וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום קיצור שבוע העבודה - עוד שלושה ימי חופש?

אורה קורן

25.6.2012 / 14:03

בנוסף להצעתו של השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום להכריז על יום ראשון כיום מנוחה בוחנת הוועדה לבחינת שינויים בשבוע העבודה חלופות נוספות - ביניהן הוספת ימי חופש

הוועדה לבחינת שינויים בשבוע העבודה, בראשות ראש המועצה הכלכלית במשרד ראש הממשלה, יוג'ין קנדל, בוחנת חלופות לשינוי מבנה שבוע העבודה, בנוסף להצעה של השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום.

הוועדה בוחנת, בין השאר, קיצור שבוע העבודה לארבעה ימים; תוספת שלושה ימי חופשה באמצעות מתן שישה ימים נוספים ללא עבודה (ימי בחירה), שייחשבו כחצי יום חופשה; ובחירת שני ימי עבודה בהם העבודה תתחיל מאוחר, בסביבות השעה 10, או 11 בבוקר, כך מסרו בסוף השבוע מקורבים לוועדה.

לדבריהם, חלופות אלה הצטרפו בשבועות האחרונים להצעת שלום, שעיקרה הפיכת יום ראשון ליום חופשי מעבודה, למעט במיגזר המסחר, והעברת 8-9 שעות העבודה של אותו יום לימי שישי (5 שעות בחורף, 6 שעות בקיץ) ולתוספת שעות עבודה בימים ב'-ה'. השינוי ילווה ביום לימודים ארוך.

עבודת הוועדה טרם התגבשה להמלצות, וכלכלני המשרד לפיתוח הנגב והגליל התבקשו להציג נתונים נוספים שיראו, כיצד המשק יוצא נשכר מהשינוי, בכלל זה, באמצעות הגדלת התוצר. במשרד סבורים, כי המסחר בימי ראשון יזנק ויתרום לצמיחת המשק. מנגד, מתנגדי ההצעה בוועדה סבורים, כי ההצעה תוביל להגדלת הביזבוז, לפגיעה בחיסכון לטווח ארוך ולהעמקת הפערים בחברה, כיוון שמיעוטי יכולת יישארו בבית עם הילדים. בעיה נוספת שהוועדה טרם מצאה לה פתרון הוא מסגרות לילדים בימי ראשון, בהם גני ילדים ובתי ספר לא יעבדו. בהקשר זה בוחנת הוועדה אפשרויות להפעלת מתנ"סים בימי ראשון.

הוועדה מתכננת לצאת בשבועות הקרובים בסקר מקיף בין מאות משתתפים, שיהוו מודל מייצג של החברה הישראלית. הסקר יבחן את תגובת הציבור להצעות. עד כה קיבלה הועדה תגובות ממשרדי הממשלה וגופים כלכליים, כמו הבורסה, איגוד לשכות המסחר ויצואנים. ההצעה זוכה בשלב זה לתמיכת עובדי היי-טק, הציבור הדתי ואנשי שוק ההון הפעילים מול בורסות ברחבי העולם, הסגורות בימי ראשון.

שלום אמר כי "היוזמה הינה חשובה ומתבקשת והיא תביא לצמיחת וחיזוק המשק. מספר שעות העבודה השבועיות לא ישתנה ובמקביל, מערכת החינוך תעבור ליום לימודים ארוך וישולב בה מפעל הזנה". לדבריו, סוף שבוע ארוך בימים שבת וראשון הוא מהלך אשר יסנכרן את המשק הישראלי עם רוב מדינות המערב, בהן שעות העבודה הן בימים שני – שישי. היוזמה תאפשר למגזר הדתי לקחת גם הוא חלק בפעילות מסחר ותיירות אשר היום נמנעת ממנו ביום המנוחה בגלל השבת. הגופים הכלכליים המובילים במשק תומכים במהלך, בינהם איגוד לשכות המסחר, התאחדות בתי המלון, השלטון המקומי, ארגון המורים העל יסודי, כך גם תנועות הנוער, התאחדות הכדורגל, איגוד הכדורסל ועוד. "המהלך יאפשר למשפחות לבלות זמן איכות ביחד ויחזק את תחום תרבות הפנאי. אין ספק כי מעבר לסופשבוע ארוך יטיב לא עם המשק ועם כלל תושבי מדינת ישראל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully