וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מזרחי הונה והלבין 250 מיליון שקל

יסמין גואטה

25.6.2012 / 11:52

ערן מזרחי מואשם ב-96 אישומים שונים של גניבה, קבלת דבר במרמה ועוד. לפי האישום, הציג עצמו מזרחי בפני קרבנותיו כמשקיע מצליח והעביר לידיו כ -45 מיליון שקל

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד ערן מזרחי, מנהל ההשקעות החשוד בכך שהונה את לקוחותיו בעשרות מיליוני שקלים. מזרחי מואשם ב-96 אישומים בעבירות רבות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, משיכת צ'יק ללא כיסוי, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף וכן ביצוע פעולות ברכוש אסור, כאמור בחוק איסור הלבנת הון. כמו כן ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו של מזרחי עד תום ההליכים.

כתב אישום ערן מזרחי. דרור עינב
"נזרחי הציג עצמו, בכזב לנפגעים, כ'תרנגולת המטילה ביצי זהב'"/דרור עינב

על פי כתב האישום בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היה מזרחי בעלים של חברת השקעות "ערן מזרחי פיננסים והשקעות" ובהמשך שינה מזרחי את שמה של החברה לחברת "סיטדל השקעות ופיננסים בע"מ". "מזרחי הציג את עצמו בפני אנשים רבים, כבעלים של חברת השקעות מצליחה המתמחה בתחום השקעות במט"ח ומתמחה בלווי תיקי לקוחות בשוק המטבעות באמצעות בנקים מובילים בשוויץ. מזרחי הציג בכזב כי הוא משיא ללקוחותיו תשואות קבועות גבוהות בפרופיל השקעה סולידי, תוך הבטחות שווא כי הכספים יושקעו באפיקי השקעה במט"ח בבנק בשוויץ, לרבות באפיקי השקעה מיוחדים מזדמנים", נטען בכתב האישום.

על בסיס מצג השווא הכללי ובהסתמך על מסמכי התשואה הכוזבים כ-94 משקיעים העבירו למזרחי סכומי כסף גבוהים, על מנת שישקיע את כספם כפי שהתחייב בפניהם. בין המשקיעים היו בני משפחה וחברים קרובים.

בפועל, מצוין בכתב האישום כי "מזרחי לא השקיע את כספי הלקוחות בהשקעות מט"ח כפי שהוסכם ושהצהיר בכזב ועשה בכספים לצרכיו האישיים וזאת בניגוד למטרה בגינה הועברו לו הכספים על ידי הלקוחות". עוד מצוין כי "מזרחי במרמה, רכש את אמונם של הנפגעים, התייצב בפניהם כמי שמתמחה בתחום ההשקעות במט"ח המצליח להשיא תשואות גבוהות וכדי להמחיש את הצלחתו, נהג ברכבי פאר, התגורר בדירת יוקרה הזמין את חלקם למסעדות – והכול, באמצעות הכספים שקיבל במרמה מהנפגעים".

לפי הבקשה להארכת המעצר, "מזרחי רימה את דודתו, ובהסתמך על מצג השווא שיכנע אותה למכור את דירתה ולהעביר אליו כ-600 אלף שקל. בהמשך, נמנע מזרחי מלהשיב לדודתו את כספה, חרף בקשות חוזרות ונשנות כי היא זקוקה לכספי ההשקעה".

באותו אופן רימה נטען כי מזרחי רימה גם אדם נסף כאשר "שיכנע אותו למכור את דירתו ולהעביר אליו כ- 2.2 מיליון שקל, ובהמשך נמנע מלהשיב לו חלק מהכסף חרף בקשותיו כי הוא זקוק לכסף לשם רכישת דירה". כמו כן מצוין, כי מזרחי רימה קרובת משפחה נוספת וקיבל ממנה, בהסתמך על מצג השווא ובטענת מרמה לפיה השקעתה צוברת רווחים, סכום של כ- 1.8 מיליון שקל - את הסכום היא גייסה על ידי מכירת דירתה. כמו כן נטען כי מזרחי "רימה פנסיונרית בת 68, שבעלה חולה פרקינסון, וקיבל ממנה במרמה סכום של 590 אלף שקל, שהיווה את כל החסכונות שלה ובעלה שמהם תכננו לחיות את שארית חייהם".

עוד נטען בבקשה כי "נזרחי הציג עצמו, בכזב לנפגעים, כ"תרנגולת המטילה ביצי זהב", וכל יהבו ומטרתו במשך השנים האחרונות, היה להמשיך ולהניע את גלגלי המרמה, בבחינת עיסוקו העיקרי והיחיד".

בכתב האישום שהוגש על ידי עורכי הדין יוחאי בן שמואל ויוסי אלון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, מצוין כי מזרחי קיבל מהנפגעים, במרמה בנסיבות מחמירות, בהסתמך על מצגי השווא השקריים וטענות הכזב שהציג להם, סכומי כסף גדולים של כ- 45 מיליון שקל, כמו כן הוא זייף מסמכים ועשה בהם שימוש על מנת להניח את דעתם ולקבל במרמה מהנפגעים רשות להמשיך ולהחזיק בכספם מבלי שידרשו אותו חזרה; גנב את הכספים כשהוא מורשה בהם ועשה בהם שימוש לצרכיו האישיים בניגוד למטרה בגינה נמסרו לו; עשה פעולה ברכוש אסור ומסר פרטים כוזבים על מנת למנוע דיווח של הבנק לרשויות על הפעילות האמיתית בחשבונות. היקף עבירות הלבנת הון מסתכם בכ-250 מיליון שקל.

הנסיבות המחמירות מתבטאות על פי כתב האישום "באורך התקופה בה הונה מזרחי את הנפגעים, במספר הנפגעים הגדול, בהיות חלק מהנפגעים בני משפחתו של מזרחי וחבריו הקרובים, בסכומי הכסף הגדולים אותם קיבל במרמה ואותם גנב ובאמצעים של הצגת מסמכים כוזבים על מנת להונות את הנפגעים, והכול תוך כדי ניצול האמון שנתנו בו".

כמו כן מצוין כי בתקופה הרלוונטית לאישום הלבנת ההון, עשה מזרחי בכספי השקעה שהתקבלו במרמה, בחשבון הנהנים בחשבון העסקי ובחשבון הפרטי, פעולות הלבנה רבות ומגוונות, בידיעה שמדובר ברכוש אסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully