וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הקלה בתל אביב תעבור מתחת לאדמה

דניאל שמיל

25.6.2012 / 0:56

הפרויקט ימומן באמצעות פיתוח נדל"ן. משרד האוצר התנגד בתחילה לכריית מנהרה בחלק מהתוואי (מתחת לרחוב אבן גבירול) בטענה כי הדבר מייקר את הפרויקט בצורה משמעותית

משרד האוצר, משרד התחבורה, עיריית ת"א ומינהל מקרקעי ישראל חתמו בשבוע שעבר על התחייבות מפותלת, שתאפשר שיקוע של הקו הירוק ברכבת הקלה אל מתחת לפני הקרקע.

הקו הירוק מיועד לנסוע מחולון להרצליה, דרך תל אביב ורמת השרון. האוצר התנגד בתחילה לכריית מנהרה בחלק מהתוואי (מתחת לרחוב אבן גבירול) בטענה כי הדבר מייקר את הפרויקט בצורה משמעותית.

אולם, לאחר דיונים ארוכים, חתמה העירייה הסכם הכורך את שיקוע הרכבת בפיתוח נדל"ן. עלות השיקוע של הקו, הנאמדת ב-2 מיליארד שקלים, תמומן באמצעות קידום תוכניות בינוי בשטח שבין איילון לאבן גבירול.

פרויקטים אלה, שיקיפו 2,500 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר ומשרדים, ייבנו ללא היטלי השבחה, ותמורת זאת יושקע הכסף ברכבת. החלק המשוקע ברכבת יעבור בין צומת אבן גבירול-קרליבך לצומת של אבן-גבירול עם שמעון התרסי, קטע קצר יותר מזה התוכניות המקוריות של רון חולדאי, ראש העיר תל אביב.

בין היתר, תועבר תחנת רכבת מרכז (סבידור) אל מעל נתיבי איילון, ומעליה ייבנו מגדלים עם 1,300 יחידות דיור, לצד הצומת של שדרות שאול המלך ומנחם בגין ייבנה מגדל בן 80 קומות (שעשוי להיות הגבוה בישראל) לצד מגדל משרדים בגובה 45 קומות ושני מגדלי דירות בגובה דומה. סמוך לצומת ליאורנדו דה-ווינצ'י וקפלן, ייבנה בתי מגורים עם 278 יחידות דיור.

בשבוע שעבר פורסם מכרז למיון מוקדם (PQ) לחברה לתכרה את המנהרות לקו האדום. הכרייה תתבצע בשיטת NATM, שיטת כרייה קונבנציונאלית, בקרקע רכה, מתחת למי התהום, בעומק 15-20 מטר, מתחת לכבישים ולתשתיות, שלא באמצעות מכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully