וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 אלף יחידות דיור יוקמו במקום בסיסי צה"ל

נמרוד בוסו

25.6.2012 / 13:33

משרד הביטחון, משרד האוצר ומנהל מקרקעי ישראל חתמו על הסכם לפיו המנהל יהיה אחראי על שיווק הקרקעות שיתפנו לאחר העברת 5 בסיסי צבא מהמרכז לדרום

בתום משא ומתן ממושך, הבוקר במשרד ראש הממשלה חתמו משרד הביטחון, משרד האוצר ומנהל מקרקעי ישראל, על הסכם התכנון, שבמסגרתו משרד הביטחון ייקח על עצמו את התכנון האזרחי של כ-5 מחנות צה"ל שיפונו בשנים הקרובות, ומנהל מקרקעי ישראל יוביל את שיווק הקרקע ליזמים. המחנות שיתכנן משרד הביטחון, במסגרת ההסכם הם הרודצקי גבעתיים, שלישות ראשית רמת גן, תל השומר מרכז, חלק ממחנה סירקין, וצריפין. על המחנות שיפונו ויועתקו לנגב, לגליל וללוד יוקמו יותר מ-25 אלף יחידות דיור ומאות אלפי מ"ר של שטחי משרד ומכרזים.

ממשרד הביטחון נמסר כי במסגרת ההסכם יושלם התכנון האזרחי במחנות שלישות ראשית ברמת גן, הרודצקי בגבעתיים, ותל השומר, בתוך 3-5 שנים. כמו כן יושלם התכנון האזרחי במחנה צריפין בתוך 5-6 שנים, ואילו התכנון במחנה סירקין בפתח תקווה יושלם בתוך כ-7 שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, פירסם Themarker בשבוע שעבר כי אדמות מחנה הורדצקי בגבעתיים יהיו הראשונות להתפנות, וכי בכוונת משרד הביטחון להכין אותן לשיווק על ידי המינהל בעוד כשנתיים. למתחם מתוכננות כיום כ-710 יחידות דיור, ולמעלה מ-100 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר. בשטח מחנה השלישות ברמת גן מתכנן המשרד 1,200 יח"ד, למחנה תל השומר - 9,100 יח"ד, למחנה צריפין - 3,500 יח"ד ולמחנה סירקין - 12,000 יח"ד.

בישיבה שנערכה בשבוע שעבר בוועדת הביקורת של הכנסת אמר ישראל סקופ, מנהל אגף הפיקוח במינהל, כי הוקם צוות לקליטת שטחי המחנות. עם זאת אמר סקופ כי צפויים עיכובים בקליטת שטחי המחנות, בשל מחסור בכוח אדם מספיק שיקלוט ויעבד את הנתונים אודות השטחים העצומים שיפנה צה"ל. "רק קליטת הנתונים לבדה תארך כשנתיים-שלוש", העריך סקופ בישיבה.

שר הביטחון אהוד ברק אמר עם חתימת ההסכם כי "היציאה ההיסטורית של צה"ל ממרכז הארץ תביא לפיתוח מואץ של הנגב, תתרום לכלכלה, תייצר אלפי מקומות עבודה ותקל על מצוקת הדיור במרכז הארץ".

מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני אמר: "זהו הסכם בעל משמעות ציונית, חברתית ותקציבית ממדרגה ראשונה. משרד הביטחון כגוף התכנון והביצוע הגדול בישראל יוביל את מימושו בלוח הזמנים המפורט בהסכם, לרווחת הנגב, תושבי מרכז הארץ, צה"ל וכלל אזרחי ישראל".

סמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר, אשר ניהל מטעם המשרד את המשא ומתן, אמר: "ניצלנו את החודש וחצי האחרונים, מאז שהושג הסיכום, להיערכות. יצרנו קשר עם חברות תכנון אזרחיות, בדקנו חברות ונערכנו עם סיווגים ביטחוניים לעובדי החברות, כך שנוכל לחתום איתם על הסכמים ולצאת לדרך מיד עם חתימת הסכם התכנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully