וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו: "עד סוף העשור ייפתרו בעיות המים"

איתי טרילניק

26.6.2012 / 14:16

לדברי שר האנרגיה והמים מגבשת רשות המים תכנית אב למשק המים במסגרתה יוחזרו לטבע 1.5-2 מיליארד מ"ק מים שנשאבו ביתר בשנים האחרונות. תחום ההתפלה יורחב

שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, טען היום (ג') כי עד סוף העשור יפתרו בעיות המים של ישראל ושהממשלה פועלת רבות להרחבת תחום ההתפלה והטיפול בשפכים בישראל. בין היתר, אמר לנדאו כי הוקצו כבר כ-480 מיליון שקל להקמה ושיקום של תשתית ביוב ביישובים ערביים. עוד הסביר לנדאו כי רשות המים מגבשת תכנית אב למשק המים - במסגרתה יוגדלו מאוד הקצאות המים לנחלים בישראל - על מנת לשקם את המערכות האקולוגיות בישראל.

"מדינת ישראל חייבת לטבע 2-1.5 מיליארד מ"ק מים ששאבנו ביתר במספר השנים השחונות שעברו עלינו לאחרונה", אמר לנדאו. "כעת, נוכח התרחבות היקף ההתפלה והטיפול בשפכים, נוכל להתחיל להחזיר כ-150 מיליון מ"ק בשנה לטבע, ולמחוק את החוב שהיה לנו. ב-2011 הוזרמו רק כ-10 מיליון למ"ק לנחלים, וכשראו שהייתה שנה גשומה יחסית, הוקצו עוד כ-5 מיליון מ"ק".

עוד הוסיף לנדאו כי "בסוף העשור נתפיל 750 מיליון מ"ק מים. ישראל משתמשת בכ-1.2 מיליארד מ"ק מים שפירים בשנה. עד סוף העשור, המים לא יזרמו מצפון לדרום אלא יזרמו מהים מזרחה. אף שלא יצאנו מהמשבר, אנו בדרך לצאת ממנו".

בכנס בנושא כלכלה ירוקה, שנערך ברמת גן, דיברה גם מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, אלונה שפר-קארו, שפתחה את דבריה בתזכורת לכך שהממשלה כבר החליטה לפני כשנתיים על הקצאת 50 מיליון למ"ק מים לטבע, אך החלטה זו אינה מקויימת כיום.

"לפיכך, החוב עשוי להיות גדול אף יותר מהכמות שהוזכרה פה", אמרה שפר-קארו והוסיפה כי "יש מערכות אקולוגיות שבקושי שורדות". לדבריה, כ-50% מתופעות תת התזונה בעולם נובע מבעיות סביבתיות. "לתופעות האלה השלכות גם על ישראל, ויעידו על כך גלי הפליטים המגיעים לארץ. אוכלוסיות שלמות בעולם מחפשות את מזלן באזורים אחרים". עוד התייחסה שפר-קארו לתחום המיחזור וציינה כי בישראל מוטמנת בכל שנה פסולת המכילה חומרי גלם בשווי של כ-875 מיליון שקל, ושיש למצוא דרכים להשתמש במשאב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully