וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין מצטרפת ליוון, אירלנד ופורטוגל: ביקשה חילוץ אירופי

סוכנויות הידיעות

25.6.2012 / 19:57

בהודעת הממשלה נכתב כי הבקשה לסיוע פיננסי נובעת מחשיפת המגזר הפיננסי במדינה לכלכלת יוון

ממשלת קפריסין הודיעה היום (ב') כי תבקש סיוע פיננסי מקרנות החילוץ של האיחוד האירופי על מנת לצמצם את חשיפתה למגזר הפיננסי של יוון. "מטרת הסיוע שהתבקש היא להגדיל את הסיכונים לכלכלת קפריסין, בעיקר עקב זליגת ההשפעות השליליות למגזר הפיננסי, בשל החשיפה הגדולה שלו לכלכלת יוון", נאמר בהודעת הממשלה.

בכך מצטרפת קפריסין ליוון, אירלנד ופורטוגל שכבר ביקשו חילוץ בינלאומי. ממשלת ספרד הגישה היום באופן רשמי בקשה לסיוע אירופי לבנקים במדינה, אולם לא נקבה בהיקף הסיוע הנדרש. הממשלה ציינה כי מזכר הבנה לגבי הסיוע צפוי להיחתם עד ה-9 ביולי. מוקדם יותר החודש אישרו מנהיגי גוש היורו סיוע לבנקים של ספרד בהיקף של עד 100 מיליארד יורו (125 מיליארד דולר).

מוקדם יותר היום הורידה חברת דירוג האשראי פיץ' את דירוג האשראי של קפריסין בדרגה אחת לרמה של "אג"ח זבל" והשאירה את התחזית השלילית למדינה, שפנתה באחרונה בבקשת סיוע מהאיחוד האירופי.

נשיא קפריסין דימיטריס כריסטופיאס. AP
דירוג האשראי של קפרסין הורד ל-BB פלוס מ-BBB מינוס עם תחזית שלילית. נשיא קפריסין דימיטריס כריסטופיאס/AP

דירוג האשראי של קפרסין הורד ל-BB פלוס מ-BBB מינוס עם תחזית שלילית בשל הצורך הדחוף של הבנקים במדינה בסיוע פיננסי בגובה 1.8 מיליארד יורו, הדרושים כדי למנוע קריסה של המערכת הבנקאית. פיץ' מעריכה כי הבנקים הקפריסאים יצטרכו ככל הנראה 4 מיליארד יורו נוספים (השווים ל-23% מהתמ"ג של קפריסין).

סוכנות הדירוג ציינה כי החלק העיקרי של הפסדי הבנקים נגרמו בשל החשיפה הגבוהה ליוון ולאג"ח הממשלתיות שלה. בנוסף, כלכלת המדינה צפויה לרשום התכווצות של 1.2% ב-2012 ובאבטלה חלה עלייה משמעותית ליותר מ-8% כיום, לעומת 6% לפני שנה.

שר האוצר של קפריסין, ואסוס שיארלי, אמר לפני שבועיים כי המערכת הבנקאית במדינה זקוקה לסיוע בינלאומי באופן בהול. "מעולם לא פסלנו את האפשרות להגיש בקשת סיוע", אמר שיארלי בפרלמנט הקפריסאי. "מנגנון החילוץ הוא אחת האפשרויות העומדות בפנינו, אמרתי זאת בעבר שאסור לנו לפסול זאת, כי הוא שם כדי לסייע למדינות החברות. מדובר בסוגיה בוערת. אנחנו יודעים שהמימון החדש של הבנקים חייב להסתיים עד 30 ביוני", הוסיף שיארלי ואמר כי "עד המועד הזה נותרו רק ימים אחדים, כך שהפיתרון הופך דחוף ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully