וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מועמד ערבי לדירקטוריון לאומי

סיון איזסקו

24.6.2012 / 9:20

רו"ח זיאד אבו חבלה, בעליה של פירמת רואי החשבון זיאד אבו חבלה ושות' מועמד לתפקיד דירקטור בבנק לאומי. בעלי המניות בבנק יצטרכו לבחור בתחילת אוגוסט חמישה דירקטורים

הוועדה למינוי דירקטורים בבנק לאומי המליצה על מועמד ערבי, רו"ח זיאד אבו חבלה בעליה של פירמת רואי החשבון זיאד אבו חבלה ושות', לתפקיד דירקטור בבנק לאומי - כך נודע ל-TheMarker. ככל הידוע, מדובר בפעם הראשונה שערבי מועמד לתפקיד דירקטור בלאומי.

אבו חבלה, 39, הוא דוקטורנט באוניברסיטת חיפה ובעל תואר ראשון (בהצטיינות) ושני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב עם התמחות במימון. אבו חבלה מכהן כחבר בשלוש ועדות מקצועיות בלשכת רואי החשבון, ועומד מאחורי שורה של מאמרים אקדמיים ופרסומים, בהם בתחום האשראי למגזר הערבי.

אבו חבלה יתמודד יחד עם עוד תשעה מועמדים על חמישה מושבים פנויים בדירקטוריון לאומי, המונה 15 דירקטורים. בין המתמודדים: פרופ' ידידיה שטרן, מומחה לדיני חברות, מרצה מן המניין בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן המשמש סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, ורמי גוזמן שסיים לפני שנה כהונה בת שש שנים בדירקטוריון לאומי. מחר לאומי צפוי לפרסם בדיווח מיידי לבורסה את רשימת המועמדים המלאה.

מכיוון שלאומי מוגדר בנק בלא גרעין שליטה מזוהה, בעקבות תיקון חוק הבנקאות ממארס 2012, הרי שמינוי הדירקטורים בבנק מתבצע השנה, בפעם הראשונה, בהליך ייחודי כדי למנוע מבעלי המניות אפשרות להשפיע על דירקטוריון הבנק המנהל את כספי הציבור. כתוצאה מתיקון החוק, למרבית המועמדים לתפקיד דירקטור בלאומי אין זיקה לבעלי המניות בבנק - כך שרשימת המועמדים צפויה לכלול השנה שמות חדשים, אחרי שנים רבות שאותם השמות חזרו על עצמם בווריאציות שונות בבנקים השונים.

בבנק בלא גרעין שליטה יש שתי דרכים להתמודד על תפקיד דירקטור. הראשונה, הגשת מועמדות לוועדה למינוי דירקטורים שבוחרת את המועמדים הראויים ביותר ומגישה לבעלי המניות של הבנק רשימה של המעומדים שעברו את שלב הסינון ונמצאו מתאימים לכהונה. הדרך השנייה פתוחה רק בפני בעלי מניות המחזיקים ביותר מ-2.5% ממניות הבנק. בעל מניות כזה יכול להגיש שם של מועמד אחד מטעמו. ככל הידוע, מבין בעלי המניות בלאומי רק חברת אוצר התיישבות היהודים (חברת בשליטת ההסתדרות הציונית), המחזיקה ב-4.9% ממניות לאומי, ניצלה את זכותה להגיש מועמד מטעמה - פרופ' שטרן.

תשעת המועמדים הנוספים הוצעו על ידי הוועדה למינוי דירקטורים, שבראשה עומדת השופטת בדימוס שולמית ולנשטיין. מתוך עשרת המועמדים, בעלי המניות בבנק לאומי יצטרכו לבחור בתחילת אוגוסט חמישה דירקטורים שיהוו שליש מדירקטוריון הבנק, שבראשו עומד דוד ברודט.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully