וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: חייבים למצוא פתרון לגוש האירו בשבוע הבא

ישראל פישר

22.6.2012 / 10:32

ראש ממשלת איטליה הוסיף בראיון כי ממשלות ופרלמנטים באירופה מתנגדות למהלך מוגבר של האיחוד האירופי: "אפילו הפרלמנט האיטלקי, שהיה באופן מסורתי פרו-אירופי, כבר לא כזה"

ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, אמר היום (שישי) ל"גרדיאן" הבריטי כי כי מדינות בגוש האירו "יסבלו מהתקפות ספקולטיביות מחמירות" אם לא יימצא בשבוע הקרוב פיתרון למשבר החובות החובות ביבשת. מונטי אמר את הדברים לקראת פסגת מנהיגי אירופה שתת קיים בשבוע הבא.

מונטי העלה תחזיות חמורות, שלפיהן אם לפסגה לא תהיה תוצאה טובה, דווקא המדינות החלשות יסבלו מהמתקפות הספקולטיביות, אבל יסבלו מהן גם מדינות שעמדו בכל התנאים והחוקים שהציב האיחוד האירופה, בנוסף למדינות כמו איטליה שסובלות משיעור חוב גבוה.

מונטי הזהיר כי "חלק גדול מאירופה ימצא את עצמו נאלץ להמשיך להתמודד עם שיעור ריבית גבוה שישפיע על שאר המדינות וגם על חברות. זה ההפך הגמור ממה שנדרש בשביל צמיחה כלכלית.. עוד הוא הזהיר כי "התסכול של הציבור כלפי אירופה יגדל" וכי נדרש איחוד חזק יותר כדי שתהיה התעוררות ראויה באירופה.

ראש ממשלת איטליה טוען כי ממשלות באירופה ובתי נבחרים מתנגדים כעת למהלך של איחוד מוגבר ואמר: "אפילו הפרלמנט האיטלקי, שהיה באופן מסורתי פרו-אירופי, כבר לא כזה". מונטי אמר כי מנהיגי המדינות הגדולות באירופה עובדים על פיתרון שיסלול את הדרך של אירופה ליציאה מהמשבר.

"התסכול של הציבור כלפי אירופה יגדל"

בשבוע הבא ייפגש מונטי ברומא עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד; קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל; וראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, בפגישת ארבע הכלכלות הגדולות באירופה. המנהיגים ינסו להוציא אל הפועל אסטרטגיה מגובשת על רקע המחלוקת המתגברת בין צרפת לגרמניה על דרכי הפעולה ליציאה מהמשבר ועל רקע הדיווחים על ברית בין מונטי להולנד.

בנוסף לדברים האלה, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כריסטין לגארד, הזהירה אתמול כי היורו נמצא תחת "לחץ מוחשי" ואמרה כי על גרמניה לערוך כמה צעדים כדי להוציא את אירופה מהמשבר - ובהם גם צעדים שמרקל מתנגדת להם. לגארד אמרה כי על מנהיגי 17 מדינות גוש היורו לשקול הנפקת אג"ח משותפות והוסיפה כי היא שוקלת לעזור לבנקים באופן ישיר, ולא דרך ממשלות. לפי לגארד, צעד זה עשוי להקל על צעדי הצנע שיידרשו מהממשלות - דברים שלהם מתנגדת מרקל.

"אנחנו רואים בבירור מתח נוסף ולחץ מוחשי על היורו שמשפיע על הבנקים ועל הממשלות בגוש היורו", אמרה לגארד. היא הוסיפה בחיוך כי "אנחנו מקווים שהחכמה תהיה חזקה יותר" בהתייחסה לשאלה אם גרמניה תשקול לקיים את הצעותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully