וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים תתנגד לחוק הגבלת שכר הבכירים

צבי זרחיה

24.6.2012 / 16:27

הצעת החוק של יושבת ראש מרצ זהבה גלאון קובעת כי הוצאות השכר של חברה יוכרו לצרכי מס רק עד גובה של פי 15 משכר המינימום או המשכורת הנמוכה בחברה

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום להתנגד ל"חוק המשכורות" - הצעת החוק של יושבת ראש מרצ זהבה גלאון, הקובעת כי הוצאות השכר של חברה יוכרו לצרכי מס רק עד גובה של פי 15 משכר המינימום או המשכורת הנמוכה בחברה.

הוצאות השכר של חברה יוכרו לצרכי מס רק עד תקרה הגבוהה פי 15 משכר המינימום או מהמשכורת הנמוכה בחברה. תקרת השכר לבכירי החברות שנגזרת מהצעת החוק תעמוד על 61,500 שקל בחודש.

הצעת החוק, שהוגשה במקור על ידי ח"כ לשעבר חיים אורון (מרצ), יוצרת תמריץ להקטנת פערי השכר בחברות ומפחיתה את הכדאיות של תשלום משכורות ענק לבכירים.

גלאון אמרה: "מצער שהממשלה בחרה להתנגד להצעת חוק מתונה והגיונית שהיתה מרסנת את השתוללות שכר הבכירים בישראל. בשבועות האחרונים הממשלה הוכיחה פעם אחר פעם שמבחינתה, פערי השכר הגדלים בישראל והטבות המס שמקבלת שכבה דקיקה של בעלי הון לא רק שאינם ראויים לטיפול, אלא הם מצב רצוי".

"משכורות העתק של מנהלים בכירים בחברות מוכרות כיום כהוצאות פטורות ממס ללא קשר לגובה המשכורת, וכך המנהלים מרוויחים פעמיים - גם משכורות הולכות וגדלות המגיעות לכיסם, וגם עוד הוצאות פטורות, המקטינות את גובה המס שמשלמת החברה לרשויות.".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully