וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי ההפגנה בתל אביב: הבנקים שותקים

ערן אזרן

24.6.2012 / 14:48

בהפגנה הסוערת שנערכה אתמול בתל אביב נופצו שמשותיהם של בנק לאומי ובנק הפועלים. דוברי הבנקים ודוברי איגוד הבנקים סירבו להגיב

הבוקר שאחרי ההפגנות אמש בכיכר רבין וההשחתה של סניפי לאומי, הפועלים ודיסקונט, ונראה שבבנקים בחרו באסטרטגיה ייחודית להתמודדות עם המחאה - שתיקה. שלושת דוברי הבנקים מסרבים הבוקר להתייחס לאירועי הלילה.

בשיחות עם TheMarkerמסרו בזה אחר זה כי אין בכוונתם להתייחס לאירועים: דוברת בנק הפועלים סירבה להגיב, וכך גם עשו דובר בנק לאומי ודוברת בנק דיסקונט. גם דובר איגוד הבנקים ציין שבשלב זה אין בכוונתם להתייחס לאירועים.

שני הבנקים אשר הושחתו אתמול במחאה על יוקר המחייה בגן העיר תל אביב, יוני 2012. דרור עינב
אלפים צבאו על סניפי הבנקים דיסקונט, הפועלים ולאומי הסמוכים לכיכר רבין בתל אביב/דרור עינב

אמש, אלפים צבאו על סניפי הבנקים דיסקונט, הפועלים ולאומי הסמוכים לכיכר רבין בתל אביב. מלווים בקריאות "הון-שלטון עולם תחתון", המפגינים התאספו מסביב לסניפים והיכו בחוזקה על השמשות. הזעם של הופנה לכל הנמצא בסביבה: מים נשפכו אל תוך הכספומטים, שלטי הבנק נופצו והושלכו ביצים.

לאחר מכן, בעטו כמה מפגינים בשמשות של סניפי לאומי והפועלים עד להתנפצותם. מאוחר יותר, פרצו מפגינים לתוך מבואות סניף לאומי וניסו להקים בו אוהלים. לאחר שהמשטרה הגיעה למקום, המבואה נהפכה לנקודת מעצר זמנית. המשטרה נעלה את כל מי ששהה בפנים, והכניסה עצורים נוספים שאספה מתוך ההמון.

נציג תחזוקה מטעם בנק לאומי שהגיע למקום בתום האירועים, העריך את הנזק וציין כי בכוונת הבנק להעביר את התמונות ממצלמות האבטחה לידי המשטרה. עם זאת, בבנק הבוקר ציינו כי אין תמונות מהמקום ואין בכוונתם להעביר למשטרה מידע כלשהו.

בהתייחסות לא פורמאליות לדברים, ציינו גורמים בבנקים לאור הגינוי מצד מובילי המחאה כי הם לא מוצאים צורך להגיב לאירועים. כמו כן, ציינו שם כי לאחר שהבוקר ניתן גינוי גורף לאלימות, הם לא מוצאים לנכון להתייחס לנושא.

סתיו שפיר התייחסה הבוקר למחאה כנגד הבנקים וציינה כי "הבנקים הם סמל - הם גורמים שותפים לשלטון". עם זאת, שפיר הדגישה כי היא מתנגדת לאלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully