וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הבנקים הובילו העליות בוול סטריט; S&P ירד

נמרוד הלפרן וערן אזרן

22.6.2012 / 23:46

העליות היום על רקע הורדת דירוג לבנקים שהיתה פחות חמורה מהצפוי, נאסד"ק עלה בסיכום שבועי, פרוטליקס ירדה ב-7%, קרניבל של אריסון נסוגה ב-2.5% על רקע דו"חות רבעוניים

בורסות וול סטריט, אשר רשמו אתמול את הנפילה היומית השנייה הכי חדה בשנת 2012 על רקע התגברות הסימנים להאטה במגזר הייצור ברחבי העולם, נסגרו במגמה חיובית ביום המסחר האחרון של השבוע, אולם השלימו ירידה שבועית. מניות הבנקים הובילו את העליות לאחר שחברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה אמש את הדירוג של 15 בנקים מרכזיים בעולם, אם כי בשיעור מתון מהצפוי ברבים מהבנקים.

מדד דאו ג'ונס, אשר צנח אתמול ב-2%, טיפס ב-0.6%; מדד S&P, אשר צלל אתמול ב-2.2% - הנפילה היומית החדה ביותר של השנה למעט נפילה של 2.5% שרשם בראשון ביוני - עלה ב-0.8% אך ירד בסיכום שבועי ב-0.5%; מדד נאסד"ק הוסיף 1.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.05% לרמה של 1.67%.

הורדת דירוג לבנקים

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה אמש על הורדת הדירוג של 15 בנקים גדולים ברחבי העולם. הורדת הדירוג בדרגה אחת עד שלוש דרגות, ספגה ביקורת קשה מקרב גורמים בבנקים, אך לפי הערכת מודי'ס ולפי הערכת משקיעים היא משקפת את סיכוני ההפסדים שניצבים בפניהם על רקע המצב הכלכלי העולמי.

מורגן סטנלי, אחד הבנקים הגדולים בעולם, רשם הורדת דירוג של שתי דרגות למרות שבשוק ציפו להורדת דירוג של שלוש דרגות לבנק. הורדת הדירוג של מורגן סטנלי הותירה אותו ברמת דירוג אשראי גבוהה יותר מזו של בנק אוף אמריקה וסיטי בנק, אך מתחת לבנק גולדמן סאקס. מניית הבנק עולה ביותר מ-3% במסחר שלאחר הסגירה בשל ההורדה הנמוכה יותר מהתחזיות.

קרדיט סוויס ספג הורדת דירוג של שלוש רמות והיה בנק היחיד לרשום הורדה כה חדה בסבב הזה. בשבוע שעבר הזהיר הבנק המרכזי של שווייץ כי על קרדיט סוויס להגדיל את יחס הלימות ההון שלו בשל הסכנות להן הוא חשוף. מנכ"ל קרדיט סוויס, בריידי דוגאן, תקף את הבנק המרכזי של שווייץ ואמר: "אנחנו מהבנקים הבטוחים בעולם".

בנוסף, בנק UBS ספג הורדת דירוג של שתי רמות, ביחד עם ברקליס; רויאל בנק אוף קנדה; סיטי; גולדמן סאקס; ג'יי.פי מורגן צ'ייס; קרדיט אגריקול ודויטשה בנק. הורדת דירוג של רמה אחת ספגו HSBC ; בנק אוף אמריקה; רויאל בנק אוף סקוטלנד; וסוסייטה ז'נרל.

פסגת מנהיגי ארבע הכלכלות הגדולות בגוש היורו

מנהיגי גרמניה, צרפת, איטליה וספרד - ארבע הכלכלות הגדולות בגוש היורו - נפגשים היום ברומא בניסיון לשקם את האמון בגוש היורו לקראת פסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתתקיים בשבוע הבא.

מוקדם יותר היום אמר ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, לעיתון הבריטי "גרדיאן" כי מדינות בגוש היורו "יסבלו מהתקפות ספקולטיביות הולכות ומחמירות" במקרה שלא יימצא בשבוע הקרוב פיתרון למשבר החוב באירופה.

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי משוחח עם עיתונאים לאחר שהכריז על הקמת ממשלתו בארמון הנשיאות ברומא, 16 בנובמבר 2011. רויטרס
מדינות בגוש היורו "יסבלו מהתקפות ספקולטיביות הולכות ומחמירות" במקרה שלא יימצא בשבוע הקרוב פיתרון למשבר החוב באירופה. מונטי/רויטרס

מונטי הזהיר כי במקרה שפסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתתקיים ב-28 וב-29 ביוני לא תניב תוצאות חיוביות, דווקא המדינות החלשות בגוש היורו הן שיסבלו מהמתקפות הספקולטיביות, אבל גם מדינות שעמדו בכל התנאים והחוקים שהציב האיחוד האירופי יסבלו מכך, ולא רק מדינות כמו איטליה שכורעות תחת נטל חובות כבד.

יו"ר קרן המטבע הבינ"ל (IMF), כריסטין לגארד, הזהירה אתמול כי היורו נמצא תחת "לחץ מוחשי" ואמרה כי על גרמניה לנקוט בכמה צעדים כדי לסייע ליציאת גוש היורו מהמשבר - ובכלל זה צעדים להם מתנגדת מרקל. לגארד הוסיפה כי על מנהיגי 17 מדינות גוש היורו לשקול הנפקת אג"ח משותפות ואמרה כי קרן המטבע שוקלת אפשרות לסייע לבנקים באופן ישיר, ולא באמצעות הזרמת סיוע לממשלות. לדברי לגארד, צעד זה עשוי להקל על צעדי הצנע הנדרשים מהממשלות - מהלך לו מתנגדת מרקל.

מניות בולטות במסחר

קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם, דיווחה היום על נפילה חדה ברווחיה הרבעוניים בעקבות תשלומי ביטוח והתייקרות מחירי הדלק, אולם העלתה את תחזית הרווח השנתי.

קרניבל, שבראשה עומד המנכ"ל והיו"ר מיקי אריסון, רשמה רווח של 14 מיליון דולר, או שני סנט למניה, ברבעון שהסתיים בסוף חודש מאי, לעומת רווח של 206 מיליון דולר, או רווח של 26 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 20 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של שמונה סנט למניה.

הכנסות קרניבל בתקופה המדווחת הסתכמו ב-3.54 מיליארד דולר, ירידה לעומת הכנסות של 3.62 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנת 2011.

במבט קדימה, העלתה קרניבל את תחזית הרווח השנתי, וצופה כעת רווח שנתי לפני סעיפים חד פעמיים של 1.8-1.9 דולר למניה, לעומת טווח תחזית קודמת מחודש מארס שהקצה העליון שלו היה רווח של 1.7 דולר למניה. תחזית האנליסטים לפני פרסום הדו"חות היתה כי קרניבל תרשום רווח שנתי של 1.69 דולר למניה.

ישראליות בוול סטריט

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית פרוטליקס הודיעה היום כי הרשויות הרפואיות באירופה החליטו לא להמליץ על השימוש בתרופה taliglucerase alfa לטיפול במחלת גושה.

אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר השלימה אתמול את עסקת המכירה של 47 מרכזים מסחריים בארה"ב בשווי של כ-1.43 מיליארד דולר לידי ענקית ההשקעות הפרטיות (הפריווט אקוויטי) בלקסטון ולענקית קמעונאות הנדל"ן DDR.

מניית איזיצ'יפ שנכנסה השבוע למדד ת"א 25, נסחרה אתמול בעליות בניגוד למגמה הכללית. בשלוש השנים האחרונות שילשה החברה את שווייה ל-4 מיליארד שקל והיא צופה כי תגדיל את המכירות פי ארבע עד 2015.

המגעים להסדר חוב באמפל נמשכים: מחזיקי האג"ח יצביעו בשבוע הבא האם להעמיד את החוב כלפיהם לפירעון מיידי. החוב של אמפל לבעלי האג"ח מסתכם ב-850 מיליון שקל. מוקדם יותר השבוע הציגה החברה מתווה חדש להסדר חוב. המתווה כולל קבלה של 23% מהחברה באופציות ולא במניות והסכמה למתן פטור למנהלים ולחברה מתביעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully