וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה-1 ביולי טייסי אל על מתכננים שיבושים

זוהר בלומנקרנץ

26.6.2012 / 16:41

הטייסים הודיעו שמתחילת החודש הבא הם מתעתדים לעבוד "לפי הספר" לאחר שדרישותיהם מההנהלה לא נענו. "כנראה שצפוי לנו קיץ קשה"

לאחר שתביעותיהם מההנהלה לא נענו עד כה, החל מה-1 ביולי טייסי אל על יינקטו בצעדי מחאה ויעבדו "על פי הספר", כהגדרתם. המשמעות המעשית היא שייתכנו שיבושים בתנועת הנוסעים ועיכוב בטיסות, דווקא עם תחילתו של הקיץ - עונת השיא בענף התיירות.

מדיון של נציגות עובדי אל על, בראשותו של יו"ר הוועד, אשר אדרי, בישיבתם השבועית אתמול (ב') בנתב"ג, עולה כי לטייסים שורה של דרישות מההנהלה, בנוסף למשא ומתן המתקיים עתה בין וועד העובדים של אל על לבין הנהלה. הדרישות נוגעות לשינויים בהסכם העבודה הקיבוצי שנחתם עימם, לקראת מימושה של תוכנית התייעלות חדשה.

לטענת הטייסים, הנהלת החברה מבקשת, בין היתר, להצר את חופש פעילותם המקצועית ומנסה להתערב בהחלטות שהיו נחלתם הבלעדית על סיפון המטוס. כך לדוגמא, ההנהלה מבקשת להתערב בנושא של שידרוג נוסעים בין מחלקות הטיסה על בסיס מקומות פנויים.

לפי הטייסים, הנהלת החברה לא נענתה עד כה לתביעותיהם, כפי שהתחייבה לעשות, ולכן החליטו בנציגות העובדים של החברה על המהלך. פרט לטייסים, הדיילים הזמניים בנציגות עובדי אל על הודיעו בישיבה כי יצטרפו אף הם לאקט המחאה.

יו"ר נציג הטייסים בוועד עובדי אל על, קברניט ניר צוק, אמר בתגובה כי "הנושא נדון אך לא היו הצבעות או החלטות. לנציגות העובדים ברור כי אם לא יתקבלו תשובות מההנהלה לגבי החריגות שבוצעו, נתקשה לדרוש מהעובדים להשקיע את המאמץ העצום בקיץ עמוס זה. טייסים נדרשים בקיץ לעבוד - על חשבון מנוחתם ועל חשבון משפחתם - לפחות מיכסת שעות כפולה. אם ההנהלה חושבת כי ניתן לדרוש זאת מהעובדים, ללא מינימום של הערכה וכבוד וללא עמידה בהסכמות ובנהלים הקיימים, כנראה שצפוי לנו קיץ קשה".

מאל על נמסר בתגובה כי "חברת אל על אינה מנהלת את הדיונים עם אנשיה בתקשורת". מוועד עובדי אל על נמסר בתגובה כי "בשלב זה, לא נגיב בנושא ונעביר תגובה מסודרת ב1- ליולי".

אל על הפסידה ב-2011 כ-49.5 מיליון דולר וברבעון הראשון של 2012 הפסידה כ-23.5 מיליון דולר והיא נמצאת בהליך של צמצומים וגיבוש תוכנית התייעלות שנועדה להתמודד עם מצבה הכלכלי הקשה. ההנהלה מנהלת משא ומתן עם נציגות העובדים, בחסות ההסתדרות, על שורה של קיצוצים שהיא מבקשת להנהיג כחלק משינויים בהסכם העבודה הקיבוצי, זאת עוד לפני השיחות על תוכנית התייעלות חדשה. מדובר בין היתר, על קיצוץ במספר כרטיסי הטיסה בחינם ובהנחה אשר מגיעים לעובדים ולבני משפחותיהם בשנה.

ההנהלה ביקשה להתחיל בנקיטת צעדים אלה כבר במאי השנה, אך בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, סוכם עם מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, לדחותם, זאת כדי לאפשר מיצוי שיחות עם נציגות עובדי החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully