וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חששות אירופה הפילו את וול סטריט; טבע עלתה ב-4.5%

נמרוד הלפרן

25.6.2012 / 23:19

מדד נאסד"ק נפל ב-2%. יצרנית בלקברי RIM צנחה ב-8% עקב דיווח על פיצולה המתוכנן. מיקרוסופט ופייסבוק נסוגו ב-3%. התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב נפלה ל-1.61%

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר ירידה שבועית ראשונה זה 3 שבועות, פתחו את השבוע במגמה שלילית על רקע חששות כי פסגת מנהיגי אירופה שתיערך השבוע לא תסייע לבלימת ההחרפה במשבר החוב ביבשת. מגזר הטכנולוגיה הוביל את הירידות היום בוול סטריט.

מדד דאו ג'ונס , שאיבד בשבוע שעבר 1%, ירד היום ב-1.1%; מדד S&P 500 , שנסוג בשבוע שעבר ב-0.6% בדרכו לירידה שבועית ראשונה זה שלושה שבועות, איבד היום 1.6%; מדד נאסד"ק , שעלה בשבוע שעבר ב-1.2%, ירד היום ב-2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.06% לרמה של 1.61%.

ירידות חדות נרשמו היום גם בבורסות אירופה, אשר נסגרו במגמה שלילית זה יום המסחר השלישי ברציפות לאחר שהמשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס הזהיר כי כשלון הפסגה האירופית השבוע עלול לבשר על סופו של המטבע האירופי המשותף. מניות הבנקים הובילו את הירידות באירופה. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.1%; פרנפקורט נסוגה ב-2.1%; פאריס איבדה 2.2%; מדריד נפלה ב-3.7%; מילאנו נפלה ב-4%; אתונה צללה ב-6.8%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-1.5% ומחק בכך את העליות של השנה.

בשוק הסחורות: החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 79.21 דולר לחבית, ירידה של 0.7%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הזהב למסירה באוגוסט נסגרו בניו יורק במחיר של 1,588.4 דולר לאונקייה, עלייה של 1.4%.

בשוק המט"ח: הדולר מתחזק מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם, והיורו נסחר מתחת לשער של 1.25 דולר ליורו. המטבע האירופי נחלש מול הדולר ב-0.4% לשער של 1.2499 דולר ליורו. מדד הדולר של ICE, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב - בהן היורו, הין והליש"ט - עולה ב-0.3% לרמה של 82.46 נקודות.

חששות לקראת הפסגה האירופית

מנהיגי האיחוד האירופי צפויים להתכנס בבריסל ב-28 וב-29 ביוני לפסגה נוספת שתכליתה לבלום את משבר החוב האירופי, אולם פרשנים העריכו כי ספק רב אם צפויות החלטות משמעותיות בפסגה. "לאור העובדה שגרמניה מסרבת להיענות לבקשות שאר אירופה לחלוק את חובות גוש היורו, לא צפוי שום דבר משמעותי בפסגה", העריך פיטר בוקבר, אסטרטג המניות של מילר טבק, בדו"ח למשקיעים שפירסם היום. "השווקים מבינים זאת היום".

"קיימת תחושה כי פסגת האיחוד האירופי לא צפויה להניב תוצאות חד משמעיות, ולכן אנו עדים לנפילות של הנכסים ברמת סיכון גבוהה", אמר פיטר קרדילו, כלכלן השווקים הראשי של רוקוול גלובל קפיטל, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

המשקיע המיליארדר הנודע ג'ורג' סורוס קרא לאירופה להקים קרן אג"ח משותפת שתרכוש אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד, והזהיר כי כשלון המנהיגים להחליט על צעדים משמעותיים בפסגה, שתחל ביום חמישי, עשוי להוביל לקריסת היורו. בראיון לבלומברג, אמר סורוס כי "אלא אם ייפתרו המחלוקות התקציביות ב-3 הימים הקרובים, הפסגה עלולה להתברר כפיאסקו, ועלולה להיות פטאלית" עבור גוש היורו.

ספרד וקפריסין מבקשות סיוע

ממשלת ספרד הגישה היום באופן רשמי בקשה לסיוע אירופי לבנקים במדינה, אולם לא נקבה בהיקף הסיוע הנדרש. הממשלה ציינה כי מזכר הבנה לגבי הסיוע צפוי להיחתם על התשיעי ביולי. מוקדם יותר החודש אישרו מנהיגי גוש היורו סיוע לבנקים של ספרד בהיקף של עד 100 מיליארד יורו (125 מיליארד דולר).

דו"ח שהוגש לממשלת ספרד בשבוע שעבר קבע כי הבנקים בספרד יזדקקו לגייס הון נוסף בהיקף של עד 62 מיליארד יורו (78 מיליארד דולר) כדי להתמודד עם התסריט הכלכלי הגרוע ביותר. הדו"ח של חברות הייעוץ העצמאיות רולנד ברגר ואוליבר וויימן, מעריך כי המערכת הפיננסית בספרד תזדקק להון נוסף בהיקף של 51-62 מיליארד יורו, במקרה שהתוצר המקומי הגולמי (GDP) של ספרד יתכווץ ב-6.5% ומחירי הבתים במדינה יצנחו בשיעור של 60% מהשיא. חברת רולנד ברגר העריכה כי הבנק יזדקקו להון נוסף של 51.8 מיליארד דולר בתסריט זה.

בה בעת, ממשלת קפריסין הודיעה היום כי תבקש סיוע פיננסי מקרנות החילוץ של האיחוד האירופי על מנת לצמצם את חשיפתה למגזר הפיננסי של יוון. "מטרת הסיוע שהתבקש היא להגדיל את הסיכונים לכלכלת קפריסין, בעיקר עקב זליגת ההשפעות השליליות למגזר הפיננסי, בשל החשיפה הגדולה שלו לכלכלת יוון", נאמר בהודעת הממשלה. בכך מצטרפת קפריסין ליוון, אירלנד ופורטוגל שכבר ביקשו חילוץ בינלאומי.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב

המכירות של בתים חדשים בארה"ב גדלו בחודש מאי בשיעור חד מהצפוי לשיא של שנתיים על רקע נפילת ריבית המשכנתאות לשפל. מכירות בתים חדשים זינקו בחודש שעבר ב-7.6% לעומת אפריל, לקצב שנתי של 369 אלף בתים - הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2010 - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר במכירות הבתים לקצב של 346 אלף לעומת 343 אלף באפריל.

המחיר החציוני של בתים חדשים ירד במאי ב-0.6% לעומת החודש הקודם, לרמה של 234,500 דולרים, אולם גבוה ב-5.6% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

מניות במוקד תשומת הלב

אנליסטים של בנק מורגן סטנלי הורידו היום את המלצתם למניית ריסרץ' אין מושן (RIM), יצרנית בלקברי, לדרגת "משקל חסר", על רקע דיווחים כי החברה שוקלת להתפצל לשתי חברות. הפיצול עשוי להתבצע באמצעות הפרדת חטיבת ייצור הטלפונים של RIM, שסובלת מקשיים, מחטיבת רשת ההודעות, דיווח אתמול העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".

RIM הקנדית, ששכרה בחודש שעבר את ג'יי.פי מורגן ו-RBC קפיטל לייעוץ לגבי האפשרויות האסטרטגיות הפתוחות בפניה, עשויה להנפיק את חטיבת הטלפונים כחברה נפרדת או למכור אותה, דיווח העיתון מבלי לציין מה היו מקורותיו.

בין הקונים הפוטנציאליים לחטיבה, שמכירותיה ירדו באופן חד על רקע התחרות העזה מצד הסמארטפונים של אפל וסמסונג, עשויות להיות אמזון ופייסבוק, דיווח "טיימס", אשר הוסיף כי גם רשת ההודעות של RIM עשויה להימכר או להיפתח למתחרות כמו אפל וגוגל כדי לייצר יותר הכנסות. אפשרות אחרת היא לשמור על החברה בשלמותה ולמכור נתח ממנה לחברת טכנולוגיה גדולה יותר כמו מיקרוסופט, ציין העיתון.

עוד במגזר הטכנולוגיה: לאחר שבועות של דיווחים ושמועות על העסקה המתגבשת, הודיעה היום ענקית התוכנה מיקרוסופט באופן רשמי על רכישת הרשת החברתית יאמר (Yammer) תמורת 1.2 מיליארד דולר במזומן. רכישת יאמר נועדה לסייע למיקרוסופט להשתלב בתחום החם של רשתות חברתיות לארגונים, ובתחום הרשתות החברתיות בכלל שבו אין לה כיום דריסת רגל משמעותית.

פייסבוק, חברת הרשתות החברתיות הגדולה בעולם אשר רשמה ירידות חדות בשבועות הראשונים לאחר הנפקתה הראשונה לציבור (IPO), השלימה בשבוע שעבר עלייה 22% בתוך שבועיים.

ישראליות בוול סטריט

בית משפט בארה"ב פסק בסוף השבוע כי טבע, יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, תהנה מבלעדיות בשיווק קופקסון, תרופת הדגל של החברה המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה - לפרק זמן של שלוש שנים נוספות (עד ספטמבר 2015). בית המשפט קבע כי ארבע המתחרות של החברה - מיילן, נטקו, מומנטה וסנדוז - הפרו את הפטנטים על התרופה. עם זאת, בית המשפט איפשר לחברות לערער על ההחלטה.

קופקסון היא התרופה הנמכרת ביותר של טבע. מכירות קופקסון בשנת 2011 הסתכמו בשיא של כ-3.6 מיליארד דולר - עלייה של 21% בהשוואה לשנת 2010. לפי הערכות, התרופה אחראית לכשליש מרווחי החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully