וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הבחירות במצרים: ירידות באחד העם

אורן פרוינד, רם עוזרי

25.6.2012 / 16:57

תוצאות הבחירות במצרים ובקשת הסיוע של ספרד העיבו על המסחר בבורסה התל אביבית. ת"א 25 ירד ב-1.3% ות"א 100 ירד ב-1.2%

הפחד ממצרים החדשה הבריח את הזרים מאחד העם הבוקר (ב') והביא לירידות חדות במדדים המובילים בת"א. בקשת הסיוע הנוספת של ספרד העיבה גם היא על המדדים לאחר שהפילה את בורסות אירופה בלמעלה מ-2%.

בתום המסחר ירד מדד ת"א 25 בשיעור של 1.3% ומדד ת"א 100 ירד ב-1.2%. מדד מניות הבנקים רשם ירידה של 0.7% ומדד מניות הנדל"ן איבד 1.4%. מדד ת"א טכנולוגיה איבד 0.8% מערכו והוביל הירידות בת"א.

לפי מידע שהגיע ל-The Marker, כתוצאה מבחירתו של מועמד האחים המוסלמים לנשיאות מצרים מוחמד מורסי, מימשו הבוקר מספר גופים זרים אחזקותיהם במניות ישראליות. עיקר המניות שמומשו הן: אסם , שופרסל , שטראוס , בינלאומי , שיכון ובינוי , אמות , הראל ו קבוצת דלק . בלטו בירידות מניות שופרסל ושיכון ובינוי שאיבדו 3% מערכן, מניית בינלאומי שהתממשה בשיעור של 2.7% וקבוצת דלק שהשילה 1%.

מה שיכול לתת תמיכה לשוק בהמשך תהיה החלטה על צעדים מוניטריים מרחיבים. בנק ישראל צפוי לפרסם היום (ב') את החלטת הריבית לחודש יולי. לאחר חמישה חודשים רצופים של יציבות ברמת הריבית, מרבית הכלכלנים סבורים שהבנק יודיע על הפחתה של 25 נקודות בסיס ויביא את הריבית לרמה של 2.25% ביוני.

למכלול השיקולים של הבנק נוספה בסוף השבוע גם ההתלקחות של המחאה החברתית, שבשנה שעברה הביאה לשינויים מרחיקים לכת בפעילות המשקית. "מניסיון של השנה שעברה, אפשר ללמוד שהמחאה הורידה את הפעילות הכלכלית עוד דרגה למטה. אם זה יצבור תאוצה, זה יקבל משקל ותהיה לכך השפעה על בנק ישראל בכיוון של הורדת ריבית", הסביר רפי גוזלן, כלכלן המקרו של בית ההשקעות IBI.

למרות זאת, גוזלן הוסיף כי בהחלטה הקרובה המחאה לא תזכה למשקל גבוה בשיקולי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל. הצפי של גוזלן, כמו רוב כלכלני המקרו, הוא להורדת ריבית כאשר הגורמים המרכזיים לכך הם "היחלשות הצמיחה בארץ ובעולם, המדיניות המרחיבה שננקטה לאחרונה על ידי בנקים מרכזיים בעולם (ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה וסין) והירידה בסביבת האינפלציה - אלה הם גורמים בעלי משקל מספיק מכריע כדי להטות את הכף להפחתת הריבית כבר החודש", כתב גוזלן בסקירתו החודשית.

מניות במרכז

הכוכבת של המסחר אמש היתה ללא ספק חברת התרופות טבע , שמנייתה זינקה בקרוב ל-12% במחזור מסחר ענק של 165 מיליון שקל לעומת מחזור יומי ממוצע של 66 מיליון שקל. זאת לאחר שבית המשפט בארה"ב החליט כי ענקית התרופות הגנריות הישראלית תהנה מבלעדיות בשיווק הקופקסון, תרופת הדגל שלה המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה - לעוד שלוש שנים (עד ספטמבר 2015).

מניות קבוצת דנקנר סובלות היום מחולשה. מניית דסק"ש , שאיבדה אתמול 4% נופלת היום ב-5% נוספים. גם החברות הקרובות יותר לכסף יורדות בשיעורים חדים יותר מהממוצע: שופרסל מאבדת 2.5% וסלקום יורדת 2%.

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (א') לגופים המוסדיים המחזיקים במניות דיסקונט השקעות (דסק"ש), מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, להתערב ולכנס אסיפה שתדון בהעמדת ההלוואה האחרונה למעריב. כמו כן קראה התנועה לממונה על שוק ההון במשרד האוצר, פרופ' עודד שריג, בבקשה לבחון כיצד הגופים המוסדיים אכן מגנים על כספי הציבור.

המשקיעים הפרטיים באג"ח של דלק נדל"ן עוד לא איבדו תקווה ופנו במכתב ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת כרמל שאמה הכהן שיקיים בכנסת דיון בהול בוועדת הכלכלה בפרשת דלק נדל"ן. המחזיקים מפצירים בשאמה לזמן לכנסת את בעל השליטה, יצחק תשובה ואת נציגי מנורה והראל כדי "לספק הסברים לגבי המתווה האבסורדי המתגבש וכן הסירוב לקיים מו"מ עם שתיים מתוך שלוש הסדרות".

התעשייה האווירית (תע"א) הודיעה אתמול (א'), כי זכתה במכרז בינלאומי כספקית לחברת חלל תקשורת לפיתוח וייצור הלוויין עמוס 6. החוזה יסתכם בכ-200 מיליון דולר ויכלול שירותי תיפעול של הלוויין במסלול חייו, המוערך בכ-16 שנה. מדובר במכרז משמעותי לתע"א, שיאפשר להמשיך ולהפעיל את חטיבת החלל שלה, שסבלה ממחסור בהזמנות. בשבועות הקרובים יסוכם המו"מ מול חברת חלל לקראת חתימה סופית.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully