וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה הזרמת גז ממאגר "נועה" לישראל

איתי טרילניק

24.6.2012 / 13:19

מאגר "נועה" הוא מאגר קטן יחסית שלא פותח עד כה משיקולי כדאיות כלכלית. צפוי לסייע באספקת הגז לייצור חשמל בקיץ על רקע המחסור הצפוי

דלק מודיעה על סיום פיתוח מאגר הגז "נועה" והתחלת הזרמת הגז ממנו. מדובר במאגר קטן יחסית, הנמצא צפונית מערבית למאגר ים תטיס, ומכיל על פי הערכות כ- 1.2 מיליארד מ"ק (BCM). המאגר, שלא פותח עד כה משיקולי חוסר כדאיות כלכלית, צפוי לסייע באספקת הגז לייצור חשמל בקיץ, על רקע המחסור הצפוי בחשמל הנגרם בין היתר בשל המחסור בגז.

מאגר "נועה" התגלה עוד בשנת 1999, אך לא פותח עד כה על ידי המחזיקות בו, קבוצת דלק (53%) ונובל אנרג'י (47%). לפני כשנה הורה משרד האנרגיה לפתח את המאגר, על רקע הפסקת זרימת הגז המצרי לישראל וההתדלדלות במאגר ים תטיס, בו מחזיקות גם כן השותפות. הגז מהמאגר מועבר לאסדת ההפקה הקיימת של מאגר ים תטיס, ומשם מגיע לנקודת הקליטה הקיימת באשדוד באמצעות צינור ההולכה הקיים.

הזרמת הגז ממאגר קטן נוסף שפותח בשל המחסור בגז, מאגר "פינקלס", עדיין לא חודשה מאז ה-14 ביוני. ב-13 ביוני הודעה מפעילת הקידוחים, נובל אנרג'י, על סיום פיתוח המאגר, שהוא מאגר לווין קטן (כ-1.53) של מאגר ים תטיס הוותיק. עם זאת, יום לאחר מכן הודיעה נובל כי בגז התגלה מימן גופרתי בשיעור גבוה מן הצפוי, ועצרה את ההזרמה על מנת לבחון אם וכיצד יש לטפל בגז. עד עתה לא נמסרה הודעה חדשה בעניין.

  • עוד באותו נושא:
  • גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully