וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב: "לא מחוייב להסדר החוב בטאו"

ערן אזרן

26.6.2012 / 9:30

הסדר החוב בין חברת טאו תשואות לבין בעלי האג"ח שלה לא צפוי לצאת לפועל, כך עולה ממכתב שהועבר על ידי החברה. "התנאים המתלים שנקבעו במסמך העקרונות לא נתקיימו"

כחצי שנה לאחר הסכם העקרונות להסדר חוב בטאו תשואות - חברת ההשקעות שבשליטת אילן בן דב - מתברר היום כי ההסדר לא צפוי לצאת לפועל. נציגיו של בעל השליטה העבירו מכתב תשובה אל בעלי האג"ח, שבו הם מסבירים כי הסדר החוב שנחתם אינו תקף, וזאת מכיוון שהופרו התנאים המתלים שנקבעו לביצוע ההסדר.

"התנאים המתלים שנקבעו במסמך העקרונות לא נתקיימו, כך שמסמך העקרונות מעולם לא היה בתוקף, וממילא שאין נסיגה ממסמך שאינו בתוקף", נכתב לבעלי האג"ח. "מרשי (בן-דב - ע"א) דוחה לגמרי את הטענה כאילו התחייבותו על פי מסמך העקרונות היתה ונותרה בתוקף". על רקע זאת, בעלי האג"ח צפויים להעמיד את החוב שלהם לפירעון מייד.

בתחילת 2011 סוכם בין בעלי האג"ח בטאו לבין בן דב על מסמך עקרונות לביצוע הסדר בחברה. ההסדר כלל הנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות (ד' וה') לבעלי האג"ח בהיקף של 170 מיליון שקל ו-78 מיליון שקל בסדרה ה' (אג"ח להמרה), עוד 15% ממניות טאו ו?30 מיליון שקל במזומן. בנוסף התחייב בעל השליטה להעביר לטאו כ?21% ממניות סאני שבידיו, וכן להזרים לחברה 20 מיליון שקל שיובטחו לתשלומי ריבית, כנגד הקצאת מניות נוספות.

במכתב מבקש בן דב מנציגות האג"ח לקיים מגעים מחודשים לניסוח הסכם עקרונות חדש - וזאת על רקע שינוי הנסיבות. השינוי הראשון לדבריו - הוא מחירה של מניית סאני - חברת האחזקות של בן דב שאמורה הייתה לקחת חלק בהסדר החוב מול מחזיקי טאו - שירד רחוק מתחת ל-20 שקל. לטענת בן דב, מחזיקי האג"ח סירבו לחתום על הסדר כל עוד מחיר המניה מתחת לרף שנקבע.

השינוי השני והמשמעותי יותר הוא ההסכם שחתם בן דב עם תאגיד האצ'יסון הסיני, לפיו ימכור אחזקתו בחברת התקשורת פרטנר, ויעביר פעילות יבוא מכשירי סמסונג לישראל לתוך סאני. "הסכם זה הינו בגדר שינוי מהותי בנסיבות", נכתב. "במקרה כזה הנחת היסוד להסדר כי פירעון החובות לבעלי האג"ח יעשה מתוך דיווידנדים שיגיעו מפרטנר...משתנה מן היסוד", הוסבר במכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully