וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס הורידה דירוג האשראי של 28 בנקים בספרד

רונית דומקה

26.6.2012 / 8:29

משבר החובות המחריף בספרד וקריסת שוק הנדל"ן הביאו את סוכנות הדירוג מודי'ס להוריד את דירוגם של 28 בנקים בספרד כולל שני הבנקים הגדולים. "סבירות שהבנקים יצטרכו חילוץ"

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה הלילה את דירוגי האשראי של 28 בנקים בספרד, כולל בנקו סנטנדר ו-BBVA, הבנקים הגדולים במדינה. מודי'ס נימקה את ההורדה במשבר החובות המחריף במדינה וההפסדים הכבדים שנגרמו לבנקים כתוצאה מקריסת שוק הנדל"ן.

הדירוג של שישה בנקים הורד בארבע רמות ושל עשרה בנקים בשלוש רמות, ו-12 בנקים הורדו לרמה של אג"ח זבל. הדירוג הורד היות שלבנקים קשר חזק לממשלה, ואמינות האשראי הפגועה של ספרד "מרמזת על פרופיל אשראי חלש יותר לבנקים הספרדים", אמרה מודי'ס. החשיפה של הבנקים לנדל"ן מסחרי היתה סיבה נוספת להורדה, משום שהפסדים כבדים של הבנקים "עלולים להגביר את הסבירות לכך שהבנקים האלה יצריכו חילוץ חיצוני".

דירוג האשראי של בנקו סנטנדר הורד מ-A3 ל-Baa2, ומודי'ס הותירה אותו תחת מעקב עם אפשרות להורדות נוספות. עם זאת, מודי'ס ציינה כי הדירוג של הבנק עדיין גבוה מדירוג האשראי של ספרד, Baa3, בשל הגיוון הגיאוגרפי של הבנק וחשיפתו המאוזנת לאג"ח ממשלתיות של ספרד. סנטנדר הוא בעל פעילות נרחבת באמריקה הלטינית, כולל בברזיל.

הסוכנות הורידה את דירוג האשראי של BBVA מ-A3 ל-Baa3 – מעט מעל לרמת אג"ח זבל. בנקיה, הבנק השלישי בגודלו בספרד שנזקק לחילוץ בחודש שעבר, הורד מ-Baa3 ל-Ba2 – רמה שנחשבת לאג"ח זבל.

אתמול הגישה ספרד בקשה רשמית לחילוץ עבור המערכת הבנקאית שלה, אך לא סיפקה פרטים מדויקים לגביו. ההערכה היא כי המדינה תזדקק לסיוע של עד 100 מיליארד יורו עבור הבנקים.

דו"ח שהוגש לממשלת ספרד בשבוע שעבר קבע כי הבנקים בספרד יזדקקו לגייס הון נוסף בהיקף של עד 62 מיליארד יורו (78 מיליארד דולר) כדי להתמודד עם התרחיש הכלכלי הגרוע ביותר. הדו"ח של חברות הייעוץ העצמאיות רולנד ברגר ואוליבר וויימן, מעריך כי המערכת הפיננסית בספרד תזדקק להון נוסף בהיקף של 51-62 מיליארד יורו, במקרה שהתוצר המקומי הגולמי (GDP) של ספרד יתכווץ ב-6.5% ומחירי הבתים במדינה יצנחו בשיעור של 60% מהשיא. חברת רולנד ברגר העריכה כי הבנק יזדקקו להון נוסף של 51.8 מיליארד דולר בתרחיש זה.

  • עוד באותו נושא:
  • מודי'ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully