד דאו ג'ונס נפל ב-2%; מדד S&P 500, אשר נסגר אתמול בירידות בראשונה זה חמישה ימי מסחר, צנח ב-2.2%; מדד נאסד"ק צלל ב-2.4%. מדד התנודתיות VIX, הידוע בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט, זינק בכ-16%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 1.62%.

מבחני העמידות של הבנקים בספרד

הבנקים בספרד יזדקקו לגייס הון נוסף בהיקף של עד 62 מיליארד יורו (78 מיליארד דולר) כדי להתמודד עם התסריט הכלכלי הגרוע ביותר, לפי דו"ח של חברות הייעוץ העצמאיות רולנד ברגר ואוליבר וויימן, שהוגש היום למשרד הכלכלה של ספרד.

חברת הייעוץ אוליבר וויימן העריכה כי המערכת הפיננסית בספרד תזדקק להון נוסף בהיקף של 51-62 מיליארד יורו, במקרה שהתוצר המקומי הגולמי (GDP) של ספרד יתכווץ ב-6.5% ומחירי הבתים במדינה יצנחו בשיעור של 60% מהשיא. חברת רולנד ברגר העריכה כי הבנק יזדקקו להון נוסף של 51.8 מיליארד דולר בתסריט זה.

ממשלת ספרד שכרה את שירותי שתי חברות הייעוץ בחודש שעבר כדי לבצע מבחני עמידות למגזר הבנקאי במדינה, ולהעריך את היקף ההון לו יזדקקו הבנקים. שר הכלכלה של ספרד, לואיס דה גווינדוס, אמר כי תוצאות הבדיקה שייערכו חברות הייעוץ תסייע לקבוע את היקף הכסף שספרד תנצל מתוך תוכנית החילוץ בסך 100 מיליארד יורו למגזר הבנקאי של ספרד שאושרה על ידי האיחוד האירופי.

ממשלת ספרד תגיש בימים הקרובים באופן רשמי בקשה לאיחוד האירופי לקבלת סיוע לבנקים במדינה, וקרן החילוץ הקבועה של גוש היורו עשויה להיות המנגנון המושלם לספק תמיכה זו, אמר מוקדם יותר היום דה גווינדוס.

הגשת הבקשה היא "עניין פורמלי בלבד", אמר דה גווינדוס, הנמצא בלוקסמבורג לקראת פגישת שרי האוצר של גוש היורו צפויים להיפגש היום בלוקסמבורג כדי לדון במשבר החוב של גוש היורו.

באחרונה גברו הספקות האם תוכנית חילוץ בסך 100 מיליארד יורו למגזר הבנקאי של ספרד, שאושרה על ידי האיחוד האירופי, תספיק כדי לתמוך במגזר הבנקאי המקרטע של ספרד, אשר כורע תחת נטל הלוואות שהעמיד לשוק הנדל"ן במדינה.

הורדת דירוג של מודי'ס לבנקים

חברת דירוג האשראי מודי'ס עשויה להודיע על הורדת דירוג האשראי של 17 בנקים וחברות שירותים פיננסים לאחר סיום המסחר בוול סטריט היום, אמר מקור המקורב למצב אשר ביקש לשמור על עילום שם, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

מודי'ס הודיעה בחודש פברואר כי יתכן שתוריד את דירוג האשראי של בנקים, בהם UBS, קרדיט סוויס וברקליס, במסגרת בדיקה של האופן שבו משבר החוב באירופה עלול לפגוע ביותר מ-100 מוסדות פיננסים בעולם.

"התגובה הראשונית לדיבורים על הורדת הדירוג תהיה שלילית עבור היורו", אמר אסטרטגית המט"ח מארי ניקולה מבנק BNP פאריבה, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

החזית המקרו כלכלית

מדד פעילות הייצור באזור פילדלפיה בארה"ב צנח בחודש יוני לרמה של מינוס 16.6 נקודות לעומת רמה של מינוס 5.8 נקודות בחודש הקודם, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. תחזית הכלכלנים היתה כי המדד יטפס לרמה של 0 נקודות. מדד שלילי מצביע על התכווצות בפעילות הכלכלית, ואילו מדד חיובי משקף צמיחה בפעילות.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-2,000 לרמה של 387 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה ל-383 אלף תביעות לעומת 386 אלף תביעות שעליהן דווח במקור בשבוע הקודם. הממוצע הארבע-שבועי של מספר תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, עלה לרמה של 386,250 - הרמה הגבוהה ביותר מאז השבוע שהסתיים בשלישי בדצמבר 2011 - לעומת 382,750 בשבוע הקודם.

מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו בחודש מאי ב-1.5% לעומת החודש הקודם, לקצב שנתי של 4.55 מיליון בתים, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר לקצב מכירות שנתי של 4.57 מיליון בתים. לעומת חודש מאי 2011 גדלו המכירות ב-9.6% - חודש 11 ברציפות של גידול במכירות לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. המחיר החציוני שת בתים קיימים בארה"ב עלה בחודש מאי ב-7.9% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, ל-182.600 דולרים.

מוקדם יותר היום סיפקה גם סין - הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב - חדשות עגומות בחזית המקרו כלכלית, עם פרסום מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור הסיני של HSBC לחודש יוני. תוצאות המדד הראו קריאה ראשונית של 48.1 כאשר כל קריאה מתחת ל-50 נקודות מסמנת על התכווצות של המגזר. במאי נרשמה רמה של 48.4 נקודות. הרמה הנמוכה יותר בעת משבר בסין היתה 40.9 נקודות והיא נרשמה בנובמבר 2008. נתון מגזר הייצור מצטרף לשלל נתוני מקרו שפורסמו בסין בשבועות האחרונים ושהראו על האטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

החלטת הבנק הפדרלי

הבנק הפדרלי בארה"ב הודיע אתמול על הרחבת "מבצע טוויסט", תוכנית בהיקף של 400 מיליארד דולר שבמסגרתה הבנק הפדרלי מוכר אג"ח קצרות טווח ורוכש במקומן אג"ח ארוכות טווח ב-267 מיליארד דולר נוספים, והארכת משך התוכנית - שהיתה אמורה להסתיים בסוף החודש - עד סוף השנה.

הבנק הפדרלי החל ב"מבצע טוויסט" בחודש ספטמבר האחרון. בניגוד להרחבה כמותית (QE), "מבצע טוויסט" אינו כרוך בהגדלת היקף הנכסים במאזניו של הבנק המרכזי. במקום זאת, מוכר הבנק הפדרלי אג"ח לטווח קצר ורוכש במקומן אג"ח לטווח ארוך.

בה בעת, הותיר אתמול הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב בשפל הנוכחי של 0%-0.25%, ושבה והעריכה כי אינפלציה נמוכה וחולשת הכלכלה עשויות להצדיק את השארת הריבית בארה"ב ברמה "נמוכה באופן חריג" לפחות על שלהי שנת 2014. "בחודשים האחרונים נרשמה האטה בצמיחת התעסוקה, ושיעור האבטלה ממשיך להיות גבוה", נאמר בהודעה שפירסם אתמול הבנק הפדרלי. "נראה כי שיעור הגידול בהוצאות משקי הבית הוא איטי משהוערך מוקדם יותר השנה".

"הוועדה צופה כי שיעור האבטלה ימשיך לרדת רק בקצב איטי לרמות שתואמות את יעדיה", נאמר בהודעה בה צוין גם כי מתחים בשווקים הפיננסים הגלובליים ממשיכים להוות סיכון משמעותי, וכי האינפלציה צפויה להיות ברמה שתואמת את יעדי הבנק המרכזי או מתחת לה.

בה בעת, בכירי הבנק הפדרלי הורידו אתמול את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב בשנה הנוכחית, עקב החולשה בשוק התעסוקה, וצופים שיפור מועט בלבד בשיעור האבטלה במהלך השנה הנוכחית.

בכירי הבנק המרכזי העריכו אתמול כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב עתיד לצמוח השנה בשיעור של 1.9%-2.4% לעומת תחזית קודמת מחודש אפריל לצמיחה של 2.4%-2.9%. כמו כן, הורידו את תחזיות הצמיחה לשנת 2013, וצופים כעת צמיחה של 2.2%-2.8% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.7%-3.1%.

הרעה חלה גם בתחזיות האבטלה של בכירי הבנק הפדרלי, אשר העריכו אתמול כי שיעור האבטלה בארה"ב ברבעון הרביעי של השנה יהיה בממוצע ברמה של 8%-8.2%, לעומת תחזיתם הקודמת מחודש אפריל לשיעור אבטלה של 7.8%-8%. שיעור האבטלה בשנה הבאה צפוי להיות בטווח של 7.5%-8%, לעומת תחזית קודמת לטווח של 7.3%-7.7%.

בכירי הבנק המרכזי העריכו כי הצמיחה המתונה והחולשה בשוק התעסוקה ימנעו מהאינפלציה לעלות מעבר ליעד השנתי של 2%. לפי תחזיתם צפוי מדד המחירים לצרכן לעלות השנה בטווח של 1.2%-1.7%, ובשיעור של 1.5%-2% בשנת 2013. בשנת 2014 צפויה אינפלציה של 1.5%-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully